"Bloky koupíme, jak nejdříve to půjde," hlásil do fabriky management bleskového Jamajčana. "Druhý den poté, co jsme měli peníze na účtu, jsme mu bloky poslali do Londýna na testování," řekl k transakci Peter Hurzeler z managementu Omegy.
Právě tam Bolt se svým koučem Millsem dolaďuje poslední detaily formy, aby se neopakovaly porážky z jamajského šampionátu, kde král sprintu podlehl na stovce i dvoustovce Yohanu Blakeovi, mistru světa z Tegu. Přesto, že inovované bloky tehdy použity nebyly.
Nový startovací systém byl do soutěží zaveden v této sezoně a použit byl na všech Diamantových ligách, na kterých je Omega oficiálním časoměřičem.
A právě na těchto mítincích (absolvoval tři) velkonohý Bolt nad novým výmyslem prskal: "Nesedí mi! Myslím, že bychom se měli vrátit k těm původním."
Výrobce si však svoji novinku hájí. Bloky měří ulité starty důmyslněji, protože používají elektronické místo původních mechanických součástí. Potud může Bolt být spokojený. Jenže jemu nevyhovuje především jejich velikost.
"Jsou pro mě trošku krátké, mám nohu velikosti 13 a nedokážu si bloky nastavit tak, jak jsem normálně zvyklý."
Střední panel, do kterého se opěrky nohy zasouvají, byl zúžen z 80 na 50 milimetrů, opěrka je naopak větší, její šířka se zvětšila ze 120 na 160 milimetrů, což umožňuje různé startovní pozice, zvlášť pro menší sprintery, kteří preferují start s nohama víc u sebe. A to předchozí bloky nedovolovaly.
"Moje reakce byla dobrá, ale když jsem vyrazil z bloků, nebyl jsem v takové pohodě, v jaké bych měl být," postěžoval si Bolt v Oslu. "Prvních třicet metrů bylo špatných. Asafa Powell se dostal do tempa mnohem rychleji."
Možná i vinou nových bloků není blesk z Jamajky nejrychlejším mužem tohoto roku, za Blakem však drží druhé dva nejlepší výkony sezony: 9,76 z Říma a 9,79 z Osla.
Ačkoliv má Bolt možná nejsilnější a nejvlivnější hlas mezi všemi atlety, nástup nové technologie neodvrátí. Teď už bude na něm, aby odvrátil aspoň porážky od svých pronásledovatelů.