"Zimní" dvojkou zůstává navzdory porážkám Jakub Janda.
"Všichni mě podrželi, viděli, jaká byla situace," vypráví o svých obchodních partnerech.
Televizní šot na Actimel ale točil už před hrami, Rakouská ÖMV ho podporuje už od dob, kdy se v topil v suterénu. A ukazuje i v cizině.
Janda vyhrál letos nejvíc na prémiích, dodnes 184 250 švýcarských franků, to je asi 3,5 milionu korun.
A ostatní? Lukáš Bauer je příliš obyčejný hrdina. Hned po olympiádě dvakrát neuspěl, a nové události se valí tak rychle... Zato 18letá vlajkonoška Martina Sáblíková může být reklamní hvězdou budoucnosti.
Reklamní potenciál olympioniků z Turína 2006Kateřina Neumannová (zlato a stříbro) běh na lyžích 33 let |
Objevila zemi nový sport. Navíc rychlobruslení zaručuje relativně stabilní a předvídatelnou výkonnost - nehraje se tu na náhodu, ani vás netrápí rozhodčí. "Máme deset sponzorských nabídek. Jen nesmím jako udělat chybu se špatnou smlouvou," tvrdí její trenér Petr Novák. Ze šesti prodejných log už zbývají jen tři.
Velký potenciál skrývá i boulařka Nikola Sudová. "I porážka pomohla, má před sebou další perspektivu. Partneři oceňují její cílevědomost a to, že se umí prezentovat ven," tvrdí její manažer Marek Rejman.
Firmy chtějí výkony, tvář i story. "Mnohdy ale vybírají jen typy podle výsledků marketinkových průzkumů. Kde a co chtějí prodávat," tvrdí marketinkový expert Karel Tejkal.
"Všechny aspekty posuzujeme vždy individuálně a zvažujeme komplexní souhrn všech skutečností," potvrzuje Vlastimil Sršeň z Českého Telecomu.
Čas ve sportu a reklamě letí šíleně. O tom vypovídá i tabulka reklamních zisků medailistů z Atén. Upřímně - pamatujete ještě na Lenku Hykovou? "Díky sponzorovi jsme vytvořili Avokádo team, kde máme lepší podmínky. Ale v mercedesu nejezdím," říká Tomáš Karas, člen stříbrné párové čtyřky.
Útočit musíte rychle, dokud vás pamatují. Mírně odlišná pravidla platí pro hokej. "Je příliš brzy. Jednáme s dalšími partnery na další sezonu," tvrdí Mojmír Šatava, ředitel Pro-hockeye, marketinkového partnera svazu. Olympijský bronz by mohl mít cenu až 10 milionů korun.
"Na současné kontrakty hráčů v NHL ale olympijská medaile žádný vliv nemá," tvrdí hokejový agent Jaromír Henyš.
Zlatá medaile Neumanové zlaťáky ještě nepřineslaPraha (ton) - Možná vás to překvapí. Kateřina Neumannová netone po zlaté olympiádě ve zlatém vodopádu. Kromě odměny od olympijského výboru a svazu lyžařů – celkem 2,1 milionu korun – nemá jistou ani grešli navíc. Dlouhodobé smlouvy s obchodními partnery jí vyprší s koncem sezony. A co bude dál? Záleží na lyžařce. Bank: Všechny peníze prolyžujuRuda na Moravě (ton) - Jedna setina vteřiny ho na olympiádě připravila o téměř tři čtvrtě milionu korun. Tolik by bral Ondřej Bank od Elanu, firmy, na jejíchž prkýnkách lyžuje, za 15. místo v obřím slalomu. Skončil 16. – a nedostal nic. "Ale stejně mi olympiáda pomohla. Sleduje ji široká veřejnost, bude se o mně víc vědět. Aspoň doufám." |
Manažer Josef Jindra a lyžařka Kateřina Neumannová s dcerou Lucií. |