Tedy v době, kdy bude v USA po 20. hodině. „Podlehli jste nátlaku?“ dotazují se organizátorů zahraniční novináři.
Sun Jiaji, referující o programu her, se odmlčí, načež zoufale pohlédne na svého bossa Sun Weijia. Ten raději předá slovo svému nadřízenému Jiang Xiaojouvi, který zformuluje odpověď: „V prvé řadě při sestavování programu myslíme na sportovce.
Pak bereme v potaz požadavky televizních společností.“ NBC si u MOV předplatila práva na přenosy ze tří olympiád včetně té pekingské za 3,55 miliardy dolarů.
Část připadne i organizátorům her.
Australský olympijský vítěz Kieren Perkins lamentuje: „Program her řídí komerce. Je smutné, že i prezident MOV Rogge tlaku podléhá.“ Michael Phelps, šestinásobný vítěz z Atén 2004, tvrdí opak: „Když jde o olympijské finále, musíte být nadšeni a připraveni plavat kdykoliv. I ráno.“
Ale Phelps sedí na dvou židlích. Je nejen sportovcem, zároveň je „hrdinou“ reklamních spotů NBC. Ortel vyřkne na podzim MOV. Omezí vliv NBC?