Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Sobota 19. srpna 2017 Ludvík

Diskuse k článku

Jak se loučil Phelps. Slzy, nostalgie a plány: Jsem na začátku cesty

V sobotu přišel do haly jako závodník. Když se však hodiny překulily k půlnoci, stal se bývalým plavcem. Byli jsme přímo u toho, když v Riu skončila kariéra nejúspěšnějšího olympionika historie. Jak prožíval Michael Phelps její poslední hodiny a minuty?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F92i78l82i43p 19N90e59u10l91s 8916255231562

Zkusím stručně odpovědět na neustálé dotazy:

1) Ano, je rozdíl plavat 50, 100 nebo 200 metrů, zejména z hlediska metabolického krytí - na každé se trénuje trochu jinak. Nakonec si to můžete vyzkoušet sami, zda dvoustovka je jednoduše 2 x 100 nebo je to prostě jiná disciplína - bazénů je u nás dost.

2) Člověk je tvor suchozemský, pro chůzi či běh má zakódovaný pohybový stereotyp, který mu umožňuje snadné motorické učení. Plavecké pohyby pro člověka přirozené nejsou, i jejich učení je složitější. Historicky se vytvořily nápodobou pohybů zvířat - současných (odtud prsa) či střídavých (odtud kraul). Znak vznikl původně jako odpočinková poloha na zádech, ale nebyl by to člověk, aby také v poloze naznak nezačal závodit, a motýlek se vyvinul z prsou zejména díky benevolenci tehdejších pravidel. Proto čtyři plavecké způsoby s biomechanickými odlišnostmi.

3) Olympijský program je oproti MS, ME, MR osekaný daleko více než třeba u atletiky.

A teď upřímný dotaz pro ty, kterým množství plaveckých disiplín nevoní: měli byste podobné názory, kdyby Česká republika měla plavce formátu Phelpse či podobných?

+5/0
15.8.2016 15:46

J71a60n 40J35i17r59k60a 7820610640

ad 1) Uplne stejne argumenty by ovsem bylo mozno uplatnit na X-dalsich sportovnich odvetvi, ktera na OH paberkuji, ci vubec nejsou.

ad2) To jste popsal historii vyvoje stylu, nikoli jejich opravnenost ucasti na OH

ad3) Vlastni sampionaty at si kazdy sport porada jak se mu zlibi. Od mnoztvi jejich disciplin by ovsem MOV rozhodne nemel odvozovat pocet disciplin na OH

Byl bych ochoten rozumet argumentaci rozsirenosti, popularitou a "lidovosti". Proto mne vzdy potesi zarazeni sportu, jako jsou napr. horska kola: v soucasnosti sport veskrze masovy. Ale reknete mi uprimne: kdo si dnes na rybniku zaplave motylka...?

+2/−1
15.8.2016 16:06

F74i14l96i33p 91N62e16u49l95s 8776795351672

reakce níže - nevím, proč se to tak špatně řadí...

0/0
15.8.2016 17:05

T86o86m49á91š 41N36a91v80r59á20t89i20l 9911573461897

Samozřejmě, že by tady lidé řvali, kdyby se třeba osekával biatlon, kde máme momentálě tolik dobrých lidí. To tak je a vždycky bude, nemáme plavce, lidé nadávají na mnoho disciplín, až je mít budeme, budou potichu.

Já na to vždycky odpovídám biatlonem, ti lidé mají X argumentů proti tolika v plavání, ale na biatlon nenapíší ani jeden, přitom jim tam sedí všechny ty jejich argumenty. Tak to prostě bude vždycky. Třeba zase někdy budeme v biatlonu tam kde před deseti lety a pak se tu tahle diskuse vyrojí taky.

+1/0
15.8.2016 20:45

D20a27v28i67d 15B93a36r17t38o84š 2749273785904

Máte naprostou pravdu. I biatlon je na olympiádě přehnaně rozbujelý. Nemá to s národností sportovce co dělat. Jestli chtějí pořadatelé zvýšit zájem o OH, lepší cesta je přidávat úplně nové sporty.

0/0
15.8.2016 21:18

M35i72c48h30a20l 67M50i34l72l92e53r 9866422809692

z prispevku je videt, ze plavani je v Cesku hodne okrajovy sport.

Kdybyste tuhle diskuzi rozjeli v Madarsku, Holandsku, VB.... ( nemluve o Australii), pak byste videli, jak by vam diskuteri dali najevo, abyste jim na plavani nesahali protoze to je vedle atletiky prakticky druhy nejklasictejsi sport olympiady.

+1/0
15.8.2016 15:06

J58a12n 16J37i10r20k57a 7690680800

Dobre ze jdete!

Mohl byste mi nejak z pohledu historie a filozofie sportu oduvodnit opravnenost tolika stylu plavani?

Jaky je rozdil mezi behem pozadu a plavanim pozadu? (Krome toho, ze v plavani se za to udeluje nekolik sad olympijskych medaili).

+1/−1
15.8.2016 15:10

M86i47c10h83a51l 74M44i72l41l11e32r 9726502299682

na hloupe otazky nema cenu reagovat zbytecnym diskutovanim.

K nim mam jedinou radu: komu se plavani nelibi, nemusi se na ne divat a riskovat nahle onemocneni nasledkem rozcileni "co si ti plavci dovoluji, mit tolik disciplin!"

Moudre udela, kdyz prestane vymejslet nesmysly a prenecha diskuzi tem, koho plavani zajima a mini diskutovat konstruktivne.

+2/−1
15.8.2016 15:23

J56a68n 91J55i73r60k17a 7930350670

Toto by jiste melo smysl tehdy, pokud by OH byly nafukovaci, kazdy sport mel moznost se na nich ukazat a kazdy sportovni fanousek by si mohl prijit na sve. Potom by - pro mne za mne - mohli plavci plavat i do kopce a z kopce a klidne u toho i strihat usima.

Zel bohu, neni tomu tak, a proto se nutne musim ohradit: z meho pohledu ubira plavani mista jinym, pro mnohe mozna atraktivnejsim, disciplinam a sportum.

A - z meho pohledu - spravedlive neni.

+2/−1
15.8.2016 15:54

F36i71l20i50p 90N24e25u78l61s 8396805131342

Já jen odpovídal na dotaz, čistá fakta, žádné argumenty ;-) Ani mně se nelíbí nominační kritéria, kdy vicemistr světa v jedné disciplíně startovat na OH nesmí (divoká voda) a jiní, co by u nás pohořeli v okresním přeboru, startovat smí jen proto, že jsou "odněkud" (např. atletika, plavání). Nepopisoval jsem historii stylů, ale vývoj plaveckých způsobů, to je rozdíl. A těžko rozhodnout, proč by třeba prsa měla být na OH a motýlek ne. S tím rybníkem vás chápu, já bych rozhodně v rybníku motýlka neplaval, stejně jako bych neskákal o tyči, neskákal dvojné salto se čtyřmi vruty nebo nejezdil keirin. Tak to prostě je, sport ve vrcholovém pojetí pro masy není, i když pohyby lze rozdělit na přirozené (chůze, běh, skoky) a umělé (většina ostatních). Mě osobně fascinuje, jaké šíře nabývá lidská motorika. A když jsme u té masovosti - zrovna atletika a plavání patří mezi ty nejmasovější, proto jsou taky na OH sporty číslo 1 a 2.

0/0
15.8.2016 17:04

D87a51v78i51d 68B49a68r35t39o64š 2179413625874

Byl bych pro to, aby se na olympiádě plaval jen volný styl - tudíž kraul :-):-)

+1/0
15.8.2016 19:51

M22a16r35t40i15n 57D83i47v71i61š 3895207173569

často narážím na názory, jež se všechny dají shrnout takto:"příliš mnoho zbytečných disciplín v plavání a tudíž i mnoho medailí - nefér vůči ostatním sportům (běh)". Já mám v tomto celkem vyhraněný názor, částečně díky mým zkušenostem.Ti co tvrdí, že přeci nejdůležitější je dostat se z bodu A do bodu B nejrychleji,a tudíž stačí jen pár disciplín, mají pravdu, ale v tomto případě bychom museli zrušit rychlochůzi a dále všechny překážkové bežecké disciplíny.A to se dostávám k jádru pudla.Běžecké disciplíny dělíme na silové, vytrvalostní a potom silově-vytrvalostní. Jejich podmnožinou jsou dále technické běžecké disciplíny (překážky). Z této povahy věci je téměř nemožné mít běžce, který by se dokázal v jeden okamžik připravit na silový nebo silově-vytrvalostní běh a k tomu třeba ještě překážky.Ti co někdy dělali závodně plavání už vědí kam mířím.Nejen že to je šílená dřina, ale i tam se mísí silové a vytrvalostní disciplíny, navíc roli technických disciplín (překážek) zde zastupují některé plavecké styly. Například zvládnout správně motýlka (delfín) je velmi technicky obtížné. Podobně i znak.Připravit se na motýlka a prsa zároveň na olympiádu skoro nemožné. Z tohoto pohledu se tedy bavíme o absolutně nejrychlejším plavci, nejuniverzálnějším plavci nejrychlejším plavci v technických stylech. To že M.Phelps exceluje tak moc je samozřejmě dílem toho, že je to prostě sportovní fenomén a to mu nikdo nevezme.Diskusi o tom zda a jaké disciplíny vyškrtnou je však třeba vést opatrně a v kruhu lidí, kteří opravdu vědí o čem je řeč.Myslím, že nikdo z dětí, které se sportem začínaly si jej nevybraly kvůli množství medailí, které tam lze získat. A ptát se proč plavání tolik medailí a desetiboj či judo jen 1 medaile, je myslím úplně mimo. Phelps se aboslutně vymyká, většina vynikajících plavců si sáhne na 4-6 medailí z OH. Což se zas až tak neliší od jiných excelentních závodníků v jiných sportech.Tedy měřme všem stejně,ale ubírejme či přidávejme disciplíny opravdu rozvážně !

+2/0
15.8.2016 14:36

T39o75m65á67š 66N32a80v64r34á85t97i10l 9421553431587

Navíc jde ještě o popularitu sportu, což je dobře. Jsem rád, že atletika a plavání mají tolik sad medailí. Zimní OH má taky svoje, takový biatlon má sprint, stíhačku, hromadný závod, individální závod, štafetu jednopohlaví a smíšenou štafetu a to tam není důraz na žádnou specializaci, prostě jen běh na lyžích a střelba. To máme 6 medailí jen tak. To samé sjezdové lyžování, jak k tomu přijde takový sáňkař. Prostě je to populární, je to nejžádanější a proto mají takový prostor. Naprosto v pořádku.

+1/0
15.8.2016 15:01

D61a37v11i48d 32B54a71r28t39o66š 2419793165584

Mýlíte se. Například excelentní desetibojař je schopný dosáhnout tak max na 3 olympijské medaile za svou kariéru. Víc prostě jeho tělo nevydrží. Zřejmě se v plavání docela vyznáte, takže se ptám, proč se plavou tak shodné disciplíny jako je 100 m a 200 m, obzvlášť, když mimo to existuje i závod na 50 m?

0/0
15.8.2016 15:01

T28o81m92á48š 11N86a32v19r55á82t54i75l 9801713841467

Proč se v atletice běhá 100, 200, 400? Proč je v rychlostní kanoistice tolik disciplín? Proč má rychlobruslení tu a tu vzdálenost?

0/0
15.8.2016 15:06

M38a16r56t60i55n 29D69i29v16i30š 3925487363659

Ano, desetibojař ano. Těžko vymyslíte v desetiboji více medailí. Z povahy rychlostních disciplín (pohyb na určitou vzdálenost vůči chronometru) je třeba selekce z pohledu vzdálenosti, eventuálně stylu. Tak to prostě je. Je určité dogma, které je neměnné. Z pohledu plavání je ve vzdálenostech, které udáváte pochopitelně biomechanický rozdíl. Analogicky máte v běhu sprint na 100m a 200m. V dnešní době tam vládne jistý Bolt. Z čistě praktického hlediska totiž dokáže pomalejší start vykompenzovat obrovským zrychlením což z něj činí neporazitelného na 200m, a stejně tak mu to stačí i na trati 100m. Není však tak dalece doba, kdy jistý Michael Johnson vládnul tratím 200m a 400m, avšak na 100m trati neměl šanci, neboť nebyl schopný kompenzovat pomalý start právě na nejkratší trati. Tedy odpověď na vaši otázku zní, jsou to zcela odlišné tratě, v nichž se závodí jinak. Díky M.Phelpsovi se to však laikovi jeví jako zcela shodné a zbytečné vzdálenosti, protože na nich vítězí jen on. Uvidíte však příští olympiádu. To bude opět návrat k normálu.

0/0
15.8.2016 16:06

M49a83r28t37i49n 81D59i62v93i57š 3735147913929

A ještě jedno tréninkové plavecké upřesnění. Na 100m a 200m trať se trénuje rozdílným způsobem. Jsou to rozdílné tratě z pohledu metabolismu, síly a vytrvalosti. Trénovaný kraulařský stovkař specialista začne od 120 metrů tuhnout a dvoustovkaři ho v závěru přejedou. Trénovaný dvoustovkař zase nemá dostatek síly a dynamiky na 100m trať - stovkaři ho silově zabijí. Pokud budete trénovat tak nějak univerzálně, riskujete, že to nebude stačit na nejlepší silové stovkaře, ani bohužel na nejlepší dvoustovkaře. No a pak je tady kategorie Phelps + pár vyvolených, jejich tělo to zvládne - mají velký metabolický rozsah a zároveň dostatečnou sílu. Analogicky Bolt ve sprintu.

0/0
15.8.2016 16:15

D48a10v95i47d 67B81a93r50t98o11š 2979713625324

Zapomněl jste na těch 50 metrů.

0/0
15.8.2016 19:36

D29a94v66i39d 69B28a27r14t90o61š 2439443645784

Ale stejně tak by se trénovalo rozdílně na bežeckou trať 200 a 300 metrů nebo 400 a 500 metrů. Rozdílný způsob tréninku není důvod pro takovou odlišnost těchto disciplín, aby každá z nich musela být zastoupena na olympiádě.

0/0
15.8.2016 19:49

T53o62m13á81š 25N77a35v66r30á95t10i68l 9821553421287

Taky musím přidat názor. Phelps byl na pěti OH, má 28 medailí, což je 5,6 na jedny OH. Kdyby atlet chtěl může to mít taky (100, 200, 400, štafety 4x100 a 4x400, nebo třeba 110 překážky, dálka - či jiná kombinace 800, 1500, 3000 překážky, štafeta 4x400), a to nejsem nějaký fanoušek plavání. Těch 5 kovů na jedny hry může dát klidně i nějaký gymnasta, šermíř skoro taky, střelec jakbysmet. Dokonce i na té divoké vodě jde vyjet 3 kovy, u veslování a nebo dráhové cyklistiky ani nemluvně. Jediné, co to chce je naprostou výjmečnost a vydržet tu hromadu roků života.

Navíc jde taky dost o sledovanost a potencál daného sportu a srovnávat třeba plavání, atletiku, cyklistiku třeba s judem, zápasem či něcím jiným je dost o ničem.

+1/0
15.8.2016 13:59

J36a51n 19J96i39r73k62a 7170730310

Sam asi tusite, ze si prizpusobujete realitu svym za vlasy pritazenym teoriim. Za tu divokou vodu a veslovani byste si zaslouzil nejakou obdobu Darwinovy ceny.

Inflace disciplin v gymnastice, drahove cyklistice a sermu mi vadi rovnez, nicmene kam se to vse hrabe na plavani. Dokud neprestanou plavat pozadu, tak je za svepravne povazovat nezacnu...

+2/−1
15.8.2016 14:37

T74o31m94á15š 84N34a46v39r71á55t47i94l 9891473541927

A proč? Pokud jsem opravdu fakt nejlepší za posledních několik desítek let, proč bych nemohl vyhrát více disciplín na divoké vodě? Tady lidé tvrdí, že prsa, motýlek, znak, kraul, jsou v podstatě to samé. Pak tedy není problém jet obě disciplíny na divoké vodě + debla a jelikož jsem fakt vjmečný, tak si střihnu ještě rychlostní kanoistiku, protože je to opět to samé. A hle jsem na klidně i devíti kovech.

Já plaval jen chvíli, ale ta specializace v plavání je dost jasná a jen opravdu výjmeční lidé dokáží porážet specialisty. Chvíli jsem ze srandy vesloval amatérsky a rozdíl mezi prsy a kraulem mně teda přišel větší než mezi C1 a K1.

0/0
15.8.2016 14:57

J37a45n 43J69i59r44k58a 7580430170

No jestli jste zkousel veslovat C1 a K1, tak to dost vysvetluje. Na to bych se rad podival.

0/0
15.8.2016 15:08

T92o54m80á24š 87N49a74v50r55á60t45i34l 9901243441457

Veslo, pádlo, ty naděláš. Ale snad si pochopil.

0/0
15.8.2016 20:38

M87i56c28h59a84l 79N34e70z40v61a25l 9863464564

Jedine, co se da srovnat, je beh v atletice, a to jenom nektery. Zbytek mychate vsechno mozne dohromady.

0/−1
15.8.2016 14:43

J51a26n 53J83i90r41k58a 7540250950

Jen pro srovnani: atletika je sportovni odvetvi, ktere sdruzuje BEH, CHUZI, HOD a SKOK. Pokud ji budeme srovnavat s plavanim, ma to smysl pouze u BEHU (vodni sporty maji take jeste ruzne skoky a dalsi vodi discipliny).

Sokujici pro mne je, ze zatimco atletika rozdeluje pouze bezeckych 26 medaili (13 muzi, 13 zeny), v plavani je to 34 (17+17), pricemz vetsina disciplin je tak minimalne odlisna, ze ji provozuji stale titiz sportovci.

+2/−2
15.8.2016 13:08

M98i42c91h21a52l 54N24e97z42v87a70l 9283464354

Jako plavec je opravdu fenomenalni a o tom zadna.

Ale jako laika me taky stve kolik medaili se v plavani rozdeluje. Podle me to jde na ukor plavani jako takoveho, kdyz je tam tolik disciplin a medaile se rozdavaji kazdych 5 minut. Mozna si to uzivaji fanousci plavani, ale verejnost se ani neorientuje v tom, co je za co.

Dovedu si predstavit, ze kazdy styl je o uplne jine synchronizaci celeho tela, coz dela plavani velice narocne. Na druhou stranu je to podobne, jako by bezci na 1500m dostali 2 sady medaili, v jednom zavode se behalo doprava, a v druhem doleva. A nez toto prirovnani zavrhnete, tak si zkuste predstavit, ze jsou zvykli celou karieru delat jednou nohou delsi krok, hlava vali porad na jednu stranu a najednou by to museli davat i na druhou (i v parkovani autem je v tele a hlave uplne jiny navyk podle stran).

Tak ci tak, plavani jsem prestal sledovat, protoze me ziskani medaile nepripada jako neco vyjimecneho a ojedineleho a radeji sleduji vypjatejsi sporty, kde ma sportovec sanci jedinou sanci 4letou pripravu zurocit, ci vyjde uplne na prazdno.

+3/−3
15.8.2016 12:24

L31u38k18á25š 13Š20l92e45h58o86f44e72r 1273909415789

Podobné jako v atletice - 100m, 110m překážek, 200m, 400m, 400m překážek, 800m, 1500m, 4x100m, 4x400m...

+1/0
15.8.2016 12:41

D41a38v12i13d 62B84a47r42t58o86š 2169103875144

Souhlasím, že by i v atletice bylo možné ubírat. Ale pokud jde o plavání různými styly, pak tam bych to přirovnal k tomu, kdyby se ve skoku do výšky různily závody podle stylu flop, nůžky a třeba ještě straddle. A taky by se mohlo běhat 100 metrů pozpátku (obdoba znaku). :-)

+1/−3
15.8.2016 12:55

L67u79k96á17š 57Š68l12e50h38o21f85e15r 1953429335189

Vy asi moc neplavete, že ;-D

+1/−1
15.8.2016 13:36

J81a96n 16J10i18r39k89a 7430320670

Jestli plave nebo ne je snad naprosto irelevantni...!

Mohl byste mi nejak filozoficky zduvodnit opravnenost existence tolika stylu v plavani...? Ja mam uplne stejny pocit jako pan Bartos: plavat pozadu a behat pozadu ma pro mne opravdu stejnou logiku. V obou sportech to povazuji za hloupost, ovsem v plavani se za to udeluje nekolik sad olympijskych medaili.

+2/0
15.8.2016 14:28

D53a69v81i53d 32B85a45r69t82o75š 2919293835834

Naopak, plavu docela dost. Možná i proto mi zůstává záhadou, proč je dělení plavání na 100 m a 200 m (obzvlášť když existuje i sprint na 50 m).

0/0
15.8.2016 14:57

M20i38c87h72a90l 76N79e51z98v35a78l 9343124804

Neni to ani zdaleka podobne. V atletice se vse deli na delku trati a typu trati. V plavani je delka trati, typ trati je konstantni, a k tomu se jeste deli styl, jakym zavodnik dosahne cile.

0/0
15.8.2016 14:40

J14i59ř50í 17S72t34e11h58l79í55k 4660638286601

Měli jsme generační štěstí sledovat sportovni kariéru M. Phelpse. Ještě si přejme a hlavně jemu, ať ta kariéra není v následujícím období revidována pod důkazy používáni nedovolených podpůrných prostředků a unfair postupů v přípravě nebo závodění. Good luck!

+5/0
15.8.2016 11:58

P71e49t42r 88H76r32a25b97á10k 6120707412900

Tak já bych se rád dožil toho, že z plavání přiveze medaili i nějaký Čech.

+2/0
15.8.2016 12:05

J72i28ř82í 28S52t61e42h88l78í25k 4510228206581

Medaile vozí Laszlo Czeh :-). Ale je mi to velice divné, vozili a vozí medaile plavci z Rakouska,neřkuli z Maďarska, země býv SSSR, severní Evropy, Afriky, minizemě Karibiku, Oceánie, možná více zemi než v atletice a Česko stále nic!

0/0
15.8.2016 12:15

J18a79n 17J26i33r22k60a 7890360840

Phelps je fenomenalni. Tecka.

A nyni k plavani: drzost, nestydatost, nespravedlnost, facka ze strany MOV do tvare ostatnim sportovnim odvetvim!

Plavani je posvatna krava a ma status nedostknutelnosti. Ostatni sporty se musi uskrovnovat, tresou se, ze o svou OH prislusnost prijdou (divoka voda), skrtaji se discipliny... Ale plavani je slechta, smetanka, na kterou si nikdo neprijde.

Plavci plavou popredu, pozadu, jako delfin, jako zaba, 50-100-200-400mm a buhvi kolik jeste distanci. Stafet nepocitane a to jeste jedna (nebo dokonce vice) smisena...

Kdy uz se konecne nekdo vzbouri...? Ne. Skutecne mi neprijde normalni, ze jeden PLAVEC (POUZE plavec!) ma moznost na jedne jedine olympiade ziskat 5-10 medaili.

+4/−7
15.8.2016 11:43

P46e45t35r 58H87r61a49b15á11k 6920207842610

Kdyby byl v plavání pouze jeden závod, tak to by zřejmě některé už nebavilo. Co vím, tak v USA jsou univerzitní šampionáty v plavání na úrovní Mistrovství Evropy. když jsem slyšel, že trénink top plavce USA je 9 hodin denně, tak se mi zatočila hlava. V tom asi také tkví to, proč my máme takovou ztrátu. Nejsem si zcela jistý, zda by někdo u nás byl schopen takto trénovat.

0/−2
15.8.2016 12:04

D72a48v20i66d 27B82a70r26t47o63š 2219663885294

O tom nepochybuji. Jen si myslím, že se některé disciplíny v plavání až téměř zdvojují (viz těch 100, 200 nebo 400 metrů.

+1/−1
15.8.2016 10:48

P94e54t17r 77H21r37a55b42á15k 6260177392900

Olympiáda je v některých sportech výrazně nafouknutá a v některých naopak velmi osekaná. Pokud se podíváte na MS v některých sportech, tak zjistíte, že tam je mnohem více disciplín. Naopak v lecčem se počet shoduje s olympiádou. Zřejmě každý sportovní svaz má rozdílný vliv na MOV a samozřejmě v tom hrají velkou roli i peníze. Jen v atletice a v plavání získají USA skoro polovinu medailí a o to zde myslím jde. V plavání by jinak podle mého měla být tak třetina disciplín a to by pak počty Phelpse byly diametrálně menší, ač by i tak byly nádherné. Navíc bych ještě dodal, že Phelps má v podstaě i smůlu, že je plavání namačkáno v těch pár dnech, neboť by zřejmě mohl mít medailí ještě více, kdyby každý den bylo pouze jedno finále.

+1/−5
15.8.2016 11:37

J63i11ř17í 18S65t97e94h54l53í84k 4120938726521

Nelze než souhlasit. Přidám ještě disciplíny dráhové cyklistiky, v nich žně britských závodníků. Atletika, plavání, gymnastika, cyklistika jsou pro OH nosné sporty a jejich disciplíny tradiční, za mě, jsem spokojen

+1/−1
15.8.2016 11:48

P23e30t96r 70H46r30a72b30á20k 6560847412720

Já osobně jsem nechápal to medailové přiškrcování, kdy když se něco přidalo, muselo se něco odebrat. A tak to podle mého funguje pořád. Nevím, proč by se jednoduše nemohly přidávat další disciplíny v dalších sportech. Pak by se určitě neřešilo, proč tohle je tak a proč tohle onak.

+2/0
15.8.2016 11:57

J33i26ř15í 14S50t20e52h79l62í45k 4560128106891

Věřím, že snaha přidávat disciplíny MOV existuje, ale je velice selektivní, dána silou a politikou velmoci v MOV, jak i vy píšete. Ono sledovat discipliny vodního slalomu v kompletní nabídce s hlídkami, štafetami, vytrvaleckými, všemi ženskymi kategoriemi a ve finále toho všeho se třemi závodníky jen z ČR, SR, Německa a Farncie není pro OH dostatečně sexy.

0/0
15.8.2016 12:10

D75a27v64i12d 29B84a28r46t91o69š 2899803965614

Vždycky mi to připadalo tak trochu nespravedlivé. Plavec může na několika olympiádách získat i přes 20 medailí, a to v podstatě z jedné disciplíny, která je jen trochu obměňovaná. Takový desetibojař může za celou svou kariéru maximálně urvat tak 3 medaile, i když z nepoměrně různorodějších disciplín. Plavec tedy bude vždy v tabulkách a statistikách mnohem známější a úspěšnější než onen desetibojař, i když dřina desetibojaře je podle mě minimálně srovnatelná se dřinou plavce.

+8/−9
15.8.2016 10:27

P65a55v68e23l 85P29ř31i72b59y19l 4716644598503

To se dá těžko srovnávat. To je jako říct, že například tenista aby vyhrál dvouhru musí na kurtu absolvovat X zápasů, X hodin dřiny. A třeba v lukostřelbě se ani nezpotíte. A co mají říkat sprinteři? Běží deset vteřin a nejlepší z nich má zlato... kdo se nadřel více? Jsou to prostě zcela odlišné sporty, nic víc.

+2/−1
15.8.2016 10:34

D29a33v11i27d 73B51a78r72t12o12š 2849283655324

Podle mě je těch disciplín v plavání zbytečně moc. Jaký je třeba rozdíl mezi závodem na 100 m a 200 m? Do toho štafety a máte hned 4 zlaté. :-)

+3/−1
15.8.2016 10:38

M57a49r18t84i36n 14D26i11v75i62š 3235937763319

stejný jako mezi běžeckým sprintem na 100m a 200m. Je to jiná disciplína. Svého času v ní a ve 400m spintu vynikal Michael Johnson a byl neporazitelný. Na 100 m ale úspěšný nebyl, protože mu chyběla ta dělová akcelerace. Dnes kraluje Bolt na 100m a 200m - ale na 400m nemá šanci.

+5/0
15.8.2016 10:49

D88a49v34i94d 96B63a92r10t57o93š 2529823215854

To máte pravdu. I v atletice by šlo ubírat. Ačkoliv u 200 metrů sprintu se vybíhá, na rozdíl od stovky aspoň ta zatáčka. Rozdíl mezi 100m a 200m v plavání prostě nevidím žádný.

+1/−2
15.8.2016 10:52

M82a65r20t11i11n 64D50i12v69i62š 3785327453139

Nelze s Vámi bohužel souhlasit. Phelps je fenomenální i mezi plavci a troufám si říci, že takový sportovec tu dalších 50 let nebude. Vždyť nejbližší plavci jsou Spitz a Thompsonová s 11, respektive 12 medailemi celkově ze všech olympiád. Za Phelpsem zas tak nezaostává gymnastka Latyninová z 18 medailemi, pak je tam i šerm. Z Atletů Nurmi s 12 medailemi a pak už je to mix sportů. Uvědomte si, že on poráží i specialisty jen na daný plavecký styl a distanci a navíc si drží výkonnost na 4 !!! olympiádách. Samozřejmě těží i ze síly týmu USA, který měl vždy skvělé plavce - proto i několik zlatých ze štafet. Svého času zkoušela M. Jonesová 100 m, 200m, 4x100m štafetu a skok do dálky. A medaile brala. Kdyby byla tak fenomenální jako Phelps v plávání a obhájila to 3x po sobě tak může mít také 16 medailí - to že sypala je věc druhá. Lze se s vámi shodnout na tom, že pokud má někdo z plavců na OH formu, pak šance že na jedněch hrách získá více medailí je vysoká. Tak jako tak je ale Phelps fenomén.

+2/0
15.8.2016 10:45

D32a35v64i59d 57B11a50r22t62o60š 2329683685634

Podle mě atlet nemá šanci výrazně uspět na čtyřech nebo dokonce pěti olympiádách za sebou. Už jen proto, že to nevydrží jeho klouby. Přece jen ty nárazy a otřesy jsou poněkud větší než u plavání.

+2/0
15.8.2016 10:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze