Podle ruské informační agentury Regnum je však dohoda mezi oběma stranami širší a počítá se čtyřletou spoluprací, podle níž by Chemoprojekt měl poskytnout výboru, jemuž předsedá sám autoritářský prezident Alexandr Lukašenko, celkově sumu ve výši 400 tisíc dolarů, v přepočtu skoro 10 milionů korun.
"Máme zájem se na běloruském trhu prosadit a tato spolupráce nám umožní zviditelnit se," uvedla Manasová.
To potvrdil i viceprezident Běloruského olympijského výboru Gennadij Alexejenko. "Spolupráce je výhodná pro obě strany. Firma Chemoprojekt se tak může zviditelnit nejen díky sportovním vítězstvím, ale také na běloruském trhu," řekl podle agentury Regnum.
"Jde tady jen o sport," odpověděla Manasová na otázku, zda si Chemoprojekt sponzorstvím nezadá s autoritářským režimem prezidenta Lukašenka.
Běloruskému vůdci byl v minulosti odepřen vstup do některých zemí včetně USA a Česka. "Musím v této otázce zachovávat neutrální postoj," dodává Manasová.
Chemoprojekt je projekční a inženýrská společnost působící v oblasti chemického průmyslu. V Bělorusku se podle svých internetových stránek angažovala například v projektech rafinerie v Novopolocku.
Podle Manasové podporovala sport v Česku již dříve, sponzorovala týmy z nižších fotbalových soutěží. "Podporujeme i tenis, hlavně v mládežnických kategoriích," doplnila Manasová.
Kdyby se Chemoprojekt chtěl stát generálním partnerem Českého olympijského výboru, což Manasová popírá, ale do budoucna nechává tuto otázku otevřenou, musel by sáhnout do kapsy výrazně hlouběji.
"Na čtyřleté olympijské období získáváme od sponzorů a partnerů okolo 250 milionů korun. Generální partneři, kteří jsou čtyři, dávají každý řádově 35 milionů korun. Přesnou částku vám neřeknu, protože u každé ze čtyř firem, kterými jsou Pilsner Urquell, Škoda Auto, ČEZ a RWE Transgas, je trochu jiná a podle smlouvy tajná," řekla Alena Kindová, výkonná ředitelka České olympijské, oficiální marketingové agentury olympijského výboru, jenž je zároveň jejím stoprocentním vlastníkem.
Podle Kindové má výbor ještě šest oficiálních partnerů, jejichž loga jsou na reklamách o něco menší. Oficiální partneři platí na čtyři roky řádově 25 milionů korun.
"Deset milionů by na to stát se partnerem ČOV určitě nestačilo. Navíc my klademe důraz na dlouhodobost spolupráce, aby nemohl někdo přijít a slíznout smetanu a stal se partnerem jen na jeden rok, kdy je olympiáda," dodala Kindová s tím, že generální partneři jsou podle smluv vždy jen čtyři. "To by někdo musel odejít, aby se uvolnilo místo pro jiného zájemce," dodala Kindová.