Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Neděle 20. srpna 2017 Bernard

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: A co kdybychom všechen doping povolili?

Lance Armstrong se ve 44 letech stal vítězem Tour de France a prohlásil: „Děkuji všem, kdo mě dál pomáhají udržovat ve špičkové kondici.“ Na atletické Diamantové lize těsně před startem olympiády excelovali Rusové a keňští běžci zlepšili několik světových rekordů. I tak by teoreticky mohly vypadat zprávy ze sportovního víkendu, kdybychom žili v paralelním světě, kde se smí naplno dopovat. Jaký by byl?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a45r37o71m83í40r 76H94e80n46y81š 3509876629381

Současný boj proti dopingu popírá základní zásady, které tvoří základy současného společenského uspořádání.

Namátkou lze uvést:

1. Presumce viny - nezkoumá se úmysl, zavinění, nález znamená automatický trest.

2. Kolektivní vina - stačí že jsi občanem určitého státu a jsi vyloučen aniž by bylo prokázáno jakoliv provinění

3. Svoboda jedince, lidská důstojnost - povinnost hlásit pobyt, povinnost podstoupit odběry způsobem a za podmínek, které lze sotva označit pojmem důstojné, atd...............

4. Svobodný výkon povolání, zákaz diskriminace - zákaz tohoto výkonu jen proto, že jsem si dal "kafe" nebo prášek na na rýmu, všichna ostatní povolání mohou, jej já ne.

5. Svoboda rozhodování o svém těle, zdraví, atd.,- kdo dal ostatním právo rozhodovovat o tom co si mohu či nemohu vzít jen proto, abych "si nepoškodil zdraví",když např. modelky si mohou upravit ňadra, či cokoliv jiného jen proto, aby v soutěži s ostními uspěly, atd. atd...........

Je tedy třeba si položit otázku, jaké zájmy chrání současný boj proti dopingu a kdo a za jakých podmínek o něm vlastně rozhoduje. A pokud hledám odpověd na takto položenou otázku zjišťuji, že celý tento boj je postaven na velice chatrných základech, které žádným rozumným a logickým způsobem neopravňují způsob ani prostředky takového postupu.

+1/0
2.8.2016 14:51

R98a43d56e23k 52B30e43r66a78n49e20k 2358735274365

Musím říct, že s tím článkem souhlasím. Ono totiž v současném sportu, jde o to spojit dvě nespojitelné věci - na jedné straně se od vrcholových sportovců očekávají nadlidské výkony (a pokud nebudou, tak prostě diváci nepřijdou) a současně si hrajeme na jakousi teoretickou "čistotu" sportu, kterou by asi sice 99,99% z nás chtělo, ale která prostě a jednoduše neexistuje. A když se tu pořád operuje dětmi, tak jak jim chcete vysvětlit, že někdo kdo bral 10 let meldonium a přestal loni v říjnu je čistý a čestný sportovec a ten kdo bral meldonium 10 let a skončil letos v lednu je dopingový podvodník a lump - osobně bych řekl, že jsou oba sportovci stejní.

0/0
1.8.2016 11:00

J17i29ř69í 65Č35e14c33h39u94r14a 1783412358728

Nemej, tohle je moc i na Vás. Myslíte si, že někdo dá své dítě na sport? Nebo uvažujete o nějaké věkové hranici, kdy se doping začne používat? Dejme tomu..12 let? Tohle je naprosto zcestná myšlenka. Doping do sportu nemůže patřit "oficiálně". Nicméně je snad každému nad slunce jasné, jak probíhala např, Tour v devadesátých letech. A trestat za to pravděpodobně nejlepšího (nebo druhého nejlepšího) cyklistu všech dob, je stupidní.

+1/0
31.7.2016 22:03
Foto

F35i17l21i25p 27J42a21r26a72b 1683177410357

Ta provokativní úvaha má něco do sebe. Je však nesmysl, aby se doping takto plošně pustil do současných sportovních odvětví, to by ho rovnou mohli začít dávat pětiletým dětem, když přijdou na první trénink čehokoliv.

Mohl by se ale vytvořit jakýsi paralelní okruh dopujících sportovců, kteří by měli své mítinky, hry a šampionáty, kde by skutečně šlo jen o překonávání lidských limitů, včetně vědomého rizika vlastní smrti či doživotních následků. Trochu, jako ti gladiátoři. Ostatně, něco podobného funguje už v kulturistice, kde je užívání steroidů naprostou nutností...

0/−1
26.7.2016 19:46

J11a97n 65P14š68e75n21i80č55k46a 2640328423942

Jakmile vytvoris "paralelni okruh", tak si nepomuzes, protoze budes stale jeden z nich hlidat.

+2/0
27.7.2016 8:10

P64a24v86e78l 93H36r54a62b32a76l 9235560531672

Za prokázaný doping doživotní zákaz a navíc vysokou finanční pokutu, aby to pro podvodníky, kteří se snaží vyhrát nad slušnými nepodvádějícími lidmi, bylo likvidační a měli skutečně strach doping brát. Odebírání medailí za 8 let nic neřeší. Podvodníci si užili slávy a dávno zinkasovali odměny ze smluv se sponzory a tomu kdo vyhrál poctivě přijde medaile poštou. To je výsměch.

+1/−1
26.7.2016 19:26

K98a86r43e64l 36S47u28m70b29a91l 4971842889177

Jo.A ti neprokázaní budou vyhrávat. Jsi naiva:-P

0/0
30.7.2016 12:28

J12i73r26k60a 12K54o41p31a46c23e53k 4198573876503

Naprosto naivní, nesmyslná spekulativní argumentace autora článku..

nechápu proč.. asi za účelem nahlodání či zpochybnění boje proti dopingu.

Snad v jednom má autor pravdu.. stejně tak (naivně a nesmyslně) se dá zpochybnit boj proti drogám. ..

No a co zpochybní autor příště?.. Co třeba zpochybnit boj proti hospodářské mafii..

(a nyní si vypůjčím tu nesmyslnou argumentaci autora článku.. a pokračuji:)

.. přeci jen bláhoví spoluobčané odmítají vidět, kolik peněz se točí v hospodářství,

chudí a bohatí byli a budou, srovnávat podmínky podnikatelů je přeci stejně nemožné

a lidé přeci chtějí vidět maximální výkony, tak proč jim to neumožnit tak,

že se zapojí veškeré postupy, jež jsou zrovna k dispozici! ...

a nebuďme pokrytečtí... stejně přeci všude na světě všichni podvádí a kradou! ... ;-D

+2/−2
26.7.2016 19:17

M22i45c68h87a76l 25K28u97r45z 3601237125658

Zatímco tzv. "boj proti drogám" je naprostá hovadina, omezení dopingu obhajitelné je. Vaše argumentace ovšem má ten nedostatek, že žádná není.

+1/−2
26.7.2016 20:28

J39i96r70k90a 61K38o12p30a32c80e35k 4168543556773

Vy mi zde absurdně vyčítáte že prý nemám žádnou argumentaci (ačkoliv jsem argumentoval celkem dost).. a přitom nemáte sám argumenty absolutně žádné... Jak pokrytecké. ;-D;-D;-D

+1/0
27.7.2016 15:14

B85o76h85u34m82i12l 40V25a81n65ě89k 5712505602236

Před časem byla provedena studie na téma: "Mohu vám dát látku, po jejímž užití vyhrajete olympiádu, ale do roka umřete."

Bylo s podivem, že velké procento aktivních sportovců by to přijalo.

0/0
26.7.2016 19:02

A93d71a56m 69H39o84u83b51a87ř 2349168255157

tomu verite ? dejte zdroj na tu studii, to bych fakt rad videl, pochybuju, ze by to nekdo vzal, pokud by ta otazka stala skutecne takto

0/0
27.7.2016 0:58

L90u23d20v90i48k 42S73p62i58n82k86a 1832727170985

mimochodem, co se týče legalizace drog , žádný neví co to může provázet a tak jediná země kde jsou s tím v historii zkušenosti je čína a její opiové období. výsledek byl katastrofální nárůst fetáků a degenerace populace.

+1/−3
26.7.2016 18:56

P50a11v25l17a 57K74v21a94p31i69l13o88v60á 7709698294907

Ále pitomost!

+1/0
26.7.2016 18:57

J88o29s33e42f 33V26a18l91a 9760353203983

souhlas. U pravidelnych konzumentu drog je jednoznacne prokazany pokles IQ zhruba o 10 % a vyrazne zvyseny vyskyt psychiatrickych onemocneni ve strednim a vyssim veku

0/0
26.7.2016 19:14

M49i69c88h83a67l 43K40u59r93z 3301827315198

Chápu, že drogy brát nehodláte, ale jak to souvisí s legalizací???

+1/0
26.7.2016 20:25

J30i40ř77í 71Č53e71c69h62u63r50a 1493892908578

Tak to rovnou dejte doma dětem...

0/0
31.7.2016 22:05

J33i88ř96í 58S35c50h15m47i11d69t 5580113754495

Tak hlevně celou tu dobu to byla evidentně jen hra na antidoping, jak též ukazují zpětné testy a ani ty neumí odhalit vše, doping je vždy krok před antidopingem už jen proto, že má k dispozici obrovské finanční prostředky na vývoj nových metod dopingu. Ten kdo chce dnes sportovat absolutně čistě může tak akorát provozovat krajský přebor:-/

0/−1
26.7.2016 18:55

T45o69m78á98š 92N63o60v71o46t31n24ý 6715687589589

Ciwe, to je motanice, ta první věta.

0/0
26.7.2016 18:58

R78o40m59a78n 45L81a33š53t24o45v29i48č71k39a 9128311185117

Vrahové a zloději a jsou také vždy o krok před policií, takže to znamená, že bychom měli povolit vraždy a krádeže? Doping je zákázaný z dobrého důvodu, kdyby byl zdraví prospěšný nemusel by ho nikdo zakazovat.

+1/−2
26.7.2016 19:02

A89d63a70m 86H88o27u54b36a19ř 2279388985767

a klasicka demagogicka argumentace, porovnate hrusky s jabakama a ani vam to neprijde divny. cekal sem kdy se tady podobne nesmyslne analogie objevi...

+2/−1
27.7.2016 1:03

R71o73m86a32n 33L75a76š31t35o10v50i39č36k62a 9608381635447

Ale vůbec neporovnávám hrušky s jabkama. Braní dopingu je zločin, protože poškozuje zdraví sportovců a navíc okrádá sportovce, kteří doping neberou o slávu a spousty peněz. Co by se stalo, kdyby byl doping povolen tady krásně popsal pan Ludvík Gajdošík o kousek níže. Kdo dokáže domýšlet všechny důsledky, tomu je to okamžitě jasné. Kdo však moc inteligence nepobral, ten může napsat podobný článek jako pan Němý.

0/−1
27.7.2016 10:43

P40e59t11r 80V69e40r33b14í50ř 8607161813560

Myslím, že autor chtělpředevším napsat kontroverzní článek, protože obsah článku je skutečně bídný; autor by si měl o dopingu nastudovat aspoň něco a přijde mi, že i ve sportu je tak nějak...nový.

Některé perly: "Je-li obchod s heroinem či lidským tělem z principu špinavou záležitostí, není na tom doping ve sportu nyní jinak."

"Kdo namítne, že by se státy (a jednotlivci) dělily na ty, které si doping mohou a nemohou dovolit, má pravdu jen parciálně. Pouze bláhoví spoluobčané odmítají vidět, jak obrovské peníze se ve sportu točí. Chudí a bohatí byli a budou. Srovnávat podmínky sportovců nejvyspělejších (případně nejštědřejších) států planety kupříkladu s těmi z rozvojových zemí je i teď principiálně nemožné."

"jestliže se shodneme, že fanoušci chtějí vidět maximální výkony, proč jim je neumožnit tak, že se zapojí veškeré postupy, jež jsou zrovna k dispozici?"

"Právě cyklistická Tour de France byla za éry neporazitelného Lance Armstronga skutečně strhujícím spektáklem"

"Ve světě, kde se nemalá část západního světa cpe antidepresivy a byť náznak bolesti tlumí růžovými pilulkami, se také nabízí, zda nejsme vůči sportovním hvězdám pokrytečtí."

To je fakt hodně, hodně hloupý článek. Rv

+5/−1
26.7.2016 18:45

R81i49c57h95a25r94d 61B80l95á18h60a 3605362176358

...někdy v roce 2010 vystoupil na přednášce studentů trenérské školy ledního hokeje na fakultě tělesné výchovy a sportu UK v Praze k předmětu boj proti dopingu a antidopingová kontrola (něco v tom smyslu - asi nepřesný název) jako náhradník dr. Chlumského dr. Hnízdil. V diskuzi jsem mu řekl, že si myslím, že boj proti dopingu je zcela zbytečný a že by se měl doping obecně povolit. Dr. Hnízdil vehementně opakoval, že boj proti dopingu je v podstatě svatá věc... V roce 2016 dr. Hnízdil říká, že by antidopingové kontroly zrušil.

Myslím, že za hodně krátkou dobu by byl sport "téměř" čistý samospádem. Tak jako 99% populace dnes netvoří alkoholici, ačkoli se alkohol prodává skoro všude.

0/−3
26.7.2016 18:42

J59i63r19k94a 58K26o57p39a45c47e69k 4468713276923

;-D ... a podle Vás všude v zemích, kde jsou k dispozici dostupné tvrdé drogy je nikdo nechce.. páč se vše čistí "samospádem" ? .. ;-D

+1/0
26.7.2016 19:22

R30i49c84h51a53r24d 41B11l79á41h55a 3835792336928

Houpací kůň. Bavíme se o sportu a nic není definitivně Buď Anebo. Tyhle debaty černo - bílo jsou k ničemu. Pane Kopaceku - dodejte statistiku, kolik lidi procentuálně bere pravidelně drogy v zemích, kde jsou podle vás k dispozici dostupné drogy. Co znamená podle vás: "kde jsou k dispozici dostupné tvrdé drogy"?

+1/−1
26.7.2016 19:47

J55i19r76k24a 18K91o44p58a52c20e43k 4798203346963

Houpací kůň. .. Informací o tom, jak to dopadne na místech, kde jsou drogy snadno dostupné, máte na internetu dost, tak si je najděte.

0/0
27.7.2016 15:17

J11i40r40i 21F65r16y45d93e15l 1547289189348

To není komentář ale blábol.

+2/−1
26.7.2016 18:42

P25a34v32l11a 30K68v32a60p54i36l67o50v19á 7159158414297

Konečně zajímavý a průlomový pohled. Jen jedna výhrada. Maximální výkony nechtějí vidět fanoušci, ale sponzoři. Z pohledu běžného fanouška je uplně fuk jestli tu 100 poběží za 9:89 nebo 9:59. Záleží na tom jestli vyhraje ten komu fandím, ten čas je uplně druhotný. Když

půjdu do uplného extrémi, je fotbalový zápas v okresním přeboru 100x kepší než liga mistrů, když tam člověk má komu fandit.

+5/−1
26.7.2016 18:25
Foto

F27i39l69i48p 30J89a77r44a38b 1873107900687

Tak v tom případě jsem asi sponzor, protože mě mnohem více zajímají špičkové výkony, než to, kdo vyhraje. Kdyby Bolt vyhrál v Riu za 10.03, bude to pro mě velký zklamání ze slabého závodu...

+2/−1
26.7.2016 19:49

M88i92c66h22a56l 31V51e20s28e65l96ý 1383609

Ukažte, v čem je článek zajímavý a co průlomového přinesl?

+1/−1
27.7.2016 21:13

L30u35d16v33í85k 28G64a45j16d96o27š55í80k 2955443114392

Hodně hloupá představa pane Němý.

Zřejmě vám nedochází, že povolení dopingu by automaticky znamenalo, že se naprosto VŠICHNI vrcholoví sportovci musí stát feťáky (jinak nemají šanci uspět) a ze sportu kde vítězí píle, odhodlání, odvaha a vytrvalost by se stala platforma nebožáků ochotných do sebe pro trochu slávy napíchat cokoliv a především soutěž chemiků o ten největší driják co se dá ještě přežít.

.

...běh na 100 m překážek vyhrává Horst Dunkopf ne StahlMuskeln 4000 ze stáje IG Farben. Letošní model se stáji povedlo mimořádně vyladit a soupeři ze Sanofi zaostávají...

.

Tak má vypadat sport pane Němý:

+8/0
26.7.2016 18:18

J98i43r67k86a 24K21o28p67a93c85e75k 4318873776483

R^ .. ale je to sakra smutný, že to musíte vůbec vysvětlovat.. a že to stejně leckdo nepochopí!

+1/0
26.7.2016 19:25

F23r24a65n90t25i73š51e93k 92S50r42b22e70k 5770541919514

Dobře řečeno, pane Novotný!

+1/0
26.7.2016 18:13

V76á60c77l82a27v 42V62i41l29e57t63a 8408852959913

Problém je, kde začíná dopink. Podpůrných prostředků, které vylepšují výkonnost, a přitom jsou povolené, je velká spousta (počínaje nejjednodušími energetickými gely a nápoji a konče třeba kyslíkovými stany).

Přitom třeba některé léky na kašel, které bereme všichni, si sportovec vzít nesmí, protože jinak by "dopoval". Spousta látek je také zakázána ne proto, že by sama byla dopinkem,ale protože dopink mohou maskovat.

A to nejpodstatnější - nejdřív někdo dopink vyvine, pak nějaký čas trvá, než na něj příslušné úřady přijdou, další dobu se ho snaží naučit spolehlivě prokázat, a než je látka vůbec zakázána, je v podstatě zastaralá. A berou ji jen neopatrní hlupáci, nebo chudší sportovci, kteří na drahé novinky nemají.

Legalizace podpůrných prostředků by přinesla nejen daně a "rovnější" možnosti sportovců se k nim dostat, ale také lepší lékařský dohled.

Moc se mi to nelíbí, ale dopink se prostě zastavit nepovede. A čím víc se o to svět snaží, tím hloupější opatření vymýšlí. Kontrolní mimosezónní testy se postupně stávají velmi nedůstojným procesem, zakazovány jsou látky, které nemají s výkonností nic společného, atd. Tudy cesta nevede.

+4/0
26.7.2016 18:10

J82o61s64e64f 31V91a17l45a 9580103553263

sorry, ale autor opravdu jenom provokuje. Tak dobre, pripustime doping. Cili nebude nutno trenovat, protoze vyhraje ten, kdo bude mit nejbohatsiho tatinka a zaplati si nejlepsi doping. A bude povolen taky mechanicky doping - motorky v ramu jizdniho kola nebo specialni elasticke protezy pro odraz pri skocich? nebo treba zavod v behu na 400 m pojede nekdo na kole ? Zakaz dopingu je pouze snahou zachovat stejna kriteria na startu pro vsechny. Pokud od toho upustime, skonci i sport jako takovy a stane se z nej neco na zpusob wrestlingove show-vitez bude predem znamy.......

+1/−2
26.7.2016 18:10

V45á65c35l25a26v 35V96i48l69e45t85a 8818932179363

Proboha, víte vůbec něco o dopinku? Neexistuje nic, co by nahradilo trénink. S dopinkem jen můžete trénovat víc, rychleji rehabilitujete, atd. Chtělo by to vědět něco o tématu, o kterém diskutujete.

+7/0
26.7.2016 18:11

K84a86r55e11l 20S87u77m57b48a85l 4471552929767

Ano, máte pravdu. O dopingu toho vím víc než dost Se druhou větou souhlasímR^

0/0
30.7.2016 12:33

J15i60ř46í 60S16c47h24m93i60d25t 5690503194205

stejné podmínky na startu nikdy nebyly a jak se zdá, tak ještě douho nebudou;-)

0/0
26.7.2016 18:59

M88i54r37o78s44l45a15v 35P69a31č96e76s 8590287786312

Pane Němý(příhodný to nick),nevím na koho požadavek jste napsal tento testovací komentář,pokud ale lidé z olympijského výboru neztratili rozum uplně,tak by na tento pokus měli reagovat a tu myšlenku okamžitě v zájmu čistého sportu odmítnout.

0/0
26.7.2016 18:07

P49a30v45e11l 19F39ó48g66e10l 8561210250465

Dnes je "sport" jen náhražka gladiátorských her. Dopping bych zakázal v tom případě jen tehdy, kdyby docházelo k ohrožování života samotných sportovců.

0/0
26.7.2016 17:51

J45o89s30e43f 50V77a13l49a 9410303333543

coz take u vetsiny pripadu dopingu o jiste ohrozeni zivota jde

0/0
26.7.2016 18:11

P17a82v86e42l 36F25ó73g72e24l 8241590200705

Asi u běžných léků na bolení hlavy by to neměl být ten případ.

0/0
26.7.2016 18:30

M53i88l96o26š 63Z97a98v25ř14e35l 9801295733197

A muzete uvest priklad? Jakoze opet udelate limit v poctu brani leku? Treba ne vice jak 5 latky X, protoze by jinak hrozilo, ze si clovek bude nicit zdravi? Zase tam budou nekteri, kterou vezmou 10, aby byly rychlejsi

+1/0
26.7.2016 18:14

P85a58v96e94l 23F62ó23g75e13l 8321910360425

Ano, to je problém. Ale dnes už nejde o sport, ale o obchod s pozorností nás diváků.

0/0
26.7.2016 18:28

P95e64t35r 74N46e41c45h34a23n15i49c26k25ý 7973736868190

Nejsem pro doping, ale i tak vrcholový sport (zvláště ten silový a rychlostní)co dřív. Je to spíš souboj vědeckých laboratoří, která našla nejlepší materiály na oblečení, obuv atd. sportovce, nejlepší legální poměr stravy a pohybu apod.

+1/0
26.7.2016 17:48

P76a56v76e27l 78V59e61r10n83e17r 1483603622647

at si profici klidne zobou, ale at si pak leceni plati z tech dlouhych penez, pro ktere to delaji.

0/−1
26.7.2016 17:43

Z29u97z71a34n77a 71Š88i55š15k67o69v68á 4437980319354

To je fakt bezva nápad. Pervitin půjde mezi sportovci na dračku :)

+1/−1
26.7.2016 17:38

T52o46m29á35š 14J22e75l80í94n80e28k 4360840789792

Pro cyklistu-vrchaře ideální, skvěle se po tom hubne!

+1/0
26.7.2016 17:39

J14a24k42u25b 47T52u18r27e80k 2512171871430

Všechny osmitisícovky byly poprvé vylezeny s pervitinem nebo amfetaminem.

0/0
26.7.2016 18:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze