Smlouva olympijského výboru s Českou televizí platí už léta, ta nová má ale mnohem širší záběr. Zatímco dříve se týkala především dění kolem her, teď už bude sousto větší. Také proto, že Český olympijský výbor má nyní novou roli - už se nestará pouze o profesionální sport.
"O vrcholový sport se pochopitelně budeme starat dál, ale k tomu přistupuje řada projektů, které chceme zvýraznit právě ve spolupráci s Českou televizí," uvedl předseda ČOV Jiří Kejval. "Jde o sport veřejnosti, přičemž především chceme rozpohybovat mládež, o Českou olympijskou nadaci, která pomáhá mladým sportovcům. Jednou z hlavních rolí olympijského výboru je totiž podpora sportu jako životního stylu, a Česká televize je zde naším klíčovým spojencem. Bez kanálu ČT sport by navíc do českého sportu putovalo mnohem méně peněz. Možnost prezentace na obrazovce láká partnery a přivádí do sportu finanční prostředky," dodal.
"Společné aktivity prohlubujeme ještě víc než tomu bylo loni v Londýně. Teď navazuje spolupráce v podpoře mládežnického sportu, ve sportu pro běžné občany a podobně. Myslíme si totiž, že v tomto směru má Česká televize nezastupitelnou roli. Podpisem smlouvy navazujeme na historickou spolupráci s Českým olympijským výborem," pravil generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Smlouva byla uzavřena na roky 2013 - 2016. "Chceme, aby myšlenka zdravého životního stylu mnohem víc prosakovala do vysílání, a to především na kanálu ČT sport. Pro obě strany to znamená víc práce, ale mediální podpora je velmi důležitá," konstatoval Kejval.
Podle šéfa ČOV totiž sport v Česku nemá podporu, jakou míval v minulosti. "Jestliže v Německu aktivně sportuje 47 procent populace a u nás dvacet sedm, tak to vidíme jako problém. Je to náš problém a chceme ta čísla změnit."
Mezi dlouhodobé partnery České olympijského výboru patří i MF DNES a iDNES.cz.