Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Úterý 17. října 2017 Hedvika

Diskuse k článku

Slovenská hokejová legenda Peter Šťastný: Jágr hrál hlavou i srdcem

Peter Šťastný. Když hrával v 80. letech v NHL, lepší byl už jenom nepřekonatelný Wayne Gretzky. Právě tenhle 53letý Šťastný, který v československé reprezentaci hrával v jednom útoku se starším bratrem Mariánem a mladším Antonem, odmítl bílé víno od opilé fanynky, která se u něj bez ustání hihňala, vstal z červené polstrované sedačky a vyprávěl. Vyprávěl při velkém olympijském derby Česko – Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

The Emperor

To je trapak

absolutni sasek, ten si snad mysli, ze je american nebo co.

0/0
19.2.2010 23:45

machinechrome

Re: To je trapak

a co ses ty ty kasparkuz cesky kotliny??ty ses v zivote zmoh leda na to vymyslet si smesnej nik schovat se za nej a psat tady tyhle traparny ty nulo!!az dokazes polovinu toho co on tak tu zkus rozdavat naky moudra!...ales tomcik

0/0
20.2.2010 4:05

hany1

Re: To je trapak

Má pravdu!

0/0
20.2.2010 4:14

sittingsnake

Boli časy...

Ja nikdy nezabudnem na Canada Cup 1984. To už hral Šťastný za Kanadu a komentátori pri TV prenose totálne ignorovali vysloviť jeho meno,ako by ani nebol na lade .Asi  to mali nariadené zhora (najskôr). Ale v každom prípade to bolo tragikomické a smiešne. Bol som v tom čase na vojne a samozrejme , že to prasklo ,že na každej rote sa ten zápas napriek prísnemu záakazu sledoval. Hneď na druhý deň sme mali PŠM (politické školenie mužstva, pre tých neskôr narodených;-)) a ten politický lampas nám tam prednášal o zradcoch a o chlebe o dvoch kôrkach a nie je všetko zlato ,čo a bliští a podobné nezmysli a ja som sa smial a uvedomil som si , že jeden jediný úspešný športovec nás zviditelní vo svete viac ,ako plný vládny špecial komunistických trotlov...

0/0
19.2.2010 21:18

socbubák

Re: Boli časy...

Trotlům dneska v garáži rezaví jejich zelenej Favorit na pořadník a kromě malýho důchodu a Diplomů za budování vlasti maj holou p...del (riť, že...) Takže trocha té spravedlnosti je. To bylo stádo blbů... ;-(

0/0
19.2.2010 22:07

sittingsnake

Re: Boli časy...

Ale závisť a neschopnosť prekusnúť úspech iného človeka , ten im zostal dodnes...Ako sa tieto svine správali k luďom ,ktorí sa svojimi športovými úspechmi určitým spôsobom podielali aj na ich popularite svedčí aj prípad môjho kamaráta. Začiatkom 80 tych rokov ako vojak armádneho klubu boxoval za Duklu Olomouc a mal aj výsledky. Keď mu asi tri mesiace pred skončením ZVS navrhli aby podpísal vojnu ,no on odmietol . Namiesto pochopenia a vďaky za všetko čo pre klub urobil, ho na posledné tri mesiace prevelili na bojový útvar niekde na Šumavu.Takže asi takto nejak to fungovalo....

0/0
19.2.2010 22:18

tablet

Re: Boli časy...

No a vidíš, z legend bratří Šťastných jsou nakonec nacionalisti ;-D

0/0
19.2.2010 22:24

sittingsnake

Re: Boli časy...

Ale prosím ťa ... Daj bacha, keď otvoríš chladničku,aby tam tiež nebol skrytý nejaký nacionalista. Ja si pod pojmom nacionalista predstavujem Slotu a podobné individuá....

0/0
19.2.2010 22:47

dodna

NEJVĚTŠÍ SLOVÁK

Z nejvěšího Slováka devadesátých let se stal AMERIČAN..........;-D;-D;-D;-D

0/0
19.2.2010 21:04

osvetitel

Re: NEJVĚTŠÍ SLOVÁK

A tobe to vadi?:-))

0/0
19.2.2010 21:06

snoopee

Re: NEJVĚTŠÍ SLOVÁK

niši jsou taky sama chlouba - ... Lendl, Navratilova, .... Stastny alespon umi slovensky

0/0
19.2.2010 21:07

osvetitel

Re: NEJVĚTŠÍ SLOVÁK

Jsou hlavne proto ze ve svem sportu byli na spici tak jako P.Stastny in hockey. Ale prukopnik a nejlepsi solista byl sveho casu V. Nedomansky podle meho nazoru.

0/0
19.2.2010 21:14

pecuchet

Re: NEJVĚTŠÍ SLOVÁK

Z Čechoslováků bezpochyby ano.

Jinak průkopníky Evropanů v pravém smyslu byli Švédové Thommie Bergman, Inge Hammarström a především - zaznívá fanfára - Börje Salming. Ten byl tím hráčem, který bořil falešné předsudky, že Evropané nemohou hrát v NHL. V Torontu prožil skvělou kariéru od r. 1973.

0/0
19.2.2010 22:26

osvetitel

Re: NEJVĚTŠÍ SLOVÁK

Samozrejme ze tim myslim Cechoslovaky o kterych je rec.:-))

0/0
19.2.2010 22:33

pecuchet

Re: NEJVĚTŠÍ SLOVÁK

Peter Štastný je Slovák, vysmátej dodno.

paul Šťastný se cítí být Američanem, pokud jsi četl článek, víš proč.

0/0
19.2.2010 21:13

snoopee

stastny

Peter Stastny for NY Times : "I m slovak, no czech or czechoslovak ... " (1987):-/

0/0
19.2.2010 20:26

osvetitel

Re: stastny

Jo nektere jeho hlasky byli trochu ujete a nacionalisticke, otom zadna. :-))

0/0
19.2.2010 20:40

Slovanista

Re: stastny

Co je na tom prosim vas pekne nacionalisticke?? Neviem ci o tom viete ale je trochu rozdiel medzi nacionalizmom a patriotizmom...Mal by sa za to hanbit????Rv

0/0
19.2.2010 20:45

pecuchet

Re: stastny

Nemyslím, že by se Peter měl za co stydět. Podle mne ale existueje poměrně tenká linie mezi patriotismem a nacionalismem a Peterto zkrátka ne vždy vybalancuje tak, jak by to bylo zapotřebí. Marián mi v tomto ohledu přijde jako daleko větší diplomat. Nebudu soudit ani jednoho. S bratry Šťastnými je spojen kus mého dětství, kdy jsem hokej opravdu prožíval a já jim fandil za všech okolností. :-)

0/0
19.2.2010 20:55

osvetitel

Re: stastny

Prezto zese Stastneho vetsinou zastavam tak v tomto ma tvuj cesky kolega pravdu ! Rozhovor jsem videl i tu podrazdenou reakci P.Stastneho nato osloveni kterym US reporter nemyslel nic spatneho, protoze slo o puvodne Cechoslovaka at uz se narodil v Cechach nebo na Slovensku a zde je jinak nezli Cechoslovaky neznali !

0/0
19.2.2010 20:55

tester

Re: stastny

ziadny nacionalizmus...veci treba vnimat v suvisloctiach http://www.youtube.com/watch?v=T8rC4WltBCs&feature=related

ako by si sa ty citil, ak by ti niekto stale hovoril, ze si slovak...nechal by si to tak alebo by si povedal, ze si cech?

0/0
19.2.2010 21:12

osvetitel

Re: stastny

Me by to nemohl nikdo rikat protoze jsem american a vice nikoho nezajima pokud nemluvim ruskym prizvukem !:-)) Chapu ze Stastny chtel aby kredit za jeho uspechy sel na Slovensko ale faktem zustava ze byl rozenej Ceskoslovenskej prislusnik a v te dobe se ta zeme nazejvala Czechoslovakia, nebo snad ne? Pokud ho nazejvali pouze Cechem ne bo Czecxhoslovakem, , tak zatim nebyl urcite zadny skryty umysl poskodit Slovaky .:-))

0/0
19.2.2010 21:48

tester

Re: stastny

iste, mas pravdu.

lenze vo svete pouzivali pre cechoslovakov skratku czechs...oni vacsinou nevedeli, ze czechoslovakia je krajina, kde ziju cesi a slovaci.

v 90tych rokoch som mal karticky z nhl...ceskoslovensko uz neexistovlo a slovenski hraci mali napisane, ze sa narodili v ceskoslovensku a ich narodnost je ceska.

ono je to na sirsiu debatu, ktora casto sklzne do priestoru, kam nepatri, hlavne preto, ze obe strany akosi nechcu pochopit toho druheho.

ked sa slovaci bili o pomlcku v nazve, tak v cechach to vyvolavalo vlnu opovrhovania, ale slovaci v podstate len chceli na seba upozornit, aby si ich svet vsimol...ved aj samotni cesi radi prizvukuju, ze su ini, ako slovaci...rovnako aj slovaci sa citia byt svoji...myslim, ze na to nie je nic zle.

0/0
19.2.2010 22:06

osvetitel

Re: stastny

Podle meho nazoru mate spolecnou historii jak Cesi tak Slovaci a nemel by byt zadny duvod k nejake precitlivelosti kdyz si nekdo splete Cechoslovaka nazejvaneho skratkou "Czech" se Slovakem nebo s Cechem. Ale chapu ze chtel Stastny za sve uspechy dat kredit Slovakum a Slovensku, prezto zejich dosahl hlavne jako Cechoslovak a vte dobe to bylo porad jeste Ceskoslovensko.

0/0
19.2.2010 22:20

osvetitel

Re: stastny

Ps. A take vim ze potom cose to rozdelilo si nato v cizine dlouho nemohli zvyknout a porad Slovaky nezejvali Czech a nebo Czechoslovak. Me jen zarazila ta podrazdenost i kdyz chapu zemu Cesi v te dobe mohli lezt na nervy !:-))

0/0
19.2.2010 22:23

tester

Re: stastny

spolocnu historiu mame aj s madarskom a tiez rakuskom...skus ale madarovi povedat, ze je rakusan...to by bol iny tanec ;-D

kazdy nech sa povazuje za toho, kym sa citi byt vo svojom vnutri...kludne, nech je palo american, mna sice mrzi, ze nie je centrom naseho prveho utoku, ale je to jeho volba a treba to respektovat

0/0
19.2.2010 22:24

osvetitel

Re: stastny

No ja tou "historii" myslel spis spolecnou samostatnou zem a cela ta leta Ceskoslovenska pod kterym jste byli svetu nejvice znami a jak a cim se citi P. Stastny je jeho vec na rozhodnuti a nikoho jineho !:-))

0/0
19.2.2010 22:37

tester

Re: stastny

ano, ale ta spolocna historia v tomto regione casto vstahy skor vyhrocovala...je tu na malom priestore prilis vela malych a zakomplexovanych narodov, ktore sa nevedia povzniest.

z ciech to tak mozno vidiet nie je, ale slovaci sa uz postupne zbavuju svojich detskych chorob a uz su schopni uprimne fandit aj niekomu inemu ako sebe...vzdy sa citili byt tak trochu v tieni ceschov a preto obcas reagovali hystericky.

stacilo vsak vyhrat MS v hokeji a hned vedeli ocenit aj cechov, stacilo postupit na MS vo futbale a uz nebol problem zelat to iste aj cechom...hoci tu v tom case rezonovalo vselico...nepoznam jedineho slovaka, ktori to vtedy cehom neprial.

myslim, ze vstahy cechov a slovakov sa davaju na poriadok a paradoxne tomu pomaha aj fakt, ze sa rozdelilo ceskoslovensko a slovaci mali moznost si ukojit svoje ego, ktore nie je o nic mensia a nic vacsie ako to ceske...

0/0
19.2.2010 22:50

soames

Re: stastny

Když se někdo považuje za Moraváka, tak ho hned mají za supernacionalistu.

0/0
19.2.2010 23:46

osvetitel

me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

dat kredit a sympatie zemi ve ktere se sice nenarodil ale kdese on nebo jeho pribuzni meli dobre ! Jsou i takovi hockeyste kteri si venku nahrabou zatimco doma meli celkem PRD a kdyz se vrati, tak hraji libivou politiku na sve lidi kteri nemaji takovy rozhled a snazi se ocernovat sve "chlebodarce" jenom proto , zeto je v dotycne zemi popularni !

0/0
19.2.2010 20:04

snoopee

Re: me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

a Kuzminu jste tady sesměšňovali V

0/0
19.2.2010 20:27

osvetitel

Re: me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

Ja ze ji zesmesnoval? Nepletes si me z nekym bambulo?

0/0
19.2.2010 20:37

snoopee

Re: me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

vy slovaci mi prijdete vsichni stejni

0/0
19.2.2010 20:53

osvetitel

Re: me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

Jak jsi prisel nato ze ja jsem Slovak bambulo?:-))

0/0
19.2.2010 21:51

Catumbelan1

Re: me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

Tak, a teď to ještě jednou zkuste česky!

0/0
19.2.2010 20:29

dave79

Re: me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

co to meleš? myslím, že pan Štastný je především alibista, člověk, který v Kanadě pár let žil, si klidně může dovolit Kanadu kritizovat, protože do systému vidí, pan Štastný se z té Kanady může posrat. Já jsem si ale zatím nevšimnul, že by na olympiádě vůbec něco fungovalo tak jak má!

0/0
19.2.2010 21:39

osvetitel

Re: me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

Ted uz me vubec neni jasne ocem to meles? On kritizoval Slovenske vedeni a ne Canadu a proto je alibista? :-)))

0/0
19.2.2010 21:54

dave79

Re: me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

zřejmě ani nechápeš to, co jsi sám napsal

jen reaguji na tvoje duchaplné mletí o tom, jak tě točí, že se někdo vrátí z Kanady a kritizuje svoje chlebodárce

Štastný má samozřejmě právo kritizovat Slovensko i Kanadu ať už se ti to líbí nebo ne, jen se obávám, že ty i on se z té Kanady možná brzo pokakáte, já tam ovšem zase nic tak extra nevidím

0/0
19.2.2010 22:03

osvetitel

Re: me se libi tez ze P.Stastny dokaze na misto nadavani

Hloupej bambulo kdyz necemu nerozumis tak se zeptej na misto svych duchaplnych obvinovani ! Ja nejsem Canadan ale Amik a proto je me celkem Putna zda Stastny kritizuje Slovaky nebo Canadu ! Ja psal otom ze na rozdil od nekterych pokrytcu kteri se v USA ci v Canade udelali , Stastny alespon dokaze dat kredit zemi kde se mel dobre , i kdyz to je v Evrope nepopularni a je pohodlnejsi jako jini nadavat na sve bejvale "chlebodarce "!!

0/0
19.2.2010 22:31

Brigádník

Moc by mě zajímal názor Slováků, kteří sem zhusta příspívají

Většinou ryjí do české politiky a skoro nikdy nepřijdou s něčím přínosným, takže teď mají možnost ! (mám na mysli téma "minulost a součastnost našich národů vs. STB") !!

0/0
19.2.2010 19:34

sittingsnake

Re: Moc by mě zajímal názor Slováků, kteří sem zhusta příspívají

Neviem ,čo konkrétne chceš počuť ? Ano Široký je hnusný štbák, špina najhrubšieho zrna, ktorá sa nerozpakovala nabonzovať aj svojich príbuzných. Podobní ludia sú špiny a hajzli, bez ohladu či je to čech, slovák alebo ktokolvek iný. S touto minulosťou sa musí vysporiadať každý sám a spomínaní páni s tým evidentne nemajú žiadny problém. Problém je v tom ,že tá naša nežná revolúcia bola až príliš sametová...

0/0
19.2.2010 20:05

osvetitel

Re: Moc by mě zajímal názor Slováků, kteří sem zhusta příspívají

Presne tak ! Kdyz vidim v archivech jak si ten zradce Husak a Bil'ak otvirali potom co vrazili Dubcekovu vedeni kudlu do chrbatu sve falesne huby, tak je spodivem ze takovi zradci nebyli nijak potrestani. Oto horsi to bylo ze ten oportunista Husak byl jeden cas sam od komunistu zavrenej !

0/0
19.2.2010 20:12

Pavlik z Danska

Re: Moc by mě zajímal názor Slováků, kteří sem zhusta příspívají

Uplne souhlasim....... stare struktury maji nahrabano a jsou ted kapitaliste;-€

0/0
19.2.2010 21:57

pecuchet

Ještě jednu zajímavost, pokud neurazím

V době, kdy bratry Štastné oslavovala celá republika, vyšel v nějakém časopise pro mládež článek o jejich mladší sestře. Bylo to psáno způsobem - jak sestra vidí své bratry. Velmi zajímavé čtení, pokusím se osudy sestry bratří Šťastných vysledovat. Prostě nemůžu si pomoci, moje dětství - to byla mimo jiné láska k hokeji a (hlavně) Peter Šťastný v tom hrál prim. Zajímá mne cookoli, co souvisí s jejich netuctovým životním příběhem.

Bylo tedy pět sourozenců nebo víc? Nejstarší Vlado, dále Marian, Peter, Anton, sestřička - jméno si z článku nepamatuji, na fotografii se hodně podobala Peterovi. 

0/0
19.2.2010 19:30

Brigádník

Re: Ještě jednu zajímavost, pokud neurazím

To byla Petra. Nebo Mariana ? Nebo možná Vlaďka. Anebo Tonička ? ;-)

0/0
19.2.2010 19:44

snoopee

Re: Ještě jednu zajímavost, pokud neurazím

kup si pres net knihu "Hokej na dvoch kontinentoch". Stastny se tam hezky rozepsal:-)

0/0
19.2.2010 20:30

pecuchet

Re: Ještě jednu zajímavost, pokud neurazím

Dík, osudy této vyjímečné rodiny mne fakt zajímají. Nikdo mi už nikdy nevezme, jak jsem jako student po večerech ladil Hlas Ameriky a hltal zprávy z NHL, nejen ze zápasů Quebec Nordiques. :-)

0/0
19.2.2010 20:38

snoopee

Re: Ještě jednu zajímavost, pokud neurazím

já taky :o)

na ten adrenalin nezapomenu. Měl jsem pocit že rozvracím socialistické zřízení ;-D

0/0
19.2.2010 20:57

sittingsnake

Re: Ještě jednu zajímavost, pokud neurazím

Ano je to zaujímavé čítanie. Zaujímavá je pasáž ,ako sa z Innsbrucku kde hral Slovan prípravný zápas, skontaktovali s majitelmi Quebecu, ktorí boli za 18 hodín v Rakúsku a zorganizovali ich útek do Kanady...(asi vedeli ,že takýto biznis sa nenaskytne každý deň) Mimochodom Petrova manželka bola v ôsmom mesiaci tehotenstva. Ano aj tieto prípady sú dôsledkami temnoty bývalého režimu, keď chcel niekto dokázať ,že má aj naviac, musel voliť  takúto cestu...

0/0
19.2.2010 20:57

osvetitel

Petr Stastny at je jakej chce tak alespon na rozdil

od druhych nehraje na osobni sympatie ale rika veci tak jak je citi a to se me libi ! A kazdopadne to byl jeden z nejlepsich Slovaku in hockey a prezto zesi na Cechy jako narod v dobe sve slavy moc z politickych duvodu nepotrpel podobne jako V. Nedomansky ktery byl mimochodem Cech, tak v NHL zadnou nevrazivost k Cechum neprojevoval a spis jim pomahal. Je faktem ze politika byse nemela michat se sportem ale micha se odjakziva .:-)) Take me nektere jeho hlasky na adresu cechu at uz opravnene nebo ne vadi ale libi se me ze se nepretvaruje jako jini krivaci a rika to cosi mysli. Jeho syn vyrostl v USA a proto ji uprednostnuje a reprezentuje , natom neni nic divneho. A stou corruption ve Slovenske politice i ve sportu ma nejspis P.Stastny pravdu. Kazdopadne to neni zadnej krivak kterej se dela hezkej do xichtu a po strane pomlouva ale rika vse na rovinu tak jak to citi .

0/0
19.2.2010 19:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze