Největší nespokojenost bublá ve francouzském táboře, který musí snášet jednu porážku za druhou. Je v tom nějaká nová tréninková metoda? ptají se. Jsou za tím nové doplňky? Nebo je to všechno v materiálu?
Právě ten je trnem v oku pro francouzské cyklisty-dráhaře. Kola Mavic, nebo kola Magic, psalo se v pondělním vydání sportovního deníku L´Equipe. Byla to reakce na slova technické ředitelky francouzského cyklistického svazu Isabelle Gautheronové, která se podivovala nadvládě domácích závodníků na velodromu.
Počet medailí, i když bolí, soupeře až tolik nezarazil. Na domácí olympiádu se cyklisté z ostrovů připravili vážně svědomitě. Podezřelejší je to však s novými rekordy a markantním zlepšením časů britských dráhařů od dubnového mistrovství světa.
Francouzi proto zpochybnili materiál, jaký Britové používají. "Jak dokázali srazit desetiny sekundy na jeden okruh v období sotva pár měsíců? A dokonce sekundy v týmové stíhačce?" ptala se Gautheronová na stránkách deníku.
Popřela, že by narážela na dopingové postupy rivalů z britských ostrovů, spíš reagovala na to, jak jsou Britové až přehnaně opatrní na to, kdo na olympijském velodromu okukuje jejich bicykly. A speciálně karbonová kola, která nesou nálepky firmy Mavic. Francouzské firmy.
"Oni svoje kola zakrývají nějak moc," všimla si Gautheronová. "Ta, která používají v závodech, ihned po dojezdu schovávají. Na rozdíl od rámů nemusejí být kola schvalována Mezinárodní cyklistickou unií UCI. Opravdu jsou to kola Mavic?"
Veškeré vybavení používané v dráhových závodech musí být komerčně dostupné a zástupci výrobce ujistili, že Britové jezdí na standardním vybavení, stejném, jako mají ostatní reprezentace.
Šéf britské cyklistiky Dave Brailsford se nařčením jen smál. "Nesmysly," tvrdil. Za úspěchem týmu je podle něj jen dřina a to nejlepší možné vybavení. A pak si na adresu nespokojenců zažertoval: "Naše kola nehalí žádné tajemství. Jsou kulatá jako každá jiná."