Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Neděle 20. srpna 2017 Bernard

Diskuse k článku

V Pekingu byly zahájeny XXIX. olympijské hry

Hry XXIX. olympiády začaly. Nad Pekingem vzplál olympijský oheň a čínský prezident Chu Ťin-tchao prohlásil olympiádu za zahájenou. Vyprodaný stadion Ptačí hnízdo při slavnostním ceremoniálu sledoval velkolepou show, která představovala 5 000 let trvající čínskou historii, i nástup sportovců z 204 zúčastněných zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martinn11

OH?? jak pro koho

pro vsechny kdo si chteji "uzit" cinskou propagandistickou slavnost s

nazvem OH 2008 tu mam znelku aby nezapomeli jak se soudruzi "svedomite"

pripravovali na svoji smogovou slavnost. enjoy zde

http://www.youtube.com/watch?v=rbBHTHEzcZ4

0/0
9.8.2008 10:15

Frantaflinta88

Re: OH?? jak pro koho

Kde si viděl propagandu i.m.b.e.c.i.l.e.jÁ JSEM NEBIDĚL JEDINEJ SYMBOL KOMUNISMU, JEDINÝ SLOVO, KTERÉ BY DALO ZA PRAVDU lžím hoved jako je Topolánek nebo Bursíko "KOMUNISTICKÉ ČÍNĚ". Závidíš že číňani maj tolik prachů a ty máš jenom HOLOU P.R.D.E.L. V TOM TO JE!(Y)

0/0
9.8.2008 10:21

martinn11

Re: Re: OH?? jak pro koho

Ahoj frantisku:-) " zavidim" jen tobe jak jsi "slusny a vnitrne bohaty" clovek ktery ma rad vsechny lidi a neni mu lhostejne bezpravi a porusovani lidskych prav a svobod.Preji ti krasny den a plno olympijskych zazitku:-)

0/0
9.8.2008 10:32

martinn11

OH?? jak pro koho

OH?? spis se melo napsat propagandisticka šaškárna:-© zacaly hry plne vezneni,potlacovani svobodnychnazoru,cenzury,ostnatych dratu a porusovani lidskych prav."uzijte" jsi

tyto novodobe a podle cinsky soudruhu ve vsem nej hry vsichni komu je

tohle co se tam deje jedno.sportu zdar..s pozdravem GAME¨S OVER-FREE

TIBET

0/0
9.8.2008 10:14

nalevo

:(

když tady čtu kritiku Číny, je mi z toho poněkud smutno. Jste opravdu tak naivní, že si myslíte, že se Čína může stát Švédskem mávnutím kouzelného proutku? To nejste opravdu schopni vidět ten ohromný pokrok, který Čína udělala, růst HDP, růst životní úrovně, který se dá celkem dobře měřit, např. přes počet uživatelů internetu, kde už cca 25% lidí je na Síti, počet aut, atd.

0/0
9.8.2008 8:55

Lanta2004

Když člověk na chvíli zapomene na politiku

 a na fakt,že Čína pošlapává lidská práva,pak musí  uznat,že zahájení OH bylo famozní a precizně provedené.Autoři ani učinkující(krom armády) na tomhle ceremoniálu se žádných útlaků nedopouští a tak proč nepřiznat,že to byla celkem podívaná;-)

0/0
9.8.2008 0:38

Urb-inspirace vítězná

Re: Když člověk na chvíli zapomene na politiku

 Pošlapává práva čínských tunelářů rozkrást národní majetek za pomoci západního kapitálu. Mohou se poučit ze zkušenosti jaké máme my s Kocábem a jinými aktivisty.Rv

0/0
9.8.2008 1:34

vtech

Re: Re: Když člověk na chvíli zapomene na politiku

bla bla

0/0
9.8.2008 5:56

rudastraka

4 miliardy u televize??

neverim tomu, ze tolik lidi televizi vubec nekdy videlo, kdyz vetsina lidi na svete nevi co budou zejtra zrat

0/0
9.8.2008 0:27

Pan_Tau

Re: 4 miliardy u televize??

R^

0/0
9.8.2008 0:31

Erciyes

Re: 4 miliardy u televize??

někde - už nevim kde - jsem čet miliarda.

0/0
9.8.2008 0:37

j777

Re: 4 miliardy u televize??

Ono vubec ty udaje jsou nejake zvlastni... kdyz v jednom clanku pisou, ze byl vystreleno 29000 raket a nize 20000 raket, nebo ze Rekove sli prvni protoze "vymysleli olympiadu", a nize, protoze pred 4mi lety poradali olympiadu...

pak necemu verte... :-/

0/0
9.8.2008 9:07

savatage

ať žije spartakiáda

nic jiného mi to tak nepřipomínalo jako strahovské slavnosti oslavy socialismu a pracujícího lidu vedeného KSČ

0/0
9.8.2008 0:16

PAVEL5

prezentace

a zahrnovala ona prezentace vlastních dějin také genocidu Tibeťanů, kulturní revoluci, hladomory, miliony mrtvých, akci na Náměstí neb. klidu, popravy na stadionech, požírání veškeré havěti, která se hýbe a odírání většiny obyvatel ve prospěch několika vyvolených soudruhů? Tak to musela být docela sranda...

0/0
8.8.2008 23:22

Erciyes

Re: prezentace

Ono je to tak, že když už máme Čínu díky OH objevit a lépe poznat, pak ji poznejme takovou jaká skutečně je - tedy s jejími zločiny a temnou minulostí a současností. Vždyť si přeci kluci čínští přejí, aby je svět lépe poznal...  Fasádu to má možná líbivou (potěmkinova olympijská vesnička stojí) , ale to je tak všechno.

0/0
8.8.2008 23:32

vulpes

Re: prezentace

Jejky, to si pak nedokážu představit prezentaci naší země kdyby nedejbože tady fakt ta olympiáda byla:-(Hrdí husitští lapkové a hrdlozeři, tisíce cvičenců obracejících kabáty podle barvy zástavy, mě fakt nic nenapadá co vlastně můžeme světu nabídnout. Vlastně snad že bysme čestné hosty ze zahraničí mohli nenápadně v hledišti okrást a mezitím jiné bandy by jim zcizily a přelakovaly jejich limuzíny a pokud by byl ceremoniál dost dlouhý, snad by už byly na konci na Ukrajině... Přestaňte s tím falešným humanismem, je to k zblití!! Když tak chcete těm chudákům pomoct, zbavte se svýho pohodlí a luxusu a pošlete jim to tam, určitě budou rádi a dostane se na všechny

0/0
8.8.2008 23:40

Erciyes

Re: Re: prezentace

A co nabízí světu Čína nového? Popravování lidí za korupci, mučení politických vězňů, masakry svých studentů tanky, vykořisťování vlastních lidí, povinné nadšení a hýkání, jak jsme dokonalí, nedodržování zákl. lidských práv, perzekuce, vyhnání desetitisíců lidí z domovů na ulici, aby mohli předvést to velkolepé divadlo, co včera? Uvědomuješ si třeba, že by sis na netu (jako Číňan) moc nepokecal a své svobodné názory neprezentoval?

Pěkně děkuju za takový čínský pokrok. Ten ať si kluci strčej do řiti. :-) 

0/0
8.8.2008 23:44

vulpes

Re: Re: Re: prezentace

Já to chápu, ale copak nás to nějak ohrožuje? Pokud mají dost problémů sami se sebou, nebudou mít potřebu začít se roztahovat po světě. Proto nevidím důvod proč jim nějak pomáhat.. Pokud jde o ty popravy, je tam za rok popraveno kolem 2000 lidí, když to přeženu, v přepočtu to vychází jako u nás 20 lidí, to je nějak moc? A za korupci bych to zavedl hned, to je opravdu dobrá věc, z toho by si měli opravdu vzít ve světě příklad, chápu to víc než doživotí v Thajsku za kilo trávy

0/0
8.8.2008 23:54

Erciyes

Re: Re: Re: Re: prezentace

Pomáhat jim aktivně ani nejde... ale říct nahlas, že je tam všechno na levačku... Proč ne? no já trest smrti nemusím - navíc tam se popravuje i za činy, které nejsou zločiny - nejen za tu korupci. V celé EU je za rok popraveno 0 lidí. Kdyby se u nás popravovalo za korupci, moc by nás nezbylo...;-)

0/0
9.8.2008 0:10

Erciyes

anketa

Já se krapínek obávám, že anketní otázka: "Souhlasíte s prezidentem Klausem, že by olympiáda neměla být záminkou pro kritizování poměrů v Číně?" není položena úplně ideálně, pokud by iDnes vynechala slůvka "s prezidentem Klausem" a otázka vypadala takto: "Souhlasíte, že by olympiáda neměla být záminkou pro kritizování poměrů v Číně?" jistě by lidé na "ANO" klikali méně, protože čtenář iDnesu se domnívá, že Klaus a maminka mají dycinky pravdu. :-)

Jinak olympiáda je samozřejmě úplně ideální příležitostí pro to poukázat na  svinstva páchaná totalitním režimem. Místní modří antikomunisté či obhájci demokracie se mnou jistě budou souhlasit.

0/0
8.8.2008 23:14

Erciyes

Re: anketa

p.s. a aby nedošlo k mejlce, nemyslím si, že by se do toho měli zapojovat sportovci. Ti přijeli sportovat a nemůžou za stupidní rozhodnutí MOV přidělit OH do té podivné země... Ale jinak nechť protestuje celý svět daleko vehementněji a politici nechť neustále připomínají poruš. lidských práv.

0/0
8.8.2008 23:26

vulpes

Nechápu

ty co tady vykřikujou o vykořisťování a bídě chudáků číňanů, jasně, tak tam zavedeme demokracii, do každý rodiny 3 auta, jak to je zvykem jinde. Pak ale musíme pomoct zvednout životní úroveň i v Indii a hlavně v Africe, nemůžeme tam nechat běhat armády 10-letých děcek se samopalama. Všem musíme pomoct dostat se na naši úroveň a v tý chvíli nás už bude hřát jen ten pocit jak jsme se zachovali humánně, protože nic jinýho už nás hřát nebude, tyhle země nám tak nějak zaberou všechny přírodní zdroje... Hlavně to bojkotujte, to že tam byla veškerá světová generalita nic neznamená, v demokracii přece rozhoduje hlas lidu a ne těch zvolených zástupců, ti se vždycky chovají podle svých voličů.. Těším se na sport, politika je mi (Y), tak si děte kecat o lidských právech jinam a hlavně se připravte že za pár let začnete přicházet o svý pohodlí ruku v ruce s vyšší životní úrovní čínanů

0/0
8.8.2008 23:14

Erciyes

Re: Nechápu

Jak souvisí připomenutí nezvr. faktu vykořisťování, bídy, utlačování Čínanů a nedodržování lidských práv zločineckým režimem v jejich zemi s tím, že tam Západ má zavádět demokracii? Ano, bylo by pro Číňany dobré, kdyby poznali něco jiného, ale je to jejich starost a problém. Jen je neprezentujme jako moderní a vyspělöu společnost,, když jí přes slušný hosp. růst (ovšem prakticky z nuly), zdaleka nejsou. I CCCP měl takové technologie, že byl Jurij první ve vesmíru, a přehlídky jeho síly a vyspělosti mu taky šly pěkně... Ale všechno je to jenom pěkná fasáda na hnusným podkladě.

0/0
8.8.2008 23:40

vulpes

Re: Re: Nechápu

Já s tebou souhlasím, ale pořád jen říkám že to je jejich problém a pro nás zatím jen a jen dobře, že ho mají

0/0
8.8.2008 23:56

Erciyes

Re: Re: Re: Nechápu

vždyť jo, říkám, že nemá smysl se pokoušet  tam zavádět demokracii (to je sampozřejmě nesmysl), ale přece jenom  nevidím důvod, proč na to nepoukazovat a Čínu nekritizovat - třeba jen ze solidarity vypl. z toho, že jsme sami rudou totalitu zažili a víme, co to je v totalitě a nesvobodě žít. jinak si myslím, že Západ ví, že Čínu nezmění.

0/0
9.8.2008 0:03

Rudolf.Hank

Moc krasny...

Rozhodne souhlasim s tim, ze to stalo za to a celkove jsou tyhle hry o hodne vice medializovane, nez kterekoliv predchazejici, ale je to fine, clovek tak ziska alespon spoustu zajimavych veci... dneska jsem nasel zajimavou vec na http://oh.lwi.cz, zdarma pruvodce a program olympijskych her jako aplikace do mobilu... no jak se vsichni prehaneji v te medializaci, tak to obcas ma docela hezky vysledky :).

0/0
8.8.2008 23:11

vtech

Nejkrasnejsi OH

od roku 1938!

0/0
8.8.2008 22:35

kanoe

OH komunistické

Proti číňanům nic nemám, ale komunistického režimu už jsme si zažili dost, není to příprava na další komunistickou okupaci?

0/0
8.8.2008 22:04

kanoe

oh

0/0
8.8.2008 22:00

O.M.

V televizi viděly začátek olympijských her čtyři miliardy...

4 miliardy asi těžko, když je přes 6 miliard lidí

0/0
8.8.2008 21:04

Blbec z Xenemunde

Re: V televizi viděly začátek olympijských her čtyři miliardy...

Těm zbývajícím dvěma miliardám přijde upomínka od ČT za neplacení poplatků 8-o

0/0
8.8.2008 21:12

Blbec z Xenemunde

<>

Sem tu šikmookou komedii neviděl, páč sem sháněl propriety na zítřejší mejdan - přišel sem o něco 8-o ?

0/0
8.8.2008 20:59

Blbec z Xenemunde

Re: <>

Zítra mám private mejdan, takže zase nic neuvidím - je tam snad nějaký želízko 8-o ?

0/0
8.8.2008 21:02

Blbec z Xenemunde

Re: Re: <>

V něděli budu vyspávat po mejdanu až do pozdních odpoledních hodin - nepřijdu o něco 8-o ?

0/0
8.8.2008 21:02

Erciyes

Re: Re: Re: <>

O medaili Kači Emmons.

0/0
8.8.2008 21:05

George63

SUPER

bylo to moc pěkný, nejlepší zahájení co jsem viděl, škoda blbýho komentáře na čt2, na eurosportu byl daleko lepší komentář, aspoň pro mne

0/0
8.8.2008 20:45

MrViki

Re: SUPER

Jo jo, hezký, jen kvalita přenosu zezačátku nic moc. Kdepak udělali soudruzi chybu?

0/0
8.8.2008 21:11

TonyMontana

OHNOSTROJ - vzhledem ke smogove situaci NEPREHANET

S tema traskoprdkama a delobuskama by to nemeli moc prehanet. Uz tak se tam neda dejchat. 

0/0
8.8.2008 20:42

Tryskoprd

Re: OHNOSTROJ - vzhledem ke smogove situaci NEPREHANET

Neser! ;-)

0/0
8.8.2008 22:17

Archivní Don Simón

cvičený bolševický vopice

nemám nejmenší nálada čučet na ty nacionalistický bolševický monstrdívadlo.(Y)

0/0
8.8.2008 20:21

vladys

Re: cvičený bolševický vopice

nikdo Te nenuti, muzes si honit sam svy xenofobni ego..

0/0
8.8.2008 20:33

bob3

Re: cvičený bolševický vopice

Tak se jdi učit češtinu.

0/0
8.8.2008 20:38

kenzo

Re: cvičený bolševický vopice

Ta se

utop  v evropském multikulti, stavící svou budoucnost na černošské a

arabské pakultuře nemající ve své podstatě větší předpoklad v nejbližších

několika staletích Číně a jihovýchodní Asii jakýmkoliv způsobem konkurovat. Předehnat je mohou snad jen v terorismu,  porušováním lidských práv, na kterých tyto kultury stojí a především příslovečnou leností a nedostatku smyslu pro společenskou a osobní disciplinu tak tradiční pro tyto dálně východní země, kultury ale i náboženství.  Evropa se však nekriticky vydala africkou cestou vstříc své dekadentní budoucnosti s ústy plnými lidských práv.Ceremoniál byl famózní,  s komunisty nebo bez nich , přínos a velikost této civilizace je nepopiratelný. Jistě to bylo lepší než upatlaná " na poslední chvíli" olympiáda v Řecku a nelze ani moc čekat od příští olympiády v Londonistánu!Jinak, každý ceremoniál je zaměřen na prezentaci země v těch nejlepších barvách. V Řecku ti to nevadilo? A tam jsme byli svědky často až trapného nacionalismu.

0/0
8.8.2008 22:12

Erciyes

china

Teď se zase bude na ČT mluvit o ekonomických úspěších Číny. Je to skutečně fenomenální.

Problém je jen v tom, že i kdyby čínská ekonomika rostla stejným tempem jako letos a vyspělé země Západu stagnovaly nebo rostly jen slabě (což se nedá očekávat), dožene je Čína v HDP na hlavu zhruba za 200-300 let. :-)Tož vzhůru, kluci čínský... Samozřejmě to neznamená, že nás Číňan neohrožuje a že jejich technologie nebude stále vyspělejší, ale hosp. úspěchy se neměří jen schopností krást know-how a zaplavovat levným zbožím celý svět...

0/0
8.8.2008 20:16

kenzo

Re: china

No vzhledem k demografii, africko-muslimské emigraci do Evropy, to jest příslušníků kultur a civilizací jejichž podíl na vědecko-technickém pokroku světa je téměř nulový a v případě černé Afriky zcela nulový a došly tam kam došly prakticky k rozvratu! Úpadek Evropy bude mnohem rychlejší, neboť budoucí její obyvatelé budou mít příslovečnou africkou lenost a nedostatek smyslu pro společenskou a osobní disciplinu, tak tradiční pro tyto dálně východní země, kultury ale i náboženství. Přičteme-li pokračující odliv bílých Evropanu (viz.černá demokracie v JAR v praxi) můžete začít krátit vaše čísla, a o hodně! Koneckonců jak rychle Japonsko nebo Jižní Korea dohnaly a předehnaly Evropu. Nebo snad čekáte rozkvět Evropy za přispění obyvatel afrických předměstí evropských měst, jimž je vlastní spíše to co vidíte v Africe? Zatímco 20. století je mnohdy pojmenováno jako americké, tak to 21. století je často přisuzováno Číně jako čínské století, myslím však, že to nebude jen to 21. století.

0/0
8.8.2008 23:05

Erciyes

Re: Re: china

Přání je - myslím - v tvém případě otcem myšlenky. Já ti to neberu, ale zásadně nesouhlasím. Čína naopak postupně začne ztrácet dech... Už teď se ekonomický růst zpomaluje. Západ je mnohem a mnohem dál a dohnat ho po všech stránkách (včetně technologií) bude pro Čínu nadlidskej úkol, i když propagace Číny v posl. době hraničí (i na Západě) leckdy s uctíváním a všichni to mají za hotovou věc. :-)

0/0
8.8.2008 23:21

kenzo

Re: Re: Re: china

Obávám se že přání je otcem myšlenky u tebe. Prosím, kde jsi četl o ztrátě dechu Čínské ekonomiky? Rád si to přečtu a nebo jsi samozvaný ekonom?

Bylo-li by dle tvých tvrzení, pak nechápu proč EU vůbec ztrácela čas nad Lisabonskou strategií - dohnat a předehnat USA a jak zvýšit svou konkurenceschopnost před rostoucí Čínou, když je její pozice tak silná a neotřesitelná? Jinak nevím proč účelově používáš Západ, neboť jsem psal konkrétně o Evropě nikoliv o USA, které jsou také Západ ale v jiné pozici.25. června letošního roku prohlásil člen výkonné rady ECB Lorenzo Smaghi následující "bude-li pokračovat současný trend, do roku 2020 klesne podíl Evropy na světové ekonomice ze současných 23%  na 18%, v další dekádě Čína a Indie pravděpodobně předběhnou celou eurozonu". (zdroj. slov. deník sme dne 25/6/08)Také jsi zapomněl připomenout v jakém stavu se nachází ekonomika Evropy. USA jsou supervelmoc (narozdíl od Evropy) a nelze přehlédnou stále větší vzájemnou propojenost právě s Čínou! 

0/0
9.8.2008 0:15

Erciyes

Re: Re: Re: Re: china

To jsou statistiky. Najdeš je na netu. Nižší růst čínského HDP než loni je letos realitou. Na to človek nemusí být ekonom, stačí umět číst.

Jak souvisí Lisabonská strategie s budoucností Číny? EU se stará o vlastní budoucnost. ano snahou EU - logickou - je zvýšit svou konkurenceschopnost. Čína a Indie mohou v parametrech, které zmiňuješ, předběhnout leckoho vzhledem ke své lidnatosti (za pár let bude v těchto dvou zemích žít polovina světové populace), to ale neznamená, že jsou to vyspělejší země a že budou mít někdy srovantelnou živ. úroveň a výši HDP.A nesměšuj jabka s hruškama, podívej se, jak vyspělou zemí je Lucembursko, ale jaký může být jeho podíl na světové ekonomice, když je malé.Pleteš si velikost s ekon. vyspělostí..

Evropská ekonomika je v daleko lepší kondici než ekonomika USa (to nastuduj) a nejbohatší země (v HDP na hlavu) jsou právě v Evropě. USA je supervelmoc hlavně díky své vojenské a politické síle. Sečti si HDP zemí 27ky, je vyšší než v případě USA.

0/0
9.8.2008 1:17

Erciyes

Re: Re: Re: Re: Re: china

P.S. HDP 2007 - EU - 14 400 mld. dolarů (500 mil. obyvatel), USA 13 860 mld. dolarů (300 mil. obyvatel), Čína pouhých 7 000 miliard dolarů - tedy méně než polovina, co země EU a to přesto, že je třikrát lidnatější, Indie pouhých 3 tisíce mld. dolarů.

a HDP je klíčovým ukazatelem výkonnosti ekonomiky

0/0
9.8.2008 1:25

kenzo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: china

Fajn tak nemíchejte jabka z hruškama a vidíte i to, že USA mají sice celkově nižší HDP, ale při téměř polovičním počtu obyvatel. Přičtu-li mnohem větší vědecko-technický potenciál, celková hospodářská základna je mnohem silnější.  Ostatně dnes je již v recesi Dánsko, Irsko, Velká Británie na jejím pokraji a Španělsko také, zatímco co u americké ekonomiky převládá mírně optimistický názor, že by se do recese vůbec nemusela dostat. Z velkých ekonomik zbývá již jen Itálie a to je takový tradiční bordel. Amerika je supervelmocí i díky své ekonomice již díky tomu, že její podíl na světové ekonomice je vyšší (byť při nižší hospodářské základně) než má Evropa. Evropa 23%, USA 24-25% při nižší populaci!!!

A Čína? Toto číslo je velmi dobré a za pár let překonají i Evropu. Sílou Číny je totiž i ten lidský potenciál, který se začíná Evropě nedostávat. Pokles populace v Evropě povede i k poklesu ekonomik.

0/0
9.8.2008 2:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze