Bezpečnostní služba, která zajišťuje ostrahu, má od rána o starost navíc. Strážci u vchodu regulují příchody zájemců o vstupenky. Dovnitř vpouštějí jen takové množství lidí, které se vejde do chodby u prodejní přepážky. Lidé ve frontě jsou navíc průběžně informováni o vyprodanosti, aby někdo nezaplatil pětilibrové vstupné do domu a pak nepřišel zkrátka.
V Českém domě jsou k mání zbytky z přídělů, které byly v uplynulých měsících v předprodeji v ČR prostřednictvím cestovních kanceláří a sítě Ticketstream. "Jde asi o deset procent z původního množství. Nechtěli jsme, aby zůstaly ležet ladem, a tak jsme po konzultaci s anglickými úřady začali vstupenky prodávat tady," vysvětluje ředitelka Kindová.
"Vzali jsme si tak k srdci výzvy organizátorů olympiády, kteří bojují proti prázdným místům v hledištích," dodává v nadsázce.
Olympijské vstupenky jsou v prodeji v Českém domě už od jeho otevření, tedy od minulého pátku. Dokud se zpráva nerozkřikla, nakupovali tu jen hosté domu.
"Neměli jsme v úmyslu zprávu o prodeji vstupenek medializovat, ale šuškanda je výborný marketingový nástroj, a tak se to rychle rozkřiklo. Nakonec se ta informace dostala i do novin," říká ředitelka Kindová.
Do prodeje jdou vždy lístky na tři dny dopředu, pokaždé přibližně dvě stovky. Někteří zájemci se tak vracejí opakovaně. "Kamarád dal odkaz na Facebook. Byl jsem zvědavý, a tak jsem se přišel podívat. A funguje to, už jsem tu byl dvakrát a vždycky jsem si něco vybral," řekl návštěvník, který se představil jako Francis.