Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Středa 18. října 2017 Lukáš

Diskuse k článku

Phelps vstoupil do historie, v Pekingu má páté zlato

Světovým rekordem na 200 m motýlek ozdobil americký plavec Michael Phelps zisk svojí desáté zlaté medaile z OH. Stal se tak historicky nejúspěšnějším olympionikem. V Pekingu dohmátl v čase 1:52:03. Hned vzápětí přidal pátou zlatou pekingskou medaili, celkově svoji jedenáctou z OH. Byl totiž členem americké štafety na 4 x 200 metrů, která překonala světový rekord premiérovým časem pod sedm minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rocker90

Žumpa

Prostě kdo umí ten umí A PIVNÍ PUPKY JENOM ČUMÍ A KRITIZUJÍ[>-]Myslim,že Phelpsovi je u prdele,že ho kritizují nějací rádoby experti v nějaký malý zemy kdysi v Evropě:-P

0/0
13.8.2008 17:58

captain cook

co je to tady za slezinu "expertu" na plavani?

:-P... ze opakovane rejpaji do poctu disciplin v tomto sportu?Je za tim naivita, neinformovanost, neznalost a pivni kecy nebo nejaka typicka cechackovska ZAVIST, ze v jednom sportu je mozno vyhrat vic medaili nez v jinem?

Proc jim tolik vadi ze v plavani se zavodi ve vice nez jedne discipline a cas od casu se najde vyjimecne multi-talentovany a prislusne trenovany jedinec, ktery vyhraje nekolik disciplin?

No a co na tom? Bude snad chleba levnejsi, kdyz se pocet plaveckych disciplin snizi na ctvrtinu? Ne! Tak jaky ma smysl do toho rejpat ? Fakt nechapu! Proste jsou ruzne sporty, kazdy jede podle jinych pravidel a jako se neporovnavaji slepice s ovcemi, neporovnava se plavani s fotbalem.

Tecka, finito, smir se s tim a zmen tema diskuze na neco konstruktivnejsiho.

0/0
13.8.2008 17:00

Taras Bulba

Re: co je to tady za slezinu "expertu" na plavani?

Asi by se nad tím nikdo nepozastavoval, kdyby ty sporty nikdo neporovnával. JENŽE ONO SE TO POROVNÁVÁ. Co je podle tebe měřítkem úspěšnosti té které země na olympiádě? Každý od laika až po sportovního komentátora ti odpoví, že je to jedině a pouze klasifikace národů podle získaných medailí. A to už je špatně, protože tam nikdo nerozlišuje, kdo, za co a s jakým úsilím je získal. Takže asi tak. ;-)

0/0
13.8.2008 17:40

captain cook

Re: Re: co je to tady za slezinu "expertu" na plavani?

No a co na tom? Bude snad chleba levnejsi, kdyz Cesko vyhraje par plaveckych medaili a bude vys na olympijskem zebricku v porovnanim s tim kdy zadne medaile z plavani nedoveze? Nejsou snad ve svete a v lidskem zivote mnohem dulezitejsi zalezitosti a mnohem dulezitejsi kriteria na porovnani nez pocet placek z OH? Ovlivnuje snad jejich pocet zivotni uroven v republice????8-o

0/0
13.8.2008 17:47

Taras Bulba

Re: Re: Re: co je to tady za slezinu "expertu" na plavani?

Najednou uhýbáš s odpovědí . Nebavím se o ceně chleba nebo o životních prioritách, ale o nesmyslnosti tohoto srovnávání, jehož existenci ty popíráš, ale které se přesto děje.

0/0
13.8.2008 17:55

captain cook

Re: Re: Re: Re: co je to tady za slezinu "expertu" na plavan

neuhybam. Jenom nechapu co to ma za prakticky smysl zavidet plavcum placky a kritizovat plavecke styly?

0/0
13.8.2008 18:04

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: co je to tady za slezinu "expertu" na pl

znam "fandy" kteri podobne rozebiraji existenci trojskoku a prekazek v atletice a prijde mi to zrovna tak smesne a nelogicke. Proste sport je sport a je to predevsim podivana na zabavu. Divame se na to, co se nam libi. Nikdo nas zadneho nenuti divat se na to, co nam pripada smesne nebo nepochopitelne...nebo nas nejak se*e.

0/0
13.8.2008 18:07

stepecm

dobry

Phelps je teda fenomen,ale jen si tak rikam,ze v tom pripade by taky mohli udelat na olympiade nekolik druhu turnaju v tenisu,jeden by se hral na dva vitezny,druhej turnaj na tri vitezny,pak by se hral takovej malej davis cup-takze druzstva,zase jednou na dva vitezny,a pak na tri vitezny sety,pak by treba hrali jenom forhend kros,pak zas bekhend kros atd,atd , no a tech zlatejch by mel fedak nebo nadal nebo djokovic nebo nekdo jinej taky treba 7, 8.....;-)

0/0
13.8.2008 16:16

jackiee3

Re: dobry

čeče a co třeba taková atletika ??? Neběhají náhodou 100,200,400metrů plus štafety ??? nepřijde Ti to lehce podobné ?????????????????

0/0
13.8.2008 17:26

Taras Bulba

Re: dobry

Správně. Když můžou mít plavci tolik různých způsobů a tratí, proč by třeba fotbalisti nemohli hrát jednou turnaj s 10 minutovým poločasem, potom další turnaj s 30, 45 a 60 minutovým poločasem? V každé z těchto časových variant by se jednou hrálo na 9m širokou bránu, podruhé na 12m širokou, potřetí na 7m širokou a počtvrté třeba na čtvercovou bránu 4x4 metry ... a hned bychom měli z fotbalu 16 sad medailí, tedy aspoň trochu srovnatelný počet s plaváním. Tohle je úplně stejná logika jako zdůvodňovat, proč musí mít plavání tolik tratí a stylů.

P.S. ... a nejsem fotbalista ani nemám nic proti Pheplsovi. Úplně stejně mě štvou například Chrochtáci, kteří ze zimní olympiády vždycky přivezou vagón medailí z rychlobruslení, díky čemuž se často prosadí do první pětky klasifikace národů, přestože v žádných jiných sportech ani nestartují.

0/0
13.8.2008 17:33

captain cook

Re: Re: dobry

" ...Úplně stejně mě štvou například Chrochtáci, kteří ze zimní olympiády vždycky přivezou vagón medailí z rychlobruslení,..."

 Diky za odpoved na mou otazku nahore. Duvodem k rejpani do plavani je-aspon u tebe- zavist. Dost ubohy duvod.

0/0
13.8.2008 17:38

Taras Bulba

Re: Re: Re: dobry

Viz výše. ;-)

0/0
13.8.2008 17:42

Rocker90

Re: Re: dobry

Další rádoby pivní názor;-DStejně fotbalisti s jejich tréninkovou zátěží jsou opoti Phelpsovi lemry.Kdyby se změřilo VOmax,Objem plic,fyzický testy............. tak by to bylo k smíchuRv

0/0
13.8.2008 17:52

my_dva

USA

to je machr! viva USA!!!! zeme c.1 na zemekouli!!!!!

0/0
13.8.2008 14:56

papaveria

Re: USA

Tak dramaticky bych to neviděla, ale je fakt, že Phelps plave, kdežto ostatní se snaží neutopit se.

0/0
14.8.2008 19:06

Janina7

srovnání

Schválně, tipněte si: Jak by dopadl souboj na 50m mezi Phelpsem (volný způsob) a Štěpánou v kajaku?

0/0
13.8.2008 14:52

Tomi480

Re: srovnání

Záleželo by, jestli by to bylo na hladké vodě, např. v bazénu, nebo v tom kanále...;-D

Osobně si myslím, že v bazénu by to Štěpánka měla těžké, skákat s kajakem z bloku by asi nemohla, takže by startovala z místa a než by se pořádně rozjela, byl by Phelps v půlce bazénu. Pak by sice jela rychleji, ale asi by ho už nestáhla.

0/0
13.8.2008 23:23

captain cook

Re: srovnání

zavod mezi muzem a konem ve sprintu se uz poradal......

0/0
14.8.2008 1:57

pedr64

tak jsem za vola

teprve te´d jsem si všiml, že se kraul neplave. Tak beru své přízpěvky o zdvojení disciplín zpět a znalcům se omlouvám;-)

0/0
13.8.2008 14:06

Tomi480

Re: tak jsem za vola

Je to jinak. Disciplína se nazývá volný způsob, ale všichni to plavou kraulem, protože je nejrychlejší. Ale nikomu nic nebrání (kromě logické otázky - proč?), aby to celé odplaval motýlkem nebo třeba prsama.

0/0
13.8.2008 23:26

jamming

JINA VODA, PRODUD?

slysel jsem, bohuzel nemuzu najit zdroj, ze pry palvecky bazen je nejak postaveny tak aby se plavalo rychleji. jako kdyby tam byl nejaky "proud" nebo jina voda. proto je pry tolik svetovych rekordu. prijde mi to hodne zvlastni. muze to nekdo potvrdit?

diky

0/0
13.8.2008 13:10

captain cook

Re: JINA VODA, PRODUD?

Cim hlubsi bazen, tim mene vireni a rychlejsi casy. Bazeny jsou vetsinou aspon 2m hluboke, tenhle je 3m. Pouzivaji specielni "lane dividers" = oddelovace zavodnich pruhu s vycnelky uvnitr, ktere tlumi zcerenou vodu a zabranuji jejimu preteceni do vedlejsiho pruhu, okraje bazenu maji instalovane vlnove tlumice.

Vetsina spickovych plavcu ma na sobe ruzne verze Speedo LZR racing suits = specielne konstruovane obleceni, ktere bylo otestovane v aerodynamicke testovaci laboratori NASA a prokazalo se jako 4% rychlejsi, s 5% mene frikce a 5% lepsi "kyslikovou efektivitou" (neptej se mne na vysvetleni!) nez pred tim standardne pouzivane plavecke obleceni.

Speedo LZR ma ale nevyhodu, ze je velmi tenke, je mozne material protrhnout i jen nehtem (dira a nasledujici frikce zrusi aerodynmicke vyhody), zip je nekdy velmi obtizne zapnout a trva to 20-30 minut oblek na zavodnika narolovat.

0/0
13.8.2008 14:25

volic_plukovnik

Re: JINA VODA, PRODUD?

V jednom z článků o plavání tady na idnesu psali, že právě žádné extra úpravy bazén nemá.

0/0
13.8.2008 14:31

captain cook

Re: Re: JINA VODA, PRODUD?

cemu rikas - nebo cemu rika ten clanek- "extra upravy"?

 Co jsem napsal nahore mam z nasich novin The Age, ktere se v clanku zabyvaly soucasnou technologickou "revoluci" ovlivnujici plavecke vykony.

0/0
13.8.2008 14:42

Filip69

P.S.

V názvu disciplíny "volný způsob" je třeba vidět opět historický kontext. Dle pravidel je to jediná disciplína, ve které lze plavat jedním ze čtyř plaveckých způsobů. Kraul je skutečně nejrychlejší, proto se nejčastěji volí tento způsob. A jinak, co se týče počtu disciplín, pokud je mi známo, na OH je oproti běžnému protokolu o šest disciplín méně (chybí 50 m znak, prsa a motýlek mužů i žen).

0/0
13.8.2008 12:26

pedr64

Re: P.S.

a proto v tom vidím jednoznačný nesmysl

0/0
13.8.2008 12:34

captain cook

Re: P.S.

take chybi 800m muzu a 1500m zen, ktere se normalne plave na MS, ale ne na OH

0/0
13.8.2008 13:08

Filip69

Proč - pokrač.

Dnes jsme o kus dál. Nemyslím si, že by jakýkoliv z plaveckých způsobů působil ve špičkovém provedení směšně. To, že atleti neběhají pozadu, je jejich věc. Z fyziologického hlediska je velký rozdíl mezi 50 m (převaha ATP-CP krytí), 100-200 m (převaha anaerobního laktátového systému) a třeba 800-1500 (převaha aerobního krytí). Plavec, který zvládá všechny tyto typy tréninku, je prostě špička a jsou i takoví (teď neberu v úvahu doping). A konečně je třeba přičíst i vliv nových plavek, které mohou ubrat řádévě i sekundy. Nedivím se tomu - výsledek v plavání je ovlivněn jednak silami svalovými (propulzními) a silami odporovými. Síly odporové mají tři složky: odpor třecí, vlnový a tvarový. Každá z těchto složek je nezávislá a každou lze ovlivnit jednak postavením těla a jeho segentů ve vodním prostředí a jednak i technologicky typem plavek...

0/0
13.8.2008 12:21

mičurin

Re: Proč - pokrač.

Tohle je celkem věcný a zasvěcený názor. Já si hlavně myslím, že srovnávat nesrovnatelné je nesmysl. Sčítat placky, které sportovec získal a porovnávat to s jinými odvětvími nejde. V jiných olympijských sportech prostě není možné na jedněch OH získat víc než jednu či dvě medaile.

Dokonce si nejsem jistý, jestli je dost dobře možné srovnávat tyto zisky i ve stejném sportovním odvětví. Třeba u dráhové cyklistiky se v průběhu let změnily zařazené disciplíny, srovnávání by pokulhávalo. A třeba u plavců (tady nejsem odborník) bude hodně záležet na programu soutěží...

Nic to nemění na tom, že Phelps je jistě velmi kvalitní sportovec, ale každý sport je jiný, každý má své hvězdy ...

0/0
13.8.2008 15:28

jackiee3

Re: Re: Proč - pokrač.

nesmysl co atletika ?? Carl Lewis jsi neslyšel ???? těchzlatých placek měl taky hodně !! A pak že to nejde ;-D;-D

0/0
13.8.2008 17:28

mičurin

Re: Re: Re: Proč - pokrač.

Asi vůbec nechápeš, co píšu - prostě se to NEDÁ srovnávat...

Phelps zvládne na jedněch hrách osm medailí, výbušný atlet (sprinter - jako byl třeba Carl Lewis) je na tom celkem dobře - může na jedněch OH získat  třeba 4 medaile - 100 m, 200 m , skok do dálky a ve štafetě na 4x 100 m a víc to prostě nejde - i tak je to výjimečná osobnost.. U vytrvalostního běhu už je to jinak o technických disciplínách nemluvě.

V dalších sportech (tenis, cyklistika, triatlon, vodácké sporty, úpolové sporty, všechny hry atd.) může závodník získat jenom jednu nebo dvě medaile, takže na deset medailí se to prostě nevyšplhá ani náhodou...

Každý sport je jiný - dokonce i atletické disciplíny mají často společné jenom to, že se odehrávají na stadiónu (a to by ani nemusely) - někdy tam mají jenom cíl.

0/0
13.8.2008 18:10

Filip69

Proč?

Je spousta otázek, které zasluhují pozornost a spousta diskutérů se mnou nebude souhlasit. Zejména je třeba už na začátku si odpustit srovnávání jednotlivých sportů mezi sebou, ale hlavně srovnávání sportů individuálních s převažující kondiční složkou (plavání, atletika...) a sportů kolektivních s převažující technicko-taktickou složkou. Výkon (jeho průběh i výsledek) je příliš odlišný. Ale snad se shodneme v tom, že je třeba vše sledovat z několika aspektů: 1) historický kontext, 2) fyziologické základy sportovního výkonu, 3) fyzikální základy plavání (hydrostatika a hydrodynamika). To, že existují 4 plavecké způsoby (nikoli styly!), je dáno vývojem a biomechanickými odlišnostmi. Na prvních OH 1896 se plavala vzdálenost 100 a 1000 m "libovolným" způsobem. Existovala prsa (naprosto odlišná od dnešních) a kraul (stejně tak). Z kraulu vznikl postupně přes několik mezistupňů znak, z prsou zase motýlek.

0/0
13.8.2008 12:21

pedr64

když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

mohli by mi přítomní experti vysvětlit smysluplnost disciplíny "volný způsob", když všichni ji plavou kraulem? Je to tedy jednoznačný anachronismus a zdvojená disciplína.

0/0
13.8.2008 12:13

captain cook

Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

mel bys adresovat sve pripominky na FINA, tady ti s tim nikdo nepomuze

0/0
13.8.2008 12:16

yrral

Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

Asi je ten kraul nejrychleší. Při bězích všichni taky běží popředu, ačkoli by mohli i pozadu.

0/0
13.8.2008 12:16

pedr64

Re: Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

a proto taky nikoho v atletice nenapadne vypsat disciplínu na běh volným způsobem

0/0
13.8.2008 12:32

yrral

Re: Re: Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

Kdyby byli disciplíny jako běh pozadu, bokem, ..., tak by byla možná i disciplína běh volným způsobem. Takhle je pouze běh a automaticky se předpokládá že volným způsobem.

0/0
13.8.2008 12:44

pedr64

Re: Re: Re: Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

mohl bys mi říci, kdy za posledních 30let na vrcholové akci jeden jediný závodník plaval ve volném způsobu jinak než kraulem? pokud ano, pak má tato disciplína opodstanění, v opačném případě....

0/0
13.8.2008 12:50

yrral

Re: Re: Re: Re: Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

Asi nikdy, ale tu možnost má. Já bych třeba plaval prsa, protože při kraulu bych se utopil. ;-D

0/0
13.8.2008 12:54

rastakajwana

Re: Re: Re: Re: Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

Prestoze nejsem clenem FINA nebo jak se ta organizace jmenuje , ani se plavani aktivne nevenuji , jsem rekreacni sportovec vseho druhu  , tak si dovolim odpovedet . Je to zdvojena disciplina a nema smysl mela by se zrusit. Neco mi naseptava , ze opet penizky . Sponzori a ti kdo do toho cpou finance za vitezstvi nebo pripadne prekonani WR apod, to bud neodhalili  nebo je tam nekde tak silny lobbing ze se na to poukazovat nechce.

0/0
13.8.2008 13:10

yrral

Re: Re: Re: Re: Re: Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

Zdvojená disciplína? Zas tak podrobně to nesleduji, ale mám dojem že se soutěží jen ve volném způsobu a ne i v kraulu. Pokud je do soutěží zařazen kraul i volný způsob, pak by to zdvojení bylo.

0/0
13.8.2008 13:25

rastakajwana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

Omlouvam se , nechal jsem se strhnout predchozim prispevkem a nezkontroloval to. Ano kraul se jako disciplina neplave , je to nazvano volny zpusob a tim myslim je to celkem v poradku o nazev discipliny snad nema smysl se prit   

0/0
13.8.2008 13:59

Rocker90

Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

Tušim,že podle pravidel  můžeš závod plavat jakýmkoli způsobem třeba i čubou nebo ouškem ale musíš jim uplavat celý závod čily neměnit styly.Pravděpodobně by tě aale diskli za znevažování závodů.;-D

0/0
13.8.2008 17:46

captain cook

Re: Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

;-D kdo by zkusil s cubou nebo ouskem splnit kvalifikacni limit na MS, ME, OH prisel by na to, ze to nejde. Limity jsou tak vysoke, ze jinak nez kraulem se to splnit neda. A kdo by se kvalifikoval kraulem a pak chtel na mistrovstvi nebo OH plavat cubou, nejenze by se nedostal z rozplavby, ale navic by si ho "vypujcila" narodni federace za vyhazovani penez za reprezentaci.

0/0
13.8.2008 18:21

Tomi480

Re: Re: když už jsme u plaveckých disciplín a jejich počtu

Můžeš plavat čím chceš, pokud se jedná trať vypsanou jen pro volný způsob. Pokud se týká polohového závodu, plave se v pořadí motýlek, znak,prsa, volný způsob (štafetový závod v pořadí znak, prsa, motýlek, volný způsob), kde volný způsob je definován jako "jakýkoli jiný způsob než znak, prsa

nebo motýlek."

http://plavani.cstv.cz/Soubory/P200511_pravidla_plavani.doc

0/0
13.8.2008 23:38

kamar

Phelps

je dost drnej teda..doufam ze tech 8 zlatych udela..

0/0
13.8.2008 12:09

Taras Bulba

Souhlasím s názorem

že počet plaveckých disciplín je neúměrně vysoký. Jak k tomu přijdou třeba fotbalisté, basketbalisté nebo jakýkoli jiný kolektivní sport, kde o JEDNU JEDINOU medaili dva týdny soutěží mnohočlenné družstvo, zatímco rychlý plavec se párkrát na minutu dvě vycachtá v bazénu a má hned několikanásobně více zlatých, než na kolik třeba celý basketbalový dream team může vůbec pomýšlet.

I proti běhům je těch disciplín jak na*ráno. Zkusme si představit, že by běžci mohli běžet každou stávající olympijskou trať několika způsoby a) popředu máchajíc rukama dopředu (kraul), b) popředu máchajíc rukama do strany (prsa), c) pozadu (znak) a d) popředu skákajíc snožmo (motýlek).

Co na tom, že by to působilo směšně? Hlavně že by se daly přivézt tři (Y)le medailí.

0/0
13.8.2008 11:29

captain cook

Re: Souhlasím s názorem

vis co, kdyz ti to tolik vadi, proc se sam nedas na plavani? Nemas na to nebo jde o zavist?

Tady by se mely spis porovnavat jednotlive vykony, nez pocet medaili. Neni mozne porovnavat plavani s fotbalem, to je skutecnost., kterou dost lidi chape. Kdo si vybira sport, ktery chce delat, musi mj take uvazit proc a ceho chce dosahnout. Ne kazdemu vyhovuje plavat kraula, zrovna jako ne kazdemu vyhovuje hrat kosikovou nebo delat lukostrelbu. Hlavni je soustredit se na nejlepsi vykon ve svem sportu a nezavidet sportovci v jinem odvetvi, ze ma vic medaili.

0/0
13.8.2008 11:45

vysypany_lozisko

Re: Souhlasím s názorem

krásnej sedláckej rozbor, kolik asi trotlovi zabral času?

0/0
13.8.2008 12:06

mičurin

Re: Souhlasím s názorem

Sice souhlásím s tím, že nelze porovnávat počty získaných medailí v jednotlivých sportech, ale plavání je fyzicky  určitě mnohem náročnější sport(především z hlediska sportovní přípravy) než fotbal a jiné hry, i když při závod trvá třeba méně než minutu.

0/0
13.8.2008 15:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze