Při olympiádě v Atlantě najali šoféry s minimálním talentem k ovládání volantu, ale velkým ztrácet se.
Ve službě pro Vancouver působí taky velcí experti.
Pro organizační výbor pracuje asi 2800 autobusáků, kteří byli naverbováni po celé Kanadě a USA. A ti se teď zlobí na dlouhé šichty, špatné jídlo a ubytování i mizernou organizaci.
Víc než dva tucty řidičů už prchly. Řízení pod pěti kruhy nebylo takové, jak čekali.
"Úmrtnost" v obří flotile je ale ve srovnání s tou na předchozích hrách v Turíně minimální. V Itálii prchla skoro celá třetina.
"Tady zatím jedno procento, vedeme si celkem dobře," pochvaloval si Terry Wright, viceprezident organizačního výboru pro dopravu, v deníku Globe and Mail.
Ti, co zůstali, ale nemají olympijskou misi zrovna jednoduchou.
Organizační výbor jim totiž do rukou svěřil zastaralé stroje, které přivezl třeba až ze slunné Kalifornie. A ty se nedokážou vyškrábat do strmých cestiček, které vedou Cypřišovým pohořím, kde závodí akrobati a snowboardisté.
Kanadští boulaři uvízli cestou na sportoviště dvakrát za sebou. Národní federace už uvažují, že budou raději svoje reprezentanty na start vozit osobními automobily, aby o olympijský start nepřišli.
"Na papíře vypadaly všechny autobusy dobře," bránila se Irene Kerrová, která má v organizačním výboru na starost služby a přepravu. "Netušili jsme, že v horách nebudou fungovat."