Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Sobota 19. srpna 2017 Ludvík

Diskuse k článku

OBRAZEM: Olympijští hrdinové Phelps, Bolt, Pistorius i čeští medailisté

Hry XXX. letní olympiády jsou minulostí. V roce 2016 se celý sportovní svět sejde v brazilském Riu. Do té doby se bude vzpomínat na příběhy velkých vítězství, překonání rekordů i hranice lidských možností. Připomeňte si hrdiny z Londýna ve fotografiích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

b09

lidi,

tohle je jen marketingovy zpusob propagace... kontroverze, ktera rozdeli lidi na dva tabory. jedni se zastavaj jednoho druhy druhyho a ve finale se nebavi o nicem jinem nez o atletice. atleti at uz jsou to ti ze stadionu nebo z bazenu nebo areny jsou jen nastrojem businesu. proste to nereste stejne s tim nikdo z vas nic neudela.

0/0
17.8.2012 18:19

captain cook

Britove uz rozjeli TV reklamu na Paralympiadu

a propaguji v cele soutezicich ucast Pistoriuse.

Neni to diskriminace, ze on staruje na obou ale jeho spolubezci z 400m a 4x400m jen na jedne soutezi protoze na Para startovat nesmeji?

Neni to diskriminace, ze jini bezci meli v zavode pad, ale poradatele je/ jejich tym do dalsiho kola 'pro utechu"neposlali ?

0/0
15.8.2012 8:22

tyramysu-reloaded

za pár let se bude vzpomínat hlavně

na Nadju Drygalla a Paraskevi Papachristou coby na oběti naprosto bizarní politické korektnosti naší doby RvEURv

0/0
13.8.2012 19:41

thib

To, jestli se postižený sportovec rozhodne jít na olympiádu

je čistě jeho záležitost. Podobně jako mají někteří 'zdraví' sportovci umělé klouby, kyčle nebo meziobratlové ploténky, má Pistorius umělou nohu a jeho příběh a snaha vyrovnat se se svým postižením zdravým sportovcům může být inspirací pro ostatní. R^ Na druhou stranu to kvantum přitroublých čecháčků kteří v životě nic nedokázali a komentují zde ty úspěšné je enormní. Mnozí z vás nedokážou unést ani to, že jim maminka již nechystá snídani natož abyste se byli schopni vyrovnat s vážnou nemocí, splnit kvalifikaci na OH a postavit se mezi vrcholové sportovce.;-)Rv

+4/0
13.8.2012 13:42

captain cook

Re: To, jestli se postižený sportovec rozhodne jít na olympiádu

popisujes sebe? Na rozdil od tebe ja dobre vim co to je mit spickoveho sportovce v rodine, kolik sebeodrikani to stoji nejen jeho / ji, ale celou rodinu...a pak si to treba prihasi nejaky babochlap z Afriky a IAAF se muze pretrhnout, aby to zlegalizovala a udelala jim misto v soutezi se zenskymi.

Co si budeme povidat, IAAF nadrzuje africkym zemim na ukor ostatnich protoze jeji prezident Diack je Senegalec. Take se rika, ze za vsemi temi ustupky je Mandela. Zavolal Diackovi a rekl 'ruce pryc od atletu JAR" a to je pro Africana jako kdyz k nemu promluvi Buh. African proste nemuze Mandelovi nich odmitnout.

 A vy naivkove tady kazete o vznesenych idealech, prikladech a hrdinech.;-D A je za tim jen spinava politika.:-P

+3/0
13.8.2012 14:02

thib

Re: To, jestli se postižený sportovec rozhodne jít na olympiádu

Na ubohou frázi "na rozdil od tebe ja dobre vim..."nemám potřebu reagovat jinak než úsměvem...:-)

+1/0
13.8.2012 15:52

captain cook

Re: To, jestli se postižený sportovec rozhodne jít na olympiádu

jsou lide, kteri se usmivaji sve hlouposti;-)

0/0
15.8.2012 8:16

captain cook

Re: To, jestli se postižený sportovec rozhodne jít na olympiádu

vubec to neni jeho zalezitost. Jako osoby si Pistoriuse vazim, ale trvam na tom, ze lide, kteri nemaji nohy proste nemaji na OH co delat. Od toho je paralympiada.

+1/0
13.8.2012 14:08

Hannelle

Re: To, jestli se postižený sportovec rozhodne jít na olympiádu

Paralympiada, ktere ani zadna televize nedokaze venovat polovinu casu jako venovala LOH? Pokud o to telesne postizeny stoji, soutezit se zdravymi, tak proc ne. je to prece jeho rozhodnuti. A rozhodne takovym lidem 100% fandim. Zaslouzi si obdiv, protoze se se svym postizenim dokazali vyrovnat a nesedi v koute a nestezuji si. To nedokaze ani spousta zdravych lidi, poprat se s tim, co maji. A proc je nevidet v souboji se zdravymi?! Podle vas tedy, kdyz je nekdo postizeny, tak asi sup s nim k jeho. At teda svym postizenim "neomezuje" zdrave. Bohuzel takovych jako vas, je mezi lidmi prilis mnoho.

0/0
15.8.2012 12:38

captain cook

Re: To, jestli se postižený sportovec rozhodne jít na olympiádu

s umelymi pruzinami patri do jine souteze.

Doknce i CAS ve svem vyroku priznal, ze existuje pravdepodobnost, ze Pistorious ma suma sumarum vyhodu mechanicke pomucky nad normalnimi zdravymi bezci, ale dokud IAAF nebude moci predlozit jeji kvantitativni vyjadreni, nemuzou mu start zakazat.

0/0
15.8.2012 16:27

captain cook

Re: To, jestli se postižený sportovec rozhodne jít na olympiádu

Nas, normalne a ferove uvazujicich a  beroucich v uvahu vsechny zavodniky - ne jen umele zlepsene podminky pro jednoho a specialni ohledy na jednoho zavodnika- je chvalabohu dost. Pistoriuse a jeho vyrovnani s postizenim a odvahy do sportu si vazime a uznavame, ale soucane poukazujeme, ze nema co delat v soutezi pro nepostizene, kdyz se kvuli nemu berou specialni ohledy a davaji ceny utechy.

0/0
15.8.2012 16:32

Stoura

Olympijská myšlenka

Nejdůležitější je, že zůstala zachována hlavní myšlenka olympijských her poslední doby:

...

Jezte hamburgery a pijte CocaColu.

+4/0
13.8.2012 13:20

Jitřní dar

FAMÓZNÍ REKORD.

FAMÓZNÍ REKORD. Keňan David Rudisha v oslnivém sólo závodě vyhrál 9. srpna olympijské zlato a zlepšil vlastní světový rekord. Dokázal to sám, bez vodičů.

Prosím vás, v čem ten Keňan závodil? K čemu potřeboval vodiče? Nestačil by polovodič? Děkuji.

+1/0
13.8.2012 11:47

super_jerk

Re: FAMÓZNÍ REKORD.

zavodil na 800m. zabehl to za 1:40,91, coz dela zhruba 12,5 sekundy na 100m. v atletice ma slovo vodic vyznam bezce, ktery cast zavodu udabva tempo, takze i kdyz asi nejsi zadny lumen, to s tim polovodicem se ti povedlo, obvykle tito atleti ze zavodu odstupuji. tak ci tak, je to famozni vykon.

0/0
13.8.2012 14:25

Jitřní dar

Re: FAMÓZNÍ REKORD.

Jo takže to znamená, že byl celou dobu v čele, nebyl tam nikdo, kdo by běžel vepředu, rozproudil to a pak odpal? Děkuji za odpověď.

0/0
13.8.2012 15:05

Jitřní dar

Re: FAMÓZNÍ REKORD.

*odpadl

0/0
13.8.2012 15:19

super_jerk

Re: FAMÓZNÍ REKORD.

ano, tak nejak se to da rict.

v nadsazce (coz je zamerne prehaneni skutecnosti) delal finalovymu behu i vodice, protoze 7 z finalovych bezcu si udelalo osobni rekordy, kdyz se s nim snazili drzet krok.

0/0
13.8.2012 16:39

peterudes

Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

to, že se někdo nedokáže vyrovnat s tím, že i postižený člověk může závodit se zdravými je jen a jen jeho problém. Pistorius svým příběhem inspiruje ostatní lidi a už jenom kvůli tomu je pro mě hrdinou olympiády...

+3/0
13.8.2012 11:04

Tomann

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

Pistoriuse si vazim, ale nepatri na olympiadu nybrz na paralympiadu.

+3/0
13.8.2012 11:29

peterudes

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

myslím, že se mýlíte, já ho na olympidádě viděl, tak že tam asi patří...

0/0
13.8.2012 11:39

captain cook

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

pokud patri na olympiadu vstup pres emocialni vydirani:-P

0/0
13.8.2012 14:04

dci

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

Zaběhl kvalifikační čas na OH = patří na OH

+2/0
13.8.2012 11:47

javky

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

Jakkoli jsou mi snaživí postižení velmi sympatičtí, tak s tímhle na závody ne. Běžet znamená běžet jen tak, bez technických pomůcek. Skákání na chůdách je jiná disciplína.

+2/0
13.8.2012 12:20

peterudes

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

jistě, v tom případě by všichni měli běhat nazí a bez bot, kontaktní čočky, plastiky kloubů atp. by měli také zakázat...

0/0
13.8.2012 12:38

captain cook

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

pletes hrusky a jablka dohromady. Jenom nevim zda to delas z duvodu trolovani nebo opravdu tak malo chapes.

+1/0
13.8.2012 14:06

peterudes

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

jaký rozdíl je mezi tím, když má někdo x dioptrií, špatně vidí a tento handicap nahrazuje čočkami nebo brýlemi nebo fotbalistou, který má plastiku kolene, či jiné chirurgické vylepšení a atletem, který nahrazuje svůj handicap protézou? Olympijský výbor mu povolil start na olympiádě, to je holý fakt, srovnejte se s tím! Problémy s Pistoriusem nemají, světe div se, ostatní sportovci, kteří jediní by na to mohli mít alespoň částečně právo, ale většinou takoví tlachalové jako vy... Pistorius je součastí OH a je to tak správně!

0/0
13.8.2012 16:29

captain cook

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

mas to dokonale poletene. 1) na OH startuje, protoze start povolila IAAF, ktera rozhoduje ktere atlety pripusti. Ne MOV.

2) IAAF byla puvodne nucena Pistoriuse pripustit k soutezim jen na zaklade rozhodnuti mezinarodni sportovni arbitraze CAS a to bylo udeleno DOCASNE s poznamkou "dokud IAAF nepredlozi kvatitativni vycisleni Pistoriusovych vyhod nad ostatnimi atlety"

3)Specialiste IAAF totiz predvedli tabulky vyhod a nevyhod Pistoriuse a jeho pruznych protez oproti normalnim atletum a jejich noham

4) soud doznal, ze je pravdepodobne, ze VYHODY PREVAZUJI nevyhody, ale soucasne poukazal na nutnost to znat kvantitativne.

5)to je velmi tezke udelat, protoze se to meni podle pocasi, sily a smeru vetru, tvrosti, mekkosti, pruznosti drahy a celkove odlisnych podminek na ruznych stadionech. Kvantitativni vyjadreni by se muselo delat prostrednictvim znacneho poctu pokusu, zabralo moc casu odborniku a bylo nakladne. To se IAAF nevyplati delat financne pro jednoho atleta.

0/0
13.8.2012 17:28

captain cook

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

PROTO se rozhodli pro snadnejsi a hlavne levnejsi vychodisko a to je nechat Pistoriuse soutezit. Googlujte, vyjadreni CAS o Pistoriusovi je urcite k videni nekde na internetu.

Jak jsem se ale uz zminil, koluji vypraveni o telefonatu Mandely Diackovi v souvislosti s tim, jak se IAAF branila pripusteni Semenyi do souteze zen a JAR ji hrozila stiznosti k OSN pro diskriminaci a porusovani lidskych prav. Rika se, ze ackoliv Semenya byla hlavnim predmetem telefonatu, Mandela se zasadil o "vsechny atlety JAR", tedy i Pistoriuse. A jak uz jsem rekl driv, Diack jako spravny African poslechl, kdyz promluvil jeho "Buh".

0/0
13.8.2012 17:37

ciryl

Re: Pistorius je samozřejmě jedním ze symbolů a hrdinů olympiády

Souhlasim s tebou.Je vykon byl obdivuhodny,nepatri ale na Olympijske Hry.To by mohl nejaky stat na dalsi Olympiade,prihlasit skokana do vysky nebo do dalky.Dat mu protezy s nejakyma pruzinami a on by skakal 3 m. do vysky a 30 m.do dalky.;-)

+3/0
13.8.2012 16:09

captain cook

Pistorius neni olympijsky hrdina

pouze ucastnik olympiady a to jeste na natlak a emotivni vydirani ze strany JAR.

JAR se do finale stafety dostala stejne jen jako cenu utechy, "aby si Pistorius mohl zabehnout sve kolecko ve stafete, o nez diky padu spolubezce prisel"

Vsadim se, ze kdyby upadl clen jine stafety, poradatele by ji do finale nezaradili jako specialni gesto.

Videli jsme jine pady na draze a byly jejich obeti nejak kompenzovany? Se vize ne. To jen Jihoafricane!

+5/0
13.8.2012 2:26

Dopij

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

Naopak - Pistorius je borec největší, protože i přes svůj handicap a přes nepřízeň mnohých funkcionářů, se svojí vůlí dokázal prosadit na OH a ostudu rozhodně neudělal. Je jasné, že nemohl vyhrávat, to by bylo protestů... Mohl se klidně spokojit s účastí na paralympiádě, ale dokázal, že má na to, závodit i se zdravými sportovci.

+6/0
13.8.2012 8:17

spatřil jsem kometu

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

R^R^R^

+1/0
13.8.2012 9:03

captain cook

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

"He can't have his cake and eat it too" pravi anglicke prislovi. Cili nemuzes to mit obojim zpusobem, bud jedno nebo druhe. Kdyz chce byt Pistorius byt oslavovan jako hrdina- uspesny postizeny atlet, na to je Paralympiada, kde jsou vsichni postizeni oslavovani jako hrdinove sveho sportu.

Kdyz trva na zavodeni na Olympiade (nebo MS) mezi normalne telesne schopnymi zavodniky se vsemi 4 koncetinami a TRVA na tom, aby byl bran jako JEDEN z NICH podlehajici VSEM PRAVIDLUM SOUTEZE jako oni, pak to plati na 100% ve vsech smerech.

Tudiz se nikdo nema co ohlizet na jeho postizeni a delat pro nej vyjimky nebo davat mu vyhody, ktere nedavaji ostatnim atletum.

Uvedom si, ze si sam vydupal, aby ho brali jako kazdeho jineho zavodnika a proto nejake postizeni nepripada v uvahu jako duvod ke specialnim ohledum nebo ocenenim.....on si stoji na roven vsem ostatnim zavodnikum a podobne jako oni by se stal hrdinou za presne stejnych okolnosti jako oni - s medaili nebo rekordem.

+5/0
13.8.2012 9:27

Cleopatra

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

Dobré vysvětlení.

R^R^

0/0
13.8.2012 9:32

Dopij

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

Z tohoto pohledu máš samozřejmě pravdu. Spíš jsem měl na mysli, že Pistorius musel pro svou účast na olympiádě udělat mnohem víc než všichni ostatní, kteří se jí účastnili. To, co dokázal on je unikát, který by byl srovnatelný např. s tím, kdyby se třeba Bolt dokázal kvalifikovat do rovinového dostihu a nedoběhl by poslední. A to by klidně mohl běžet bez žokeje, aby měl taky nějakou výhodu.

0/0
13.8.2012 10:22

stefi_ul

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

Nojo, jenze mezi "zdrave" bezce proste nepatri. Borec to je, o tom zadna...

Jenze zdrave bezce boli kotniky, ty jim nepruzi jako karbonove nahrady.

Na paralympiadu patri, tam je to jasny. Ikdyz zase maji smulu ti ostatni, protoze on je mezi nima nejlepsi.

Videl sem ho v Ostrave a sympatak a borec to je.R^

+5/0
13.8.2012 9:34

Tomann

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

Muj nazor.

+2/0
13.8.2012 11:31

ciryl

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

Co kdyby nekdo vyrobil protezy z pruzinami a skokan do vysky by skakal 3 m.Obdivuji ho ale na Olympiadu nepatri.V

+1/0
13.8.2012 16:16

thib

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

Ty jsi typický malý Čecháček...;-);-DRv

+5/0
13.8.2012 9:05

captain cook

Re: Pistorius neni olympijsky hrdina

hodne moulovsky vyrok nekoho, kdo nevi, co slovo cechacek znamena:-P

+1/0
13.8.2012 9:28

miki

Ach ta čeština

V popisku poslední fotky "...v holínkách, které tak proslavili..." bych raději viděl "proslavily".

0/0
13.8.2012 1:46

Catumbelan

Re: Ach ta čeština

A ještě tam není jakou symboliku ty holínky měly! Prý jsme po kotníky ve ..................

Také nevím co to je za blbý zvyk, ty fotografie s kousáním do té placky! Stále jsem to nepochopil.

0/0
13.8.2012 8:03

ciryl

Re: Ach ta čeština

Chteji ukazat,ze maji jeste dobre zuby. "delam srandu" Jak vis tak se zkousi prave zlato.Medaile jsou pozlacene ze stribra.prave zlato je soft.Tak to sportovci jen ze zvyku daji do pusy.:-)

0/0
13.8.2012 16:24

captain cook

Re: Ach ta čeština

jenze kousou i ty stribrne a brozove. Hloupy zvyk!

0/0
15.8.2012 8:24

hu_go

foto štafety USA

máte 4x400m místo 4x100m!

0/0
13.8.2012 1:22

Invandrare

Re: foto štafety USA

myslíš fotku č. 21? Tak to mají spravně. Tyhle holky opravdu běžely 4x100 a udělaly světový rekord. Však jsem měl na ně vsazeno ;)

0/0
13.8.2012 9:38

hu_go

Re: foto štafety USA

Už to změnili. Protože původně tam byla fotka, kterou mají pořád na prvním obrázku.

0/0
13.8.2012 10:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze