Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Středa 16. srpna 2017 Jáchym

Diskuse k článku

Golf i ragby se změnily, proto smějí být od roku 2016 olympijskými sporty

Dvě zcela různá odvětví s jedním společným jmenovatelem - golf a ragby (v sedmičkové podobě) - rozšířila rodinu olympijských sportů. Hlasování členů Mezinárodního olympijského výboru v Kodani posvětilo jejich zařazení do programu letních her od roku 2016, kdy bude hostitelským městem Rio de Janeiro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

golf je jednou z nejoblibenejsich aktivit

jiz se zabyvaji lide po tom, co odejdou do vysluzby nebo do penze.

0/0
11.10.2009 17:46

kluk jak dub nebo buk, to je fuk

squash?

neví někdo jestli už je na OH?

jinak, jestli něco golf nepotřebuje, tak to je být na olympiádě...

0/0
10.10.2009 10:57

julesovofanda

ja bych to rekl asi takhle

na olympiade je opravdu hodne sportu ktere me vubec nezajimaji, nebavi me se na ne koukat a nekoukam se na ne. Ale nepisu tady at, ten sport zrusi z olympiady, protoze se na to podle me neda vubec koukat.

0/0
10.10.2009 10:35

Edmund Černá Zmije

Všichni, kdo mají problém s definicí slova sport

měli by zkusit nastudovat následující odkaz, aby ze sebe nedělali hlupáky:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Sport

-

Podle té definice je golf více sportem než většina toho, co se na olympiádě provozuje, ať už se jedná o různé cirkusácké výkony, které boduje nějaká komise podle nálady (gymnastika, krasobruslení) nebo o různé disciplíny, ve kterých vyniknout znamená totálně si zničit zdraví a udělat ze svého těla stroj - to se týká atletiky, cyklistiky, plavání ale i vzpírání a dalších sportů. :-/

Golf je především HRA. Je to hra, která podobně jako fotbal nadchla milióny hráčů. Na rozdíl od fotbalu je to hra individualistická. Řekl bych, že fotbal a golf jsou dvě nejpopulárnější hry na světě. Je to vidět na obrovské hráčské základně, od které se odvíjí komercializace a platy hráčů. To, že lidem z východního bloku tohle nedochází, je pochopitelné. Tady byl elitářský sport i tenis.

0/0
10.10.2009 8:08

jjxing

Re: Všichni, kdo mají problém s definicí slova sport

toto je naprosto přesné. R^

0/0
10.10.2009 10:24

Cislo 2

Re: Všichni, kdo mají problém s definicí slova sport

Dobře napsané. Východní blok přestane být východním blokem teprve až lidé nebudou mít podobné mindráky. Golf jednoznačně sportem je a je rozhodně složitější než třeba běh na 100 m.

0/0
10.10.2009 10:31

captain cook

Re: Všichni, kdo mají problém s definicí slova sport

jo jasne ! :-D A ted tu o Cervene Karkulce, prosim!

Golf je tak narocny sport, ze ho muzou i na vysoke urovni a bez nejakeho zadychani hrat fotrove s panderem, kteri by se na stovce ani nedostali z bloku, natoz aby dobehli do cile v kompetitivnim case . :-p

Meli byste zkusit co je trenink spickoveho sprintera za drinu, pak byste takhle nekecali.

0/0
11.10.2009 17:34

julesovofanda

jj samy golfovy odbornik....

divat se na to nemusite......a jestli Vám to nepřipadá dost jako sport tak si zkuste obejit jednu 18ku a pak sem neco piste....

0/0
10.10.2009 2:44

holka od vedle

Dolar rozhodl?

Jak může být golf olymp. sportem nedokážu pochopit. Jako vždy o všem rozhodly mocné penízky mocných!!

0/0
10.10.2009 2:40

julesovofanda

Re: Dolar rozhodl?

co na to nedokazes pochopit?

0/0
10.10.2009 2:45

holka od vedle

Re: Dolar rozhodl?

Co? Že na OH nejsou mnohé sporty, které se sportem můžou nazývat narozdíl od golfu..

0/0
10.10.2009 2:48

julesovofanda

Re: Dolar rozhodl?

a proč golf není sport?

0/0
10.10.2009 10:32

Bůh Nejvyšší (14)

Golf je stupidní nuda pro staré dědky.

Ořezané ragby taky nemá moc smysl. Proč už tam konečně není karate a proč neodsouhlasili squash, se mohu jen domnívat a litovat. Rv

0/0
10.10.2009 2:26

Buster

Jak mohou hlasovat o účasti sportovního odvětví na LOH2016,

když už je účastník jasný. Přece předložil umístění sportovišť, velikost olymp.vesnice a nyní mu nařídili starat se o další sporty a navýšili mu počet sportovců. Je jasné, že by to kvůli tomu někdo odřekl, ale je to změna odhlasovaných "pravidel".

0/0
9.10.2009 22:16

Fandor80

Hm

Rugby mozna ano ale "7" neni plnohodnotným sportem. Spise treningový nácvik. Golf = pouhy reklamni tah. Ale bude to vysmech kdyz na fotbal nesmi jit TOP playeri a na Golf pujde Woods. :-P;-D

0/0
9.10.2009 22:05

Buster

Re: Hm

Je to tak - zařadí se k tenisu, u kterého není rovněž olympijský turnaj vrcholem sezóny.

0/0
9.10.2009 22:19

duschman

Re: Hm

Tak tam jsou hráči do 23 let a můžou tam být asi 3 hráči bez omezení věku. Takže to zas tak strašný není, zvlášť když se člověk koukne na ty mladý brazilce doplněné o 3 starší borce :-)

0/0
9.10.2009 23:12

Witty1

Re: Hm

A rekni schvalne jiny tym jeste.,..

0/0
9.10.2009 23:28

duschman

Re: Hm

Argentina, Německo, Itálie, Nizozemí, Francie, Egypt, Španělsko i my bychom postavili kvalitní tým :-)

0/0
10.10.2009 0:56

Lyndon

Rugby

Jednoznačně ano..je to skvělá hra,oproti tomu je čtvrtina olymp. sportů nuda. R^

0/0
9.10.2009 21:59

Buster

Re: Rugby

To jo, ale v 15 hráčích, ale nikoliv zvolená varianta "miniragby".

0/0
9.10.2009 22:17

kunde

che che

už vidím jak Woods bydlí v Olympijské vesnici..;-D;-D

0/0
9.10.2009 20:34

xblack13

Re: che che

ty děláš, jako kdyby tam vždycky bydleli všichni účastníci...

0/0
9.10.2009 21:43

kraxna.zase

Tak za kolik ojro se golfisti na OH aspoň zvednou

z postele a dojdou na grýn ? :-P

0/0
9.10.2009 19:23

sanmako

prosím vás, dejte tam rovnou Formuli 1

s Rugby souhlas, ale nevím co tam dělá GOLF?? to už tam rovnou můžou dát šipky, šachy nebo běh kancelářských krys. Nebo třeba cvrnkání kuliček. Zdá se mi, že olympijská myšlenka už trochu ztrácí svůj rozměr. Proč tam není třeba cyklokros, karate, apod.? Jsem možná laik a tak trochu snílek, ale mám za to, že by tam měly být pouze sporty, kde se člověk pořádně fyzicky zapotí, což u golfu jaksi nejde. Opravte mě, ale pokud netáhnou několikrát do kopce ty svoje hole na vozíku, tak snad ani spálí žádné kalorie. Navíc jim to vozí těmi elektromobily ty jejich caddies nebo jak se jmenují.

0/0
9.10.2009 19:00

jjxing

Re: prosím vás, dejte tam rovnou Formuli 1

Zbytečný. Když jsi to nikdy nehrál a posuzuješ jej jen ze svých pocitů, tak je zbytečné ti cokoliv vyvracet či vysvětlovat. Nicméně, pokud bychom brali sport jako sport jen podle množství spálených kalorií, tak si nejsem jist , jestli by se za sport (myslí olympijský) považovala např. střelba, lukostřelba, curling, apod. (podle mne to rozhodně sporty jsou.

0/0
9.10.2009 19:18

Witty1

Re: prosím vás, dejte tam rovnou Formuli 1

Souhlas.Podle me by  tam spis nemelo byt rugby,tedy myslim sedmickove.Je to orezana mene atraktivni verze jinak super sportu.Ale chapu ze si nechteji kazit opravdove mistrovstvi sveta a turnaj 4 ktere je zdroj prijmu a zajmu divaku.neco jako pokrivena verze fotbalu na OH,taky to neni uplne ono s mladikama...ale mohlo by to FIFE brat bodiky za Euro a Mistrovstvi sveta samozrejme.bud normalne a nebo vubec.

0/0
9.10.2009 19:39

sanmako

Re: prosím vás, dejte tam rovnou Formuli 1

hele sorry zapomnel jsem, ale myslím, žes mě jinak pochopil, že jsem měl na mysli klasicky silový sporty, který by měly mít na olympiádě zastoupení. Anebo ať se řekne, dáme tam aktuálně oblíbené typy sportů: BUNGEE JUMPING, MOBING a DOPRDELELEZING. Příp. chlasting a ležing. A co třeba sázení ve Fortuně? to by byl sport. Mohl bys to dokonce dovést k dokonalosti, že by si vsázel na to, co vsadíš..

;-D

0/0
9.10.2009 19:39

Buster

Re: prosím vás, dejte tam rovnou Formuli 1

Jedním z důvodů, proč tam není cyklokros je ten, že v UCI má zastoupení málo státy. Proto nikdy neměla šanci na účast např. kolová.

0/0
9.10.2009 20:13

Witty1

Re: prosím vás, dejte tam rovnou Formuli 1

Ja taky nesouhlasil s tebou ale s prvni reakci :-)

0/0
9.10.2009 21:06

holka od vedle

Re: prosím vás, dejte tam rovnou Formuli 1

Co je zbytečný? Ty chápeš golf jako měřitelný sport s jinými disciplínami? Ten nemá na OH co dělat. Je to jenom o pinkání snobů a pracháčů, kteří by jinak nebyli IN, kdyby golf nehráli. Fraška to jeRvRvRv

0/0
10.10.2009 2:45

kunde

Re: prosím vás, dejte tam rovnou Formuli 1

küličky? a která z disciplín? Bono? Labeto? nebo jen prostí cvrnkačka?

0/0
9.10.2009 20:33

jjxing

GOLF

Tak teď se opravdu bavím. Někdo tady psal, že zkoušel golf dvakrát, ale že mu to teda jako sport nepřipadá. ;-D Já ho tedy hraju velmi aktivně, ale nechápu, jak se dá golf dvakrát vyzkoušet. To jako že byl 2x na drivingu? Nebo i když to vůbec neměl předtím v ruce tak šel nějakou akademii? Tak to se opravdu nedivím, že ho to až tak nechytlo. ;-D;-D;-D

0/0
9.10.2009 18:26

xblack13

Re: GOLF

R^

0/0
9.10.2009 21:53

forhend

Golf na olympiádě...

;-D;-D;-D Je tam jen proto, že se tam dají strčit co chvíli nějaké reklama, protože o nic podstatného člověk nepřijde...Předseda si to tam dotlačil asi proto aby si mohl i v  90.letech říct, že hrál na OH...;-D

0/0
9.10.2009 18:01

julesovofanda

Re: Golf na olympiádě...

ježišmarjá, kdyť tě nikdo nenuti se na to divatRv

0/0
10.10.2009 2:41

Good luck

Proč ne..

No tak když mužou být letní OH v zimě, tak proč by na nich nemohl být i golf, že...

0/0
9.10.2009 17:57

Firzen

Je to dost pochybné rozhodnutí.

Nic proti golfu a rugby, ale mrzí mě, že se člověk nikde ani nedočte PROČ zrovna tyhle dva sporty? O olympiádu se ucházelo ještě karate, squash, kolečkové brusle a baseball se softballem. U baseballu a softballu to bylo teda odůvodněný už když je v roce 2004 vyřadili, ale jakym právem dostaly přednost zrovna golf a rugby před zbývajícími 3? Existují jaskásy kritéria, které by měl každý sport splňovat aby se mohl stát olympijským, a jedním z nich je účast světové špičky na OH bez nároků na finanční ohodnocení. Bohužel golf a rugby jsou zrovna sporty kde toto hrozí úplně nejvíc ze všech ucházejících se! Je to fakt smutný když nejlepší hráči nejedou na olympiádu reprezentovat svou zemi, protože se třeba připravují na turnaj, kde mohou vydělat mnohem více.. To u těch 3 ostatních sportů fakt nehrozí.

0/0
9.10.2009 16:54

hellboy9999

Re: Je to dost pochybné rozhodnutí.

Osobně si myslím že nemáš pravdu. Jsem přesvědčen otom že se v Riu se jde nejlepší !!možná!! konkurence. Jelikož nevím podle jakých kriterijí bude možnost se dostat právě na olympiádu. Jediny problém spatřuji v tom že v aktualním světovém žebříčku je v Top 150 hráčích cca 100 američanů. Žádný čkech, slovák, polák, rakušan, ital atd.........

Nicméně jsem rád že golf byl zařazen, protože ho rás sleduji tak i rekreačně hraji, přesto že jsem vrcholový sportovec v jiném sportovním odvětví(Běžecké lyžování, atletika). Jěště dodám že jde o průměrně náročný sport. Není sice tak naročný po kardiovaskulární stránce ale nadruhou stranu všechno ostatní jako: silová stráka, technika, dlouhodobá vytrvalost, psychycka, konzistence výkonu je v golfu zapotřebý.

0/0
9.10.2009 17:56

jamming

RUGBY STACI MS. PROC 7?

nejlepsi rugby je jednou za 4roky MS. je to daleko prestiznejsi nez bude olympiada. nebo jako wimbledon nebo OH. ale je nejaky rozumny duvod pro sedmickove rugby?

0/0
9.10.2009 16:41

Tutti

nechapu...

proc se tolik lidi zameruje na to, ze jim divani na golf prijde nudne.

To vam jako prijde zabavne koukat treba na zavod v plavani? Na skoky do vody? Na zavod v silnicni cyklistice? Na strelbu ci lukostrelbu?

90% sportu na OH je naprosta nuda na koukani, takze netusim v cem je problem.

0/0
9.10.2009 16:28

Meescha

Jsem hlasoval pro Golf, proti sedmičkovému ragby

Golf začíná být velmi populární a rozhodně není důvod jej na OH nemít. Ale sedmičkové ragby, tomu nerozumím... Vždyť to není plnohodnotný sport, pouze okrouhlé velké ragby. To už by mohli zařadit sálový fotbal, hokejbal, atd...

0/0
9.10.2009 16:15

Crab

Re: Jsem hlasoval pro Golf, proti sedmičkovému ragby

To rugby jsem taky moc nepobral... Ale asi pro to mají svoje důvody. A co se golfu týče...nevím, nemůžu si pomoct, ale nějak mi na olympiádu nesedí. Každopádně mě golf hodně baví (jak hrát tak sledovat), takže nadávat na to rozhodně nebudu :-)

0/0
9.10.2009 16:18

kunta_kinte - obet rude cenzury

Re: Jsem hlasoval pro Golf, proti sedmičkovému ragby

Ja jsem pro co nejvice sportu na OH. A pokud by byl prenos typu "on demand" bylo by to optimalni, kazdy by si vybral to svoje, byt treba bez komentare.

0/0
9.10.2009 16:25

Marusha

Koukám...

...že je to tady samý golfový odborník8-o Co takhle vypnout fotbal, odložit plechovku s pivem a zkusit si obejít aspoň devítku? Myslím, že pro začátek by většina měla dost.

Anebo jinak, berte to pozitivně, v době kdy poběží golf, budete mít aspoň čas na svých 6-7 kousků v hospodě, a spolu s ostatními odborníky si v klidu zanadávat na to, že je golf na olympiádě.

0/0
9.10.2009 16:09

Psychor

gola a sedmičkové rugby? výsměch

golf a sedmičkové rugby? 8-o tyhle sporty nemají na OH co pohledávat, golf je nudnější i než sparťanská holomajzna a to je co říct... a rugby v podobě, kterou schválil MOV, bude stranou veškerého diváckého zájmu... proč MOV například neschválil atraktivní sporty jako například nohejbal či stolní fotbal, které se celosvětově těší  velkému diváckému zájmu? ;-O MOV Rv

0/0
9.10.2009 15:31

Verner Lička = evropský manažer

Re: gola a sedmičkové rugby? výsměch

Stolní fotbal ;-D A jo, ty jsi Lančík, to tě omlouvá ;-D;-D

0/0
9.10.2009 15:35

kunde

Re: gola a sedmičkové rugby? výsměch

on myslel slovní fotbal.

0/0
9.10.2009 15:42

Shadow stalker

Re: gola a sedmičkové rugby? výsměch

on myslel školní fotbal

0/0
9.10.2009 15:55

Verner Lička = evropský manažer

Re: gola a sedmičkové rugby? výsměch

On myslel Slavii.

0/0
9.10.2009 15:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze