Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Pondělí 21. srpna 2017 Johana

Diskuse k článku

Svoboda, neúspěšný adept na medaili: Není fér svést všechno na koně

Měl skvěle rozjetý závod, útočil na olympijskou medaili. Ale jeho naděje padla v parkúru. Neposlušný roztěkaný kůň vzdoroval, před překážkami zastavoval. Jednu rozboural a jezdce shodil. Moderní pětibojař David Svoboda, neúspěšný adept na medaili, se však na něj nezlobil. Ještě ho utěšoval: "Hodnej, malej."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IceLander

co se tyka me

co se tyka me, tak bych na tom koni zajel uplne stejne kdybych se s nim seznamoval 5min nebo 3tydny.. mimochodem, kde ma takovy kun volant a brzdu? :-)

0/0
22.8.2008 14:40

kapkuvulgarniplastovalahev

ten kůň, to byl ale trouba

;-D

0/0
22.8.2008 10:11

pvl1

Ten kůň mi nepřipadá moc pohodově.

http://loh.ct24.cz/video.asp?video_id=311&streamtype=WH

0/0
22.8.2008 10:03

jacobsen

To je parkur jak na vesnici

Letos jsme byli na závodech v Mikulově a místní jezdecký klub má lepší kolbiště jak na olympiádě. Je možné se mrknout na www.jkmikulov.cz

0/0
22.8.2008 8:04

MiroTR

Re: To je parkur jak na vesnici

A on Svoboda jel na koni, kterého zná několik let a s kterým si rozumí ? Zeptejte se někoho v tom Mikulově, jak by se mu jelo na koni, kterého vidí poprvé.

0/0
22.8.2008 9:38

hailand

Parbubická

Podle Svobody stačilo přetáhnout koně bičem a bylo by to OK. Fakt OK, i pro bičovaného koně?

Proto jsem už před devítkou cítil, že bude problém, ale neměl jsem bič, nohou už jsem nedokázal přitlačit, takže jsem byl trochu bezmocný.

0/0
22.8.2008 7:40

vena.m

Re: Parbubická

Moc se v tom nevyznám, ale podle mého poplácání bičíkem nebere kůň jako ty .. přeci jen je větší a necítí to jako bolest .. Koně mezi sebou si to vyřizují kousáním a kopáním a to je jiná bolest ...

0/0
22.8.2008 8:18

antonio seruti

Re: Parbubická

rozumím, že z představy, že bys dostal ránu bičem, ti není úplně fajně. Ale co tu tvoji duchaplnou úvahu dotáhnout dál - jak bys ses tvářil, kdybys měl skákat přes 15 takovejch překážek s nějakým volem na zádech? Asi taky nic moc, co? Ale klidně si představuj dál, vědátore, fantazii se meze nekladou.

0/0
22.8.2008 8:56

pvl1

Re: Re: Parbubická

Zmenši sílu úderu poměrem v tloučtce kůže a vyjde ti, že co je pro člověka krvavá rána je pro koně poplácání.

0/0
22.8.2008 9:54

MiroTR

Re: Parbubická

Vy máte asi představu, že žokejové mlátí koně hlava nehlava, co ? Kůň bere klepnutí bičíkem jako upozornění - a vůbec to nemusí být velká rána, stačí jen zlehka.

0/0
22.8.2008 9:42

Francescu

...

Velka skoda ze to nevyslo...tohle mohlo byt z fleku  ZLATO! Ale David to ma v hlave srovnany a myslim ze medaile v Londyne a na dalsi olympiade nas diky nemu nemine;-)R^ 

0/0
22.8.2008 2:00

Raduzak

Borec

Davide, u mne si borec. Možná si toho koně mohl zvládnout lépe, ale protože se na něj nevymlouváš, tak si pro mne borec. R^

0/0
21.8.2008 22:38

909

Re: Borec

cinsky kun = cesky kabanos

0/0
21.8.2008 22:44

Raduzak

Re: Re: Borec

aha, a nemyslíš, že ti ten kůň na nějakou medaily a olympiádu z vysoka sere? A kvůli tomu ho chceš sežrat??

0/0
21.8.2008 22:54

909

Re: Re: Re: Borec

at si sere na co chce, ale at posloucha jezdce ty jarine

[>-]

0/0
21.8.2008 22:58

Raduzak

Re: Re: Re: Re: Borec

hmm, ty jsi asi, káčo, nikdy na koni neseděla, viď. To není jako zařadit první kvalt a dát plný plyn. Rv

0/0
21.8.2008 23:06

Andee

Mno...

Tak jsem se prokousal tou diskuzí na equichannelu a mám k tomu jediné vyjádření: K oK o Ti... takovejch chytrolínů na jednom místě člověk jen tak nepotká. Polovina z nich si myslí, že se šermuje mečem, ale chytrý jsou jak zábradlí. Přitom si vůbec nedokážou představit situaci moderního pětibojaře, protože oni sami jezdí jednoho koně roky a trvá jim týdny, než se s ním sžijí. Na obranu skutečných znalců koní je ale třeba říct, že moje velmi dobrá kamarádka, která desetiletí jezdí military se k té diskuzi vyjádřila velmi trefně - žumpa zkrachovalců :-©Rv

0/0
21.8.2008 21:26

faiva

Re: Mno...

A jak se tvá kamarádka vyjádřila k těm parkurům? Pokud to shledala jezdecky v pohodě, pak nevěřím, že jezdí military, pokud ne, ale bere to tak, že se holt nedá nic dělat, že takový je současný pětiboj, tak je to jen věc názoru.

0/0
21.8.2008 21:42

tx999

Re: Re: Mno...

No z myho laickyho hlediska to byl problem:

1) pravidel - kratka doba na seznameni s konem (chtel bych videt vsechny ty experty z tech stranek, jak by po 20 minutach na uplne cizim koni zajeli naprosto bez chyby)

2) poradatelu - nejspis nevhodny povrch (nepredpokladam, ze ten pisek ci co sypali primo na travu, spis na nejakou folii), ktery na desti asi dost klouzal; vyber konu asi taky nebyl uplne idealni pro tento typ zavodu a predpokladane schopnosti jezdcu.

3) a samozrejme jezdci asi taky nejsou uplne spickovy, ale to je snad znamej fakt, tak by se jim meli dat celkem slusne ovladatelni kone. Nebo mi snad chcete tvrdit, ze dobra tretina a nich jsou naprosty tragedi, kteri sedeli na koni poprve v zivote?

0/0
21.8.2008 21:57

Andee

Re: Re: Mno...

Jezdí to desítky let a celkem úspěšně. Dokonce už několik let jezdí i její dcera. Ona netvrdí, že pětibojaři jezdí bez chyb, pouze ví, že ona sama by mohla dopadnout s ne zrovna zanedbatelnou pravděpodobností podobně jako ten pětibojař, pokud by jí dali koně na tak krátkou dobu k seznámení. A to s nimi má podstatně lepší praxi...

0/0
21.8.2008 22:07

faiva

Re: Re: Re: Mno...

S tím celkem souhlasím, akorát tam byly dost zásadní a hrubé chyby v jezdeckém stylu, kt. nesouvisí s neznámým koněm. Ostatně u některých vrcholných parkurových závodů si první 4 jezdci ve finále vzájemně mění své koně a na seznámení mají tuším 2 minuty a žádný zřetelný problém v souhře vidět nebývá. Spíš to vidím na nedostatečnou přípravu, pak možná povrch.......?

0/0
21.8.2008 22:32

quinti

Re: Re: Re: Mno...

Nic ve zlem, ale tohle nebylo jen o seznameni s konem. Svobodovi jsem fandila a ma plny obdiv za to jak zvlada ostatni discipliny, ale tohle zkratka byla katastrofa. Je mozne ze se kun i Sv. rozhodili na prvnim nepovedenem skoku a mohlo to vypadat jinak, ale  nevidela jsem se by nad jedinym skokem sel s pohybem kone - a to je proste zaklad. To by pak dal neskakal proste zadny kun. To ze tohle tvrdim neznamena ze jsem zkrachovalec, ale ze jsem nekdy v zivote sedela na koni.

A sam Svoboda rika ze ne vse se da svest na kone, ze.

0/0
21.8.2008 23:07

Blbec z Xenemunde

<>

to je komik ten Svoboda  podle diskkutérů z koňskýho serveru chtěl toho koně připravit do vuřtů aneb Chuj s Chunem  ;-D

0/0
21.8.2008 21:15

Blbec z Xenemunde

Re: <>

"

Prohlídla jsem si video se Svobodou a ten koník evidentně zas takl špatný skokan není. Kardinální chybu vidím v jezdci. Koukněte se na ty spomalené záběry, kdy nad skokem jezdec vylítne ze sedla a pak dopadne zpátky na hřbet. Nad každým skokem kůň prohne krk, vyhodí hlavu nahoru. Proč asi, protože ten ňouma se drží otěžemi. Ten koník zaslouží medaily, protože každý jiný kůň by neskákal již od druhého skoku. Tudiž já nevidím problém v koni, ale v jezdci."

0/0
21.8.2008 21:18

Andee

Re: Re: <>

Ten pravopis hovoří za vše... ;-D

0/0
21.8.2008 21:27

quinti

Re: Re: Re: <>

je to smutne, ale pres priserny pravopis ma zkratka naprostou pravdu. Predstav si ze skocis nejlepe jak umis - a neco te prasti a odmenu do zad s skubne v drzce - skocis znova - a situace se opakuje. Jak dlouho budes skakat? Ten kun byl docela statecny

0/0
21.8.2008 23:10

quinti

Re: Re: Re: Re: <>

pardon - za odmenu do zad a

0/0
21.8.2008 23:11

jacobsen

Re: Re: <>

a odkaz na to video by nebyl?

0/0
22.8.2008 7:58

pvl1

Re: Re: Re: <>

http://loh.ct24.cz/video.asp?video_id=311&streamtype=WH

0/0
22.8.2008 10:00

Blbec z Xenemunde

Re: <>

na tom čínským poníkovi se proháněl jak Čingischán ;-D ;-D

0/0
21.8.2008 21:19

909

Re: Re: <>

jsi blb nic víc

0/0
21.8.2008 22:41

faiva

Parkur

Parkur jsem neviděla, ale tady jsou názory z koňařského serveru:

http://www.equichannel.cz/diskuze/ukaz1264704/vse

0/0
21.8.2008 19:30

Bennu

Re: Parkur

Diky.R^

0/0
21.8.2008 19:39

Bennu

Re: Re: Parkur

Konim nerozumim, ale myslim, ze stoji za to se do te diskuze podivat.

0/0
21.8.2008 19:42

aladdinek

Re: Re: Re: Parkur

Když vidí střelec pětibojaře tak se chytí za nos a diví se jak jim mohou dát zbraň. Plavec se diví, že se zase neutopí atd. Oni nejsou nejlepší ani v jedné disciplíně a o to jde. Vyhraje univerzál. Zajímalo by mě který z těch kritiků by zvládl to co oni. Pohybují se kolem koní tak jim logicky rozumí, ale jinak jsou to pitomci. Když vím, že mají dát koně pro pětibojaře tak se přece očekává, že koně úplně nezvládnou. Od toho by se to vše mělo odvíjet. Těm na fóru by prospělo více myslet a méně kecat.

0/0
21.8.2008 20:22

BigpetBig

Re: Re: Re: Re: Parkur

Tak nějak, člověk který se něčemu věnuje nebo o něčem víc ví tak se diví, jak to někdo druhej může takhle packat nebo o něčem mluvit rádoby chytře. Chtělo by to trošku odstup.

0/0
21.8.2008 20:37

tx999

Re: Re: Re: Re: Re: Parkur

asi tak. A otazkou taky je, jak moc tomu pomoh povrch, vzhledem k tomu, ze to bylo na nejakym atleticky stadionu, tak bych tipoval, ze ten pisek, ci co to tam bylo za povrch, nesypali primo na travu/tartan, ale na nejakou gumovou folii, a cela tato hmota musela po nasaknuti vodou pekne klouzat..

0/0
21.8.2008 20:50

tx999

Re: Re: Re: Re: Re: Parkur

jinak jeste doplnim: bylo mi lito jak tech koni, tak tech jezdcu - a prece jenom bych nerek, ze tak tretina z nich je uplne neschopna (jak by pak museli vypadat ty zbyli petibojari, co se na OH nedostali), druha tretina je schopna to odjet taktak a ten zbytek jakz takz bez problemu.

Proste tady muselo bejt neco spatne..

0/0
21.8.2008 20:54

Bennu

Re: Re: Re: Re: Parkur

>> Když vím, že mají dát koně pro pětibojaře tak se přece očekává, že koně úplně nezvládnou.

Ono zalezi, jak kone chapes. Ci jako vec nebo ci jako bytost. Rozkrapanou motorku vyhodis, kone musis utratit. Myslim, ze parkur neni jen jedna disciplina, je to test toho, jak se clovek umi chovat k jine bytosti. A to se nekdy neda lehce ohodnotit shozenymi prekazkami ci namerenymi vterinami,

0/0
21.8.2008 20:52

BigpetBig

Re: Re: Re: Re: Re: Parkur

Tak to seš asi někde jinde tady se nic jiného než shozené překážky a vteřiny nepočítá...

0/0
21.8.2008 20:57

quinti

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parkur

Naopak je presne na miste - kun skace a bezi prave podle toho jak s nim zachazis. To neni vec :)

0/0
21.8.2008 23:15

Hrochomut

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parkur

ano, kůň není věc a právě proto někdy neskáče a neběží jen podle toho, jak s ním zacházíš.. kůň není věc a má své vrtochy, svou povahu..

0/0
22.8.2008 0:26

aladdinek

Re: Re: Re: Re: Re: Parkur

V tom případě tu bytost necháme volně běhat a nebudeme na ní jezdit závody. Já mám zvířata rád, koně se mi líbí. Mnohem horší mi ale připadá když ti nejlepší lidé kolem koní, např. z toho fóra, pak na koně sednou a podělají závod podobně jako Svoboda. Jo, jim se to vlastně nikdy nestane. Také nehrozí aby toho koně zapřáhli a pro peníze vozili každý den turisty po městěch. Určitě při takovém závodě jako velká pardubická nikdy žádný žokej, je to přece odborník, neublížil koni...

Kůň je bytost takže zakážeme jakékoli nakládání s ním proti jeho vůli. Jestliže tomu koni Svoboda tak moc ublížil tak pustíme zase koně na pastviny, ale všechny...

0/0
22.8.2008 10:16

quinti

Re: Re: Re: Re: Parkur

Vode, vzduchovce, kordu ani draze neublizis kdyz s ni nezachazis dobre. Toho kone to ale boli. To je hlavnim duvodem kritiky vis? :)

0/0
21.8.2008 23:14

aladdinek

Re: Re: Re: Re: Re: Parkur

Umíš si představit jak koně bolí lidská blbost? Jak víš, že koně nebolí srdíčko když ho jeho milovaný majitel zavře do stáje a nenechá ho volně běhat?

0/0
22.8.2008 10:18

quinti

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Parkur

myslim ze ano. A myslim si ze boli, kun behat potrebuje - ti jen zavreni ve staji jsou ukazkou lidske blbosti a trpi tim.

0/0
24.8.2008 22:28

landier

Re: Parkur

souhlasim s tim, ze ta disciplina je nestastna - nejsem zadny odbornik v konich (na koni jsem jel jednou a skakal se mnou do vzduchu taky jak na rodeu) ale prijde mi nejakych 20 minut na seznamenim s konem jako dost nedostatecne ... po dvaceti minutach si nezvyknete ani na nove jizdni kolo, natoz na zivou bytost, ktera je kazda jina ... to ze zavodnici neumi s konmi - to je asi pravda - to ze treba u korejce, ktery busil do kone bicem jak hluchy do vrat, mi taky nebylo do zpevu, to je zase vec jina ...  myslim, ze by stalo ze uvahu nejak zmenit tuhle disciplinu - ano je mi jasne, ze to je neco jako zadat po triatletovi, aby zahodil kolo a jel na koleckovych bruslich - ale tohle je trapeni zvirat a i trapeni lidi ... Rv

0/0
21.8.2008 20:52

Bennu

Re: Re: Parkur

Ta disciplina neni nestastna, jen je pripominkou dob, kdy kone nebyly chapany jen jako zvirata, ale jako partner cloveka. Dopravovaly ho na misto, zivily ho. Doba se zmenila a ten vztah se proste meni.

0/0
21.8.2008 20:57

BigpetBig

Re: Re: Re: Parkur

No pokud tato disciplína vychází z "vojenství" tak tam bylo asi nejdůležitější jak "silný" kůň je a ne jestli ho pán drbe ve hřívě ne?

0/0
21.8.2008 21:00

landier

Re: Re: Re: Parkur

ano, muzeme na to zacit i filozofovat - realita je ale ta - ze v soucasne dobe (videl jsem asi tri olympiady s modernim petibojem + letosni mistrovstvi sveta) je to az nedustojne ... a ze se meni pohled z dob, kdy zlomeni nohy kone a zlomeni ramu kola bylo brano stejne, by melo mit nejakou reflexi prave v pravidlech (vetsi bodove ztraty za chyby, ktere povedou k vetsi orientaci petibojaru i na parkur) / nebo zruseni cele discipliny ...

0/0
21.8.2008 21:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze