"Náš cíl je postoupit do finále mezi 25 nejlepších. A když Karla dobře absolvuje olympiádu, bude mít velkou hodnotu," říká Hatla.
Ta se může dostat přes 15 milionů korun. Hatla je současně manažerem jezdeckého areálu Horse Academy, do nějž jeho klisna patří. "Nemáme sponzora, všechny naše koně jsou na prodej. Za ně pak nakoupíme mladší, což je takový náš koloběh."
odpovědi jaroslava hatly zde |
Pokud to alespoň v případě klisny Karly vypadá na docela nejistou budoucnost, už její společná účast s jezdcem Hatlou v Pekingu vypadá jako happy end.
Před rokem klisna shodila Hatlu ze sedla a ten odnesl pád zlomeným nosem. A utvrdil se, že s tímto koněm na účast v Aténách 2004 (22.
místo) nenaváže. Rozhodl se pořídit si nového koně.
"Jenže Karla není tak jednoduchý kůň, takže i když zájemci byli, tak je odradilo, že na ní ne každý může jezdit," říká Hatla. "Chtěl jsem ji prodat, ale za poslední rok se na ní udělal kus práce."
A v červnu přišla z mezinárodní jezdecké federace skvělá zpráva: český jezdec se kvalifikoval na olympiádu.
Mohli se tak s Karlou začít chystat na dlouhou cestu. Zatímco v moderním pětiboji si závodníci losují koně z místních zdrojů, jedenáctiletou Karlu čekal náročný přesun.
Dva týdny musela navíc strávit v karanténě v Cáchách. Prošla odběrem krve, výtěrem nozder i chemickou očistou. "Museli jsme procházet přes dezinfekční koberce a stále si mýt ruce," popisoval Hatla.
Horší bylo, že zpočátku měla jeho klisna problémy. "Karla špatně žrala," přiblížil Hatla. "Bylo to tím, že jsme hodně cestovali a ona málo odpočívala."
Poté se jejich cesty na chvíli rozešly. A spojí se až v Hongkongu, kde se soutěž uskuteční, protože v Číně se často objevují choroby koní.
Hatla odlétal z Prahy včera kolem poledne, klisna Karla cestovala z Amsterdamu letadlem o den dřív. "Přišla mi v pět ráno esemeska, že už je v Hongkongu," oddechl si včera Hatla. "Letěla poprvé, ale zvládla to bez problémů. Z letadla vyšla, jako by se nic nedělo."
Koňský víceboj zvaný military začíná už den po slavnostním zahájení. Skládá se z drezury, vytrvalostního závodu a parkúrového skákání.
Hatla se před čtyřmi roky v Aténách proslavil tím, že při soutěži ztratil cylindr. "Aby mi znovu nesletěl, nechal jsem si ho vyztužit," říká.