Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Neděle 20. srpna 2017 Bernard

Diskuse k článku

Proč bude olympiáda bez hvězd? NHL není naivní byznys, rozhodly zápory

Co rozhodlo pro neúčast hvězd NHL na příští zimní olympiádě v Koreji? Nejlepší hokejová liga světa by z účasti svých hráčů na olympijských hrách v Pchjongčchangu téměř nic nezískala, naopak riziko ztrát bylo příliš vysoké.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L47u49k48á81š 14W59i36l69d 5453654890337

Hodně lidí si tu alespoň dělá naděje, že se utrhne Ovečkin a další se přidají. Obávám se ale, že NHL zakáže účast všem bez vyjímky a nechá si to legálně ošetřit včetně nějaké dohody s IIHF, aby ta start hokejistů na OH vůbec nepovolila. Takže postaví Ovečkina před volbu se buď podřídit a nebo utéct z NHL jako Kovalčuk. A to už bude těžké rozhodování...

0/0
6.4.2017 6:53

L61u21k51a96s 69K33o63t54r71c 4544790912203

Je to byznys. V NHL se hraje cca 54 zapasu tydne. Prumerna navsteva 17.200 divaku, prumerna cena vstupenky 110$

To znamena jen na vstupnem prijdou o cca 102 mil dolaru za tyden.

0/−2
5.4.2017 15:02

J86a55n 74R11u76s67i84n 1193583647619

Na vstupnem by o nic neprisli - ta sezona by se hrala cela. Kazdy team 82 zapasu. Takze by se prijmy ze vstupneho akorat posunuly casove o 2-3 tydny dozadu, nic vic

+4/0
5.4.2017 16:27

J19i96ř65í 70S11t68e28h29l39í64k 4120218436381

Rozhodlo to, že samotní hráči o OH nestáli a nestojí. Jak prosté.

0/0
5.4.2017 13:41
Foto

F64i52l96i62p 93J91a69r55a71b 1263137610677

Já jsem tedy zaznamenal pouze negativní ohlasy ze strany hráčů NHL, že nemohou jet. Kde je někdo, kdo jet nechtěl?

0/0
5.4.2017 13:55

J67i97ř15í 23S12t56e88h86l71í66k 4910528126361

Já jsem zase nezaznamenal ani letos jediný čin hráče nebo skupiny hráčů, který by vedl k jejich účasti na OH. Ono říkat, že chci na olympiádu a udělat kroky vedoucí k účasti na OH je pořád rozdíl. Ovečkin bude asi jednou z mála výjimek. Uvidíme.

+1/0
5.4.2017 14:35

R59a61d55e83k 44N40e71u22m25a87n55n 5642712918625

MOV je hrabivá organizace, která se o prachy nechce dělit

+1/0
5.4.2017 12:32

J35i49n67d49ř10i59c31h 34B50u10c63h53t51a 6912846143200

Což se o NHL říct nedá.

+2/0
5.4.2017 14:33

L90u64d19ě93k 26N41o67v30o94t55n81ý 6275670473839

Tak mělo by záležet i na hráčích a jejich agentech, co si dají do smlouvy.

+1/0
5.4.2017 12:16

L33u46k27á34š 12W12i76l38d 5363144830797

Oni si mohou dát do individuální smlouvy jen to, co je povoleno kolektivní smlouvou a hráči (NHLPA) si to při minulém vyjednáváni do smlouvy neprosadili.

0/0
6.4.2017 6:46

M82i44c72h16a81l 68P18a17u10l28í14č14e48k 2173815615795

Všimněte si toho nesmyslu, že když se argumentuje možným zraněním hráčů na olympiádě, nikdo se nepozastavuje nad tím, že na Světovém poháru se ty hvězdy mohou zranit úplně stejně a tam s tím přitom problém nikdo nemá... A co třeba takový fotbal. Zakazují snad fotbalové týmy účast svých hráčů na mistrovství světa s tím, že by se tam mohli zranit? Tam jsou přitom také mnohá zranění běžná...

+4/−2
5.4.2017 11:49

P25a64v38e19l 34Č82e96r72m88á29k 7327324101396

A že kluby dostávají za účast hráčů na MS či třeba ME peníze, toho jste si nevšiml?

A když se podíváte, tak velkým klubům se hodně nelíbí, že hráči na těchto akcích startují.

+2/−1
5.4.2017 11:51

A12l72e72š 13N37o83v28o11t12n95ý 1601221849391

Světový pohár organizovala sama NHL, tzn. případné zranění hráčů by platila NHL ze svých peněz - hráč se zranil na našem turnaji, zaplatíme to ze svých peněz.

Olympijský turnaj neoganizuje NHL, ale peníze na pojistku hráčů nechce MOV platit, platit by to tedy, podle MOV, měla NHL - hráč se zranil na turnaji, se kterým nemá NHL vůbec nic společné, ale zaplatí to NHL.

To je ten základní problém, proč nenažraný MOV narazil (a to dost tvrdě).

A ještě je MOV tak nesoudný, že ani není ochotný poskytnout NHL možnpst, aby na svých stránkách propadovala na olympiádě hráče, které tam vyslala (a vlastně podle MOV s pořádným balíkem peněz - pojistky hráčů se odhadují na 14-20mil USD).

+3/−1
5.4.2017 12:05

J77i95n72d59ř86i12c41h 62B27u57c55h34t91a 6252906463880

Dík, tot je k věci.

0/0
5.4.2017 12:26

R85a14d71e61k 78N40e94u89m58a23n62n 5412582218975

Za Světový pohár dostali majitelé klubů NHL prachy - právě za riziko zranění jejich hráčů.

FIFA dává prachy národním federacím, pod které patří kluby

0/0
5.4.2017 12:34

P66e94t91r 56T72ě44t96h97a49l 4558246574129

Clanek pekny a do sebe i zapadajici. Ale je tam jedna "malickost" - hraci by tam nejeli vydelavat penize nekomu jinemu a hlavne...snad vsichni by radi a hrde reprezentovali svou zem a chteli by uspet nejen pro sebe ale i fanousky ve sve zemi. A tohle nekteri stale nechteji pochopit.

+5/0
5.4.2017 11:45

P90a13v19e64l 17Č35e35r79m67á25k 7277424631966

To by jeli, hezky za peníze ostatních (nejlépe svých zaměstnavatelů).

Chtěl bych vidět, kolik z nich by vlastenecky vytáhlo peníze a zaplatilo si pojištění. Řekl bych, že nikdo, když to nenavrhli předtím než IIHF řeklo, že by tyto náklady zaplatilo (když odhlédnu od toho, že by je nejspíš vzalo z fondů na rozvoj hokeje). Hráči si myslí, že jsou víc, než majitelé a že si můžou diktovat podmínky, jaké se jim líbí.

+1/−1
5.4.2017 11:54

J53i27n10d85ř98i43c35h 35B29u97c89h26t89a 6882156313160

Ale oni jsou víc než majitelé. S jiným majitelem se SC vyhrát dá sjinými hráči je to těžší.

+1/−1
5.4.2017 11:58

P64a82v91e97l 55Č14e96r33m32á84k 7277974781746

Bez majitelů by mohli hrát hokej tak na rybníku a museli by mít jiné zaměstnání. Žádná profesionální soutěž by neexistovala. A upřímně, pro hráče jsou peníze velmi důležité. Bez nich hrát nebudou...

+1/0
5.4.2017 12:00

J24i18n46d53ř80i49c69h 25B23u76c65h82t20a 6742906453460

Myslíte, že by hráli v Americe na rybníku? Anebo v Evropě? Jasně, že můžou hrád, kde jim víc zaplatí, ale nemusí. A to je rozdíl. Nepředpokládám, že jste za peníze ochoten udělat všechno, co vám kdo nařídí, ale třeba se mýlím.

+1/−1
5.4.2017 12:23

J74i46n19d62ř58i71c97h 96B22u12c61h75t58a 6182376503330

hrát......hrát... ne ždný hrad ;-(

0/0
5.4.2017 12:24

P75a17v52e44l 34Č81e46r48m68á25k 7427724921326

Nejprve tedy odpověď na osobní část - ne, nejsem ochoten udělat cokoliv, mám svůj rozum a morálku, kterými se řídím. Ale pokud mi někdo nabídne za práci víc nebo obecně lepší podmínky, tak zaměstnání změním, nemám s tím problém.

Obecně vzato - v NHL se výborně platí a soutěž má největší prestiž na světě. Takže hráči tam jdou, podepisují smlouvy a stávají se zaměstnanci majitele klubu. A to musí respektovat - nikdo jim nestojí s hlavní nabité pistole u hlavy. Ani nedostávají "nabídky, které se nedají odmítnout". Když už tam jdou, musí mít respekt ke svému zaměstnavateli (samozřejmě se nemají plazit po kolenou). Pokud nebude majitel, který bude dávat do hokeje peníze, tak můžu být nejlepší hráč ve vesmíru, ale bude mi to málo platné (z hlediska živobytí).

+2/0
5.4.2017 12:28

J42i86n47d52ř61i69c22h 64B46u48c55h67t46a 6172486643680

Tím, co jste napsal potvrzujete mnou výše uvedené. Když budou mít oprvdu zájem, mohou si diktovat (dohodnout) podmínky. Už se stalo v minulosti. A ještě poznámka. Ano jde o peníze, ale opravdu ne o živobytí.

+1/0
5.4.2017 14:33

P38a41v86e98l 82Č91e11r50m63á72k 7237894561646

Diktovat si mohu co chci, ale musím najít druhou stranu, která to bude akceptovat. Já můžu říct, že chci brát milion měsíčně, ale když nenajdu zájemce o své služby, tak zůstane u vroucného přání. Je to otázka nabídky a poptávky.

Jde o živobytí - když nikdo nebude hokejisty platit, tak budou muset hledat jiné zaměstnání, aby se uživili a hokej hrát jen pro radost (a to by někteří lidé tady měli radost, protože na olympiádě by hráli opravdu amatéři - pokud by se tam teda hokej udržel).

0/0
5.4.2017 14:53

J34i29ř79í 28S88t20e64h74l80í20k 4200708146871

Souhlasím s výše napsaným. Jde o osobní volbu a priority každého jednoho hokejisty, zaměstnance. A pokud nejsem sám k jednání dost silný, sdružuji se s ostatními se stejným myšlením a cílem. Hráčská organizace NHL buď nefunguje a nebo má jiné priority a ne mandát pro jednání o účasti na OH. Pak jsou výkřiky hokejistů, že chtějí na OH zcela liché a trapné.

0/0
5.4.2017 15:09

P65e45t38r 10T14ě55t14h40a15l 4338596944469

Jeste jednou - nejeli by VYDELAVAT penize nekomu jinemu.

+1/0
5.4.2017 13:28
Foto

K12a96r96e97l 74P88l82a31c48h65ý 6886596544139

Hnus. Co maji treba fotbalove ligy z olympiady, kdyz ten mamlas argumentuje, ze by z ZOH nic nemeli?

+1/−4
5.4.2017 11:34

P60a76v87e21l 87Č22e83r28m43á22k 7847104601936

Víte, které fotbalové ligy se kvůli olympiádě přerušují? Stačí v hrubých číslech - odpovím si sám - žádná. To je ten podstatný rozdíl. Na LOH startují výběry fotbalistů do 23 let (3 hráči mohou být starší).

Takže se zamyslete a třeba najdete rozdíl. Děkuji.

+3/0
5.4.2017 11:41

O23n56d68ř93e73j 62N77o83v21á45k 9807314669269

Nemáte pravdu.

Hráči do 23 let jsou jen z Evropy ... za týmy z ostatního světa hrají běžní ligoví hráči ....

0/−1
5.4.2017 11:43

P78a48v50e59l 52V51a79l38e44n47t16a 7331271787623

Tedy ty nejlepší ligy na to kašlou a hrajou tam ti z horších. Zní mi to trochu jako deja-vu.

+1/0
5.4.2017 11:45

P85a88v88e31l 36Č34e18r30m65á80k 7507844761646

Nemáte pravdu - olympijský turnaj je určen hráčům do 23 let (bez ohledu na národnost) s možností povolat 3 hráče starší. Takže v RIU mohli hrát hráči narození po 1.1.1993 s výjimkou 3.

+2/0
5.4.2017 11:49

O51n40d66ř55e67j 48H93r71u35b57o19š 7246847210305

taky ta uroven tak vypadá..nikoho to nezajímá.....

+3/0
5.4.2017 11:48

M86a49r45t97i30n 35N56o91v98ý 1409917690280

Zrušit olympijský turnaj. Bez hvězd to nemá cenu hrát. A bojkotovat Světový pohár. Ať si to rozdá USA a Kanada mezi sebou.

+4/−2
5.4.2017 11:32

R17a49d77e59k 40N67e23u62m41a22n22n 5492962108775

;-D;-D;-D;-D

0/0
5.4.2017 12:37

Z14d85e55n38ě94k 47D66o24h74n77a75l 4869560540524

Až na zrušení olympiády souhlasím.

0/0
5.4.2017 17:26

J21a21n 29K22l46i71m85a 7670613220922

MS v hokeji je turnaj kolikáté kategorie?? :)

+1/0
5.4.2017 11:25

O59n85d27ř52e72j 28N16o47v96á79k 9567444969689

Zhruba stovka členů MOV – fyzických osob – si zákonodárně stanoví své „paragrafy“, určí si mezi sebou své „exekutory“ a zřídí si také svůj interní „soud“, vlastně arbitráž mimo oficiální soudní systém, kterou si z třetiny sama financuje.

Monopolismus, nedostatek konkurence. Mezinárodní soutěžní sport je až na výjimky nejbohatších profisportů monopolizován olympijským výborem. Ten je jediným „vládcem“. Chceme-li závodit, nemáme jinou volbu než členství ve Svazu lyžařů. Ten musí být členem FIS. A MOV pase jedině FIS. Jiné volby není. Kdokoliv z nás si sice může založit „svůj“ lyžařský svaz a pořádat své soutěže, ale nahradit SLČR ve FIS se mu jistě nepodaří. Jednoduché, účinné. Vždyť o tom, jak vypadá společnost s monopolem moci, víme právě my až příliš mnoho.

Pak to zkrátka funguje tak, že v Global Accountability Record 2008 vyšel MOV jako nejméně transparentní subjekt ze 30 zkoumaných, i NATO bylo průhlednější. Lze tedy vůbec realisticky čekat něco lepšího?

http://snow.cz/clanek/3666-monopol-mezinarodniho-olympijskeho-vyboru

+1/0
5.4.2017 10:57

P82e62t83r 61K91e35i16s85l68e11r 6371762862414

Přiznávám se, že je mi líto, že k dohodě mezi MOV a NHL nedošlo... Na druhou stranu považuji ale za lepší, že bylo vše řečeno na plno a tak se obejdeme bez omluvenek typu "obavy z komářího bodnutí"...

+2/0
5.4.2017 10:55

V67l28a27s92t26i11s87l80a96v 32Š14ů57d80a 8184573729632

No uvidíme, jestli je opravdu hotovo - pořadatelé i IIHF, možná i MOV se budou snažit nějakou zlatku přihodit a NHL přesvědčit, aby své rozhodnutí přehodnotila, pákou by mohla být i hráčská asociace, která vyhrožuje, že pokud se kvůli ZOH NHL nepřeruší, bude prý příští stávka velmi dlouhá...

0/0
5.4.2017 10:52

R75a31d52e63k 19N11e16u69m85a86n73n 5262262248945

MOV jednostranně vypověděl smlouvu

0/0
5.4.2017 12:38
Foto

P40a73l79y 78Z61g62o28l94a 2800118648611

"Neúčast hvězd v Pchjongčchangu navíc ovlivní další Světový pohár, který je pod záštitou NHL. Teď ještě víc získá na exkluzivitě. Půjde o jedinou akci, kde se představí všichni nejlepší hráči světa, a tak cena vysílacích práv raketově vzroste, o lístky bude bitva."

timto mala začať diskusia.... chcete aby kluby z europy šli na svetovy pohar, uvolnite hračov na ZOH, neni to take tažke, bud obe alebo ani jedno... len IIHF su proste neschopaci, nevedia vyuziť páky

+9/−1
5.4.2017 10:49

O56n44d54ř96e38j 95N46o60v55á43k 9777574269219

Světový pohár není klubová soutěž ....

A myslím, že NHL zas tak moc Evropu nepotřebuje

+1/0
5.4.2017 11:03

P32e39t24r 23L63i79n17h18a26r16t 2388784214103

NHL Evropu potřebuje, a moc. Problém je, že z toho nikdo v Evropě neumí těžit. A už vůbec ne ta směšná IIHF.

+6/0
5.4.2017 11:06

O57n36d70ř61e53j 49N58o35v40á88k 9457304799639

v čem a jak ji potřebuje?

0/0
5.4.2017 11:13

M49a96r95t31i61n 49R40a87k80o67u47š 5833547478288

No ono tu NHL musí někdo hrát. Jen letos v NHL stabilně hraje okolo 220 hráčů z ČECH, Slovenska, Ruska, Finska a Švédska. Když připočteme další země z Evropy s tak se dostaneme na číslo okolo 240 hráčů. Což je přes 28% hráčů hrajících NHL. Bez Evropy by šla úroveň NHL dost dolů a taky by zájem o tuto ligu v Evropě silně poklesl.

+5/0
5.4.2017 11:30

O48n68d58ř84e45j 13N29o71v25á14k 9767614969979

Ha ha ha ... viděl jste na světovém poháru hrát tým USA II ? Ta parta mladíků s přehledem válcovala všechny ty nemohoucí a pomalé evropany ....

V USA i v Kanadě jsou mraky talentovaných mladých hráčů, kteří by Evropany více než důstojně nahradili ...

Světový pohár velmi jasně ukázal rozdíl mezi mladou nastupující generací USA a Kanady a zastaralou Evropou ....

0/0
5.4.2017 11:42

V34l77a43s10t53i68s29l20a16v 26Š70ů69d69a 8544133249682

Valcovali je tak, ze dopadli stejne jako my a nepostoupili ze skupiny, nasi je v přípravě porazili

+3/−1
5.4.2017 11:49

M94a21r17t91i30n 85R45a43k60o30u34š 5793277848868

No je velice zvláštní, že si toto majitelé jednotlivých týmů nemyslí a počet hráčů z Evropy rok od roku roste. Že by jste jim šel poradit, aby se nedopouštěli tak fatální chyby, kterou vidí i Ondra Novák z Čech.

+1/0
5.4.2017 11:49

I42v88o 56N88o14v83á10k 3781988386616

Ad.:"NHL Evropu potřebuje, a moc. Problém je, že z toho nikdo v Evropě neumí těžit. A už vůbec ne ta směšná IIHF."

Moje slova, IIHF je směšná a to stačí jen vidět výsledek jednání o olympiádě, nebo vzpomenout křivého předsedu Fasela. Toho Rene Fassela co jako sudí měl k nestrannosti na míle daleko. Řekl bych, že jako intrikán zvládl vyšvihnout se do vedení, ale vyjednávací schopnosti tohoto "předsedy" se ukázaly proti NHL jako slaboučké.

+1/0
5.4.2017 12:16

P42e23t74r 42L73i68n11h44a81r50t 2898164134903

Je velkou chybou IIHF, že se nedokázala dostat se svou vyjednávací pozicí na úroveň NHL. Zastupují všechny evropské národní svazy, kdyby se toho chopili trochu schopní lidé, tak by dokázali nastavit pro Evropu (obecně) mnohem výhodnější podmínky, než fungují teď, kdy prakticky na kohokoliv s cokoliv si NHL ukáže, to má. Ale byl by to běh na dlouhou trať, úplně jinak nastavit pravidla. NHL evropské hráče potřebuje...

+2/0
5.4.2017 10:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze