Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Pondělí 21. srpna 2017 Johana

Boxerská federace měnila vítěze zápasu a rozhodčího vyloučila z her

JÁ JSEM PROHRÁL??? Satoši Šimizu nemůže uvěřit tomu, že po obrovské převaze byl vyhlášen za vítěze jeho soupeř. | foto: Reuters

2 2012
Jednou, podruhé, potřetí... Celkem šestkrát poslal Satoši Šimizu z Japonska svého azerbájdžánského soupeře Magomeda Abdulhamidova. Ten byl otřesený, zmlácený, sotva se držel na nohou. Přesto byl vyhlášen vítězem, japonský protest však slavil úspěch.

Za sporné verdikty ve středečních zápasech olympijského turnaje byli potrestáni dva rozhodčí. Išangulij Meretnijazov z Turkmenistánu byl z her v Londýně vyloučen stejně jako technický delegát Aghadžan Abijev z Ázerbájdžánu, německý sudí Frank Scharmach byl suspendován na pět dní.

Meretnijazov byl potrestán právě za kontroverzní verdikt v osmifinále váhy do 56 kg, kde nespravedlivě prohrál Japonec Šimizu. Rozhodčí totiž vzhledem k předchozímu náskoku vyhlásili vítězem Abdulhamidova, i když byl zjevně otřesen a z ringu mu museli pomáhat.

"Velmi mě mrzí, že jsme museli učinit taková rozhodnutí," citovala agentura AP prezidenta Mezinárodní boxerské asociace (AIBA) Čching Kchuo Wu. "Ale naším hlavním zájmem je ochrana, důvěryhodnost a fair play v soutěžích. Kvůli tomu uděláme cokoliv," dodal.

PŘEDČASNÁ RADOST. Satoši Šimizu si myslí, že teď bude vyhlášen vítězem zápasu.
NEČEKANÁ PROHRA??? Satoši Šimizu se diví, že vítězem byl vyhlášen jeho soupeř

Japonec Šimizu se raduje poté, co měl v duelu převahu (vlevo) a nevěří, že prohrál (vpravo).

Japonská výprava podala proti výsledku protest a zhruba po hodinovém projednávání uspěla. Mezinárodní boxerská asociace AIBA uvedla, že rozhodčí měl ázerbájdžánského boxera minimálně třikrát počítat, takže utkání mělo skončit r.s.c., což se také dodatečně stalo. "Rozhodčí už je na cestě domů," citovala prohlášení asociace.

"Výsledek mě šokoval. Byl na zemi tolikrát... Proč jsem nevyhrál? Tomu nerozumím," rozčiloval se Šimizu ještě předtím, než se dočkal dodatečného vítězství. "Už v Pekingu jsem nebyl s rozhodováním moc spokojený. Fakt nevím, co s tím mám dělat," dodal Japonec.

Dohru měl také osmifinálový duel v kategorii do 91 kg. Íránec Alí Mazahíri se po utkání rozčiloval, když byl diskvalifikován po třetím napomínání za držení Kubánce Josého Lardueta. Duel se pro něj přitom vyvíjel dobře, před předčasným koncem v druhém kole vedl o dva body.

"Byl to podvod. Mohl jsem tady klidně získat bronz, kdyby se tohle nestalo," řekl naštvaný Íránec, jenž opustil ring ještě dřív, než byl konečný výsledek oficiálně oznámen. "V předchozích zápasech jsem si přitom vedl dobře. Tohle bylo zmanipulované," dodal.

AIBA nicméně uvedla, že k diskvalifikaci po třetím napomínání došlo přesně podle pravidel.

NĚKDY 6X NESTAČÍ. Satoši Šimizu poslal Magomeda Abdulhamidova na zem celkem

NĚKDY 6X NESTAČÍ. Satoši Šimizu poslal Magomeda Abdulhamidova na zem celkem šestkrát. Ale rozhodčího o své převaze nepřesvědčil.

Provinění ázerbájdžánského funkcionáře Abijeva nebylo specifikováno. AIBA pouze uvedla, že několikrát porušil předepsaná pravidla chování. Technický delegát má během turnajů na starost řadu věcí kolem ringu včetně losování, rozhodnutí o ošetření a vybavení.

Nad kvalitou rozhodování na olympijském turnaji se už pozastavil bývalý britský profesionální mistr světa v těžké váze Lennox Lewis, jenž v Londýně spolukomentuje pro rozhlas. "Nikdy nevíte, kdo vyhraje, dokud nevyhlásí vítěze," postěžoval si Lewis, jenž v Soulu 1988 získal zlato pro Kanadu, kde vyrůstal.

Autoři: ,




Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze