Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Neděle 20. srpna 2017 Bernard

Diskuse k článku

Kowalczyková se pustila do Björgenové kvůli lékům na astma. A doma ji kritizují

"Je mi opravdu líto, že jsem prohrála s nemocnou závodnicí," šlehla ironicky Justyna Kowalczyková po norské běžkyni na lyžích Marit Björgenové, která užívá léky na astma a na olympiádě ve Vancouveru už získala dvě zlaté medaile. Její slova však v polské vlasti nevzbudila nacionalisticky laděné přitakání, reakce médií i lékařů byly naopak hodně kritické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karel_dnes

Tak si to tady čtu

a mám dojem, že ti diskutéři se na žádný závod nedávali. Léky, neléky, v lyžování , v technice je mezi oběma lyžařkami podstatný rozdíl a to je vidět pouhým okem bez krevních testů. Pšonka opravdu vypadá jako "hrbatý pes" a její projev je od techniky vyspělých závodnic na první pohled odlišný (taky ji okamžitě v pelotonu poznáte i na dálku). A navíc, pokud v olympijském roce odjede 2x více závodů nez MB pak se nemůže divit..

0/0
25.2.2010 7:46

mobilis in mobili

Zrovna

Justyna by měla být ohledně dopingu hodně zticha! Rv Není to zas tak dlouho, co sama rok stála :-/

0/0
24.2.2010 19:56

francoa

Takové breky měl i Frühauf

Když Kačenu někdo předběhl. Je divné, že bulí stále jen sportovci z bývalých soc demo států. Je to opravdu trapné a nedůstojné. Pokud bude pozitivně testovaná na doping, prosim, ale to je zatím pouze výkřik do tmy.:-/

0/0
24.2.2010 19:26

Krysator

Re: Takové breky měl i Frühauf

Tak zase mírný rozdíl bych tu viděl. Frühauf to říkal v Salt Lake City o Ruskách a ejhle,  z brambory bylo rázem stříbro. I když o ničem, bo někdy za půl roku... Ovšem, mlčeti zlato.

0/0
24.2.2010 20:48

Joshua+

Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

jak tu vsichni tvrdite, jak je mozne, ze kazdou chvili nekoho chyti a nejsou to casto zadni sportovci druhe kategorie, kteri si nemuzou dovolit nejlepsi "matros" , ale uzka svetova spicka (viz Jonesova, Montgomery, CJ Hunter, sveho casu Johnson, Ulrich, Lazutinova, Pechsteinova, rakousti bezci na lyzich atd.)?  Ja osobne jsem pro zpetne konroly. Nevim, jak dlouho se mohou uchovavat vzorky, ale kontrolni metody take postupuji, i kdyz pomaleji nez vyvoj dopingu. Takze vzorky vsech medailistu z OH, MS atd. podrobovat kontrole i treba po 5-6 letech. Nedavno o tom, pokud vim, take byla diskuse.

0/0
24.2.2010 17:45

pavelthelong

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

no treba ted nekdy prokazali Lancemu Armstrongovi doping tusim za 1999. Pokud se nemylim, bylo to erypo, jenomze v dobe pouziti jeste nebyl konkretne tenhle preparat zakazany...... nema cenu si nalhavat, ze doping neexistuje. Bohuzel asi v mnohem vetsim meritku, nez se nam dneska muze zdat. A nastupuje genovy doping, ktery se prokazat zatim vubec neda.....vzhledem k absolutni "neuspesnosti" laboratore ve Vancouveru se lze jenom domnivat, ze vetsina dopujicich presla na genovy doping

0/0
24.2.2010 18:02

captain cook

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

potiz je, ze neprokazali jednoznacne. Laboratorni vysledky byly nejake nerozhodne, a byla otazka nad kontaminaci vzorku a spravnosti pouziti laboratornich metod, kdyz se vzorek otestovaval po nekolika letech. Pokud se pamatuji, take se jednalo jen o vzorek A. Proto take nikdo nemel narok ani pravo nejake vysledky uverejnovat, tim mene ta senzace-honici francouzska cubicka L'Equipe, jejiz novinari by dali pravou pazi a hlavu prvorozeneho za material k usvedceni Armstronga a kdyz ne usvedceni, tak aspon k jeho ocerneni.

0/0
24.2.2010 18:16

pavelthelong

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

ono asi taky neexistuje zadna uznana metodika na testovani- treba moci- po letech ? tam bude hrat roli spousta faktoru - teplota, svetlo, pocet let od odberu, treba i koncentrace ostatni latek ve vzorku.....obavam se, ze takova metodika nikdy nebude existovat

0/0
24.2.2010 18:21

pavelthelong

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

jeste jsem trochu zagoogloval- udajne v r. 2005(???) udelala francouzska labina testy u mrazenych vzorku moci z r. 1999 na epo. Nasli celkem 15 pozitivnich vzorku, jmena nebyla uvedena, pouze cisla vzorku. Z toho vyplyva, ze jmeno Armstrong nebylo nikde primo uvedeno...da se tim ale hodne naznacit

0/0
24.2.2010 18:28

captain cook

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

a vzhledem k tomu kolik cyklistu to tenkrat pouzivalo....

Take kdo z L'Equipe nebo z laboratore vi, zda nektery z techto vzorku nalezel Armstrongovi, kdyz laborator nikdy nedostane jmena, ale jen cisla vzorku?

0/0
24.2.2010 18:38

Rimr

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

Taky se povídá, že v aféře Fuentes bylo zapleteno přes 200 sportovců z toho jen cyklistů necelých padesát, zbytek fotbal tenis a atletika. S fotbalu to měl být údajně celý Real, z tenisu např.Nadal. Kdyby se to naplno provalilo tak byto byl neskutečný průs*r, tak to radši, až na ty cyklisty(tam se to údajně ztratí), raději ututlali.    

0/0
24.2.2010 20:17

captain cook

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

ano, cetl jsem to. Spanelska vlada se zalekla, ze do toho byly zapleteny jejich nejvetsi fotbalove hvezdy a bala se, ze by skandal zlomil spanelskou kopanou snad na generaci. Proto vysetrovani zarazili. Rika se take, ze tim nedoslo k porovnani DNA u krevnich zasob oznacenych A.C., o nichz bylo podezreni, ze patrily Contadorovi. Nikdy se pravdu uz zrejme nedozvime, protoze spanelska vlada se rozhodla ochranit svindlire.

0/0
25.2.2010 7:21

pavelthelong

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

P.S. Doping funguje jako antivirove programy ...nejprve musi existovat virus a pak se teprve hleda zpusob, jak ho najit.......cili mezi odhalenymi dopujicimi sportovci a skutecnym mnozstvim nadopovanych je pekne velka seda nezmapovana zona. Ti odhaleni prostebyli jenom nedostatecne informovani nebo jednoduse blbi

0/0
24.2.2010 18:05

Joshua+

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

O tom, ze se dopuje, nepochybuji, jenom nesouhlasim s tou neodhalitelnosti. A ze by zavodnici jako Jonesova nebo Johnson nebyli dostatecne informovani? S ohledem na to, ze takovi sampioni uz obvykle maji okolo sebe na vyzivu a "doplnky" armadu spickovych sportovnich lekaru, kteri vetsinou take stoji za pripadnym dopingem a davkovanim, tak mi nedostatecna informovanost prijde jako dost slaby argument. S analogii s viry souhlasim. Prave proto, ze na kazdy vir se casem prijde bych byl pro zminovanou zpetnou kontrolu. A to, ze se DNES neda udajny genovy doping zjistit, jeste neznamena, ze se na nej casem neprijde. Co treba odebirani vzorku DNA na pocatku sportovni kariery a jeho porovnani se vzorky v prubehu kariery? :-) Jasne, ted fantaziruji, protoze o tom vim kulove, ale mozna by to take nejak mohlo jit. :-)

0/0
24.2.2010 18:23

pavelthelong

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

cti

http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-genovi-sampioni-z-vancouveru-drs-/p_veda.asp?c=A100212_214053_p_veda_wag

0/0
24.2.2010 18:30

captain cook

Re: Jestli je doping vazne tak bezny a neodhalitelny...

mas pravdu. Drive se take myslelo, ze EPO je zazracny nezjistitelny prostredek, pak se uzivatele dali na micro-doping a dnes je porazeji pozadavkem dlouholetych krevnich "pasu" kde jsou veskere vysledku zkousek zmapovany a porovnavany pres celou delku zavodnikovy kariery. Tzn male zmeny krevniho profilu nasledkem micro-dopingu nejsou samy o sobe patrne, ale zmena behem patr let uzivatele usvedci. Dale se zacalo vyrabet EPO tzv. treti generace, ktere melo pridanou laicky receno "detekcni molekulu". Kde predtim pritomnost EPO sameho nebyla v testech zjistena, pritomnost teto molekuly jednoznacne dokazala pouziti "oznackovaneho" preparatu. Takhle uz chytili par cyklistu a lyzaru.

0/0
24.2.2010 18:35

Georgik-I

zloděj křičí...

...dopingový hříšník pan Kowalczyk obviňuje jednu z nejlepší běžkyní na lyžích z dopingu;-D. A není náhodou, že pan Majdič mele podobné nesmysly;-D (odškodnění), "holky" na to nemaj ani s bobulema, navíc, když kvůli extrémně tvrdým kontrolám na olympiádě musely asi něco vysadit;-D. Chtělo by to spíš zapracovat na technice, jenže komu není shůry dáno...Rv

0/0
24.2.2010 17:44

rob.halford

Paradox

Pokud mě paměť nemýlí a vzpomínám si na komentování Čapka z Turína,tak Kowalcyzkové před Turínem skončil 2-letý distanc za steroidy,teď už je čístá jak padlý sníh a může kopat kolem sebe.

0/0
24.2.2010 17:39

pavelthelong

Re: Paradox

je dost dobre mozne, ze jedna mela kortikoid kvuli zranenemu kolenu (Kowalczyk), ale halt spatne dokumentovano, druha treba kvuli asthmatu (muze jit o uplne stejny preparat) ale zato mela papiry v poradku......halt zavist

0/0
24.2.2010 18:11

captain cook

Re: Paradox

ve spickovem sportu a u zavodnika, ktery neni na mezinarodni scene zadny zelenac je vymluva na spatnou dokumentaci kortikosteroidu na zranene koleno hodne chaba a tezko k uvereni. Podobne jako u Landise vymluva na pivo.

0/0
24.2.2010 18:20

pavelthelong

Re: Paradox

ja nikde netvrdim, ze ten dexik mela kvuli bolavemu kolenu -to tvrdi ona:-)-je to tezko uveritelne - ale halt asi schazely papiry-to zase si myslim ja :-)

0/0
24.2.2010 18:33

captain cook

Re: Paradox

ja si nemyslim, ze papiry chybely protoze u zkusenych spickovych zavodniku je dokumentace vetsinou v poradku; to mluvim o civilizovanych statech.

0/0
24.2.2010 18:41

mobilis in mobili

Re: Paradox

Polce byl trest zkrácenej na 1 rok :-/. Tenkrát to mezi ostatními běžkařkami udělalo docela zlou krev. Což se nedivím. Kowalczyk je zrovna ta, která by měla držet hubu :-/

0/0
24.2.2010 19:54

vysypany_lozisko

jo,

rozhodně je mi sympatictější ta norka, než obrovitá polská mužatka, ta ať si jde závodit s chlapama.

0/0
24.2.2010 17:39

edith

Hmmm

To trochu přehnala, asi čekala, že ty "placky" sesbírá ona, příjde mi to jako závist. A zdá se mi divné, že to vytáhla až při olympiádě, co tak najednou a že jí to předtím nevadilo!

0/0
24.2.2010 17:30

osobnostx

...

Když tu nemoc nemáte, tak nevíte co to obnáší....Jen tak mimochodem, astma ma i Bauer nebo Šebrle......

0/0
24.2.2010 17:28

jouzi

Re: ...

No jo, no. Bejt astmatik je holt děsná výhoda. :-/ Rv

0/0
24.2.2010 17:39

Raffan.

nejsem doktor, ale myslim si ze ma pravdu

puffer na astma reztahuje prudusky a zlepsuje okyslicovani krve, neni to tak?

0/0
24.2.2010 17:27

Georgik-I

Re: nejsem doktor, ale myslim si ze ma pravdu

nejsi doktor a nemáš pravdu, tady totíž vůbec nemůžeš posuzovat co ten či onen přípravek způsobuje, ale pouze to, který přípravek je povolen či zakázán...  navíc jak je v článku trefně poznamenáno, že jí to nevadilo před olympiádou...

0/0
24.2.2010 17:39

captain cook

Re: nejsem doktor, ale myslim si ze ma pravdu

okyslicovani krve napomahaji jine zakazane prostredky a metody, jako krevni dopovani a EPO (oblibeny prostredek ruskych lyzaru). Nic spolecneho s leky na asthma.

0/0
24.2.2010 17:57

orken

Ja bych to udelal jednoduse...

...zadne dopingove kontroly a nesmysly by nebyly, at si kazdy bere co chce... stejne kazdy v necem jede a vyhodu ma jen ten, kdo ma pristup k lepsim latkam, vic penez, muze trenovat nekde daleko, ze za nim nejezdi kontroly apod.

0/0
24.2.2010 17:10

performer1

Re: Ja bych to udelal jednoduse...

tak se časem to zvrhne v show zmutovaných robotů..... (třeba by to nebylo špatné :-))

0/0
24.2.2010 17:20

Joshua+

Re: Ja bych to udelal jednoduse...

A v olympijske vesnici ci primo na trati by byly marnice. To byly zabery... A na slavnostnim vyhlaseni by kazdy druhy zavodnik/zavodnik dostal(a) zastavu srdce... :-) Narez. ;-)

0/0
24.2.2010 17:28

bapial

Myslel jsem, že astmatici jsou nemocní lidé

co nemůžou pořádně dýchat. A oni v klidu vyhrávají vytrvalostní závody... Člověk by si skoro myslel, že mít astma je při běhu na lyžích výhoda...

Nebo ne?

0/0
24.2.2010 17:05

pavelthelong

Re: Myslel jsem, že astmatici jsou nemocní lidé

viz muj prispevek nize.......je totiz mozne, ze se jedna o asthmatiky jenom "na papire"

0/0
24.2.2010 17:07

captain cook

Re: Myslel jsem, že astmatici jsou nemocní lidé

dneska jsou kontroly mnohem prisnejsi, castejsi a opakovane aby se vyloucili "takeasthmatici". Drive se jenom delaly kontroly jednou rocne, vlastnim doktorem zavodnika a poslalo se to narodni organizace WADA, ktera vystavila papir a dala jmeno na seznam. Dnes to vsechno musi prekontrolovat narodni sportovni lekar a poverenec WADA , delaji testy a WADA to drzi na uzde. Tak je to v poradku.

0/0
24.2.2010 18:06

pavelthelong

Re: Myslel jsem, že astmatici jsou nemocní lidé

ale jsou opakovane pripady, kdy se sportovec ztrati nekam za Ural a hledejte si mne.......nebo si najde takovou narodni asociaci, ktera mu to trpi.....(kterej Dan jezdi na TdF s mexickou licenci ? Rasmussen ?? )

0/0
24.2.2010 18:17

captain cook

Re: Myslel jsem, že astmatici jsou nemocní lidé

jiste, naprosty souhlas. Cinani take maji sve "schovavaci tabory".

0/0
24.2.2010 18:21

MartinHSJsecondban

Trapnost sama

Rv

0/0
24.2.2010 17:04

performer1

Re: Trapnost sama

pravda - vyhrát nadopovaný - to aby se jeden hanbou propadl....

0/0
24.2.2010 17:12

captain cook

Re: Trapnost sama je performer1

ma zdatne jenom hyzde od sedeni na gauci a hubu od prazdneho kecani bez znalosti veci. On by se mel hanbou propadnout za sve blbe, nepodlozene kecy kdyz nejenze nevi, ale ani neni schopny pochopit oc jde.

Kowaczykova je hloupa kacena, rozmazleny harant ktery neumi prohravat. Stejna kategorie jako Pljuscenko. Jenom blbec vede zavistive reci vuci asthmatikum. WADA zprisnila pravidla pred par lety, prave aby vyloucila "takeasthmatiky". Znacne omezila vyber povolenych leku a zprisnila lekarske kontroly. Jejich seznam je drzen v mezinarodni evidenci a mohou byt kdykoliv prekontrolovani poverenci z WADA, vcetne tech ze zemi souperu/ek.

Muj syn byl jeden cas diagnozovan kdyz po nemoci vyvinul "exercise induced asthma". Musel opakovane chodit na prohlidky k narodnimu lekari -poverenci WADA a jeho jmeno slo na registr. Nastesti se u nej jednalo jen o docasnou nachylnost, nikoliv chronicke asthma a byli jsme vsichni radi, kdyz to vsechno pominulo a on leky nepotrebuje.

0/0
24.2.2010 17:55

NewKokos

Taky se mi to nezdá...

Proč to nepovolí všem, když to výkonům nepomáhá?

0/0
24.2.2010 16:47

performer1

Re: Taky se mi to nezdá...

protože to pomáhá, ale je politicky nekorektní vyloučit tzv. handikepovaného...... 

0/0
24.2.2010 17:09

jouzi

Re: Taky se mi to nezdá...

Spíš 8 a půl, ten jeden je teda hooodně malinkej. :-)

0/0
24.2.2010 17:56

jouzi

Re: Taky se mi to nezdá...

lol to je tak, když člověk otevře víc oken.

 

Už to nepiju ani ředěný. ;-D

0/0
24.2.2010 17:57

wIadin

taky nechápu

na olympiádu by měli pouštět akorát 100% zdravé co neužívají žádné léky. Kortikosteroidy bez receptu ani nekoupíte. Předpokládám, že doktoři vědí proč.

Sám asthmatem trpím a vím co je za opruz, když potřebuju, aby mi to doktor předepsal.

0/0
24.2.2010 16:45

jouzi

Re: taky nechápu

Tak to už by tam dneska nemohl startovat asi skoro nikdo. :-(

0/0
24.2.2010 16:50

wIadin

Re: taky nechápu

mno je fakt, že různých alergií atd. přibývá, ale znám i pár lidí co jsou fakt zdraví :-)

0/0
24.2.2010 16:55

jouzi

Re: taky nechápu

Až na tu hlavu je to dobrý, takových pár taky znam. :-)

0/0
24.2.2010 17:20

MartinHSJsecondban

Re: taky nechápu

Stoprocentně zdravé tudíž nadlidi R^ Áda by měl z tebe radost.

0/0
24.2.2010 17:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze