"Hruška letos udělal pro českou cyklistiku strašně moc, ale tohle je takový průšvih, že si nedokážu představit, jaký bude mít dopad," připustil trenér, že dopinková aféra vrhá na celý sport nepříznivé světlo. Pro Hrušku to podle jeho slov prakticky znamená konec kariéry. "Dostal teď od života pořádnou ránu a neumím si ani představit, jak mu je. Česká cyklistika to přežije, ale závodníka jeho kvalit budeme dlouho hledat," posteskl si Buchta.
Dodal, že vina neleží jen na samotném závodníkovi, ale i na jeho stáji. "Když investují do cyklistiky tak obrovské peníze, měli by zajistit, aby k něčemu takovému nedocházelo. Zvláště když vědí, jak důkladné jsou dnes kontroly," řekl trenér. I v Sydney se přesvědčil, že silniční cyklistika je z pohledu dopinkových komisařů nejsledovanějším sportem. "Už nám oznámili, že jen čekají, až přiletí Svorada a hned půjde na testy, na anabolika i na EPO," uvedl Buchta.
Přiznal, že se zájmu dopinkových komisařů ani moc nediví. "Když zasvěcený člověk sleduje Tour de France, Giro, nebo Vueltu, kde cyklisté v horských průsmycích a za vedra podávají několik dnů po sobě výkony na hranici lidských možností, pak musí mít pochybnosti," řekl bývalý závodník, který mimo jiné startoval na olympijských hrách v Soulu a v Barceloně.
"Já jsem nikdy v profesionální stáji nebyl a nevím, jak to tam chodí. Ale kdo vstoupí na tuto cestu, měl by dobře zvážit, komu se svěří do rukou," řekl.
Buchta by byl rád, aby při Hruškově neúčasti do časovky nastoupil Pavel Padrnos. "S jeho časovkářským kolem by nebyl problém. Z Itálie ho sem za tři dny dostaneme. Ale Pavlovi se do toho nechce a zatím ho přemlouvám marně. Rozhodnout se musí sám, je profesionál a ví nejlépe, na co stačí," řekl Buchta. Náhradní variantou je Tomáš Konečný, který však na rozdíl od Padrnose na časovku původně nebyl přihlášen a pořadatelé jeho nominaci nemusejí přijmout.
Padrnos ve startovní listině je, ale protože v časovce nevidí takovou šanci, chtěl by se v Sydney soustředit jen na silniční závod. V něm je hlavním českým trumfem Ján Svorada, na něhož by měl jet celý tým. Vzhledem k Hruškově aféře však zbyla jen trojice. "Jet ve třech proti špičkovým pětičlenným týmům a hlídat celý balík je skoro nemožné. Proto jsme požádali, aby byl do silničního závodu zařazen Radim Kořínek, který už bude mít za sebou závod na horských kolech," řekl Buchta. Jestli pořadatelé tuto rošádu povolí, o tom se rozhodne v sobotu na oficiálním mítinku.