Značný skluz podle tisku hrozí i u areálu pro skoky do vody, ale také nutné dopravní infrastruktury, jako jsou nové silnice, prodloužení metra, nová tramvajová linka a příměstská železnice.
Velké zpoždění měla především výstavba klenuté střechy nad hlavním olympijským stadionem, která by však měla být dokončena v plánovaném termínu.
"V této chvíli máme doděláno 72 procent prací. To nás opravňuje k tomu, abychom si byli jisti dokončením střechy v termínu," řekl v rozhovoru pro agenturu AP Nasos Alevras, vládní zmocněnec pro dohled nad stavebními pracemi kolem olympijských her.
Střecha hlavního stadionu, kterou projektoval španělský architekt Santiago Calatrava, by měla být architektonickým skvostem aténských sportovišť. Budou ji tvořit dva ocelové oblouky podpírající průsvitné skleněné pásy modré barvy.
"Je všeobecně známo, že Calatravův projekt je největší, nejúžasnější a technicky nejobtížnější stavbou olympiády," poznamenal Alevras.
Problémy provázejí také přípravu maratonské tratě, při níž musí být rozšířen šestnáctikilometrový úsek trasy z Marathonu do Atén. Stavební firma, která měla tento projekt zajistit, dluží zaměstnancům a dodavatelům milion eur, a řecká vláda se proto půl roku před olympiádou rozhodla zakázku svěřit jiné společnosti.
"Dnes jsme přijali rozhodnutí o odebrání tohoto projektu současné stavební firmě a celou záležitost převezme nový dodavatel, který by měl práce dokončit do června, jak bylo původně plánováno," uvedla Milena Kontuová z ministerstva ochrany životního prostředí, plánování a veřejných prací.
Atény: Olympijský stadion |