Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Pondělí 23. října 2017 Teodor, Theodor

Diskuse k článku

Lotyšsko lehce porazíte, říká slovenský trenér Šupler, jenž v zemi působí

Když mluví o slovenské reprezentaci, používá první osobu. Aby taky ne. Július Šupler je Slovák, navíc muž, který vedl zdejší hokejový tým třeba na olympiádě v Lillehammeru. Jenže slůvko "my" od něj uslyšíte i ve chvíli, kdy přijde řeč na Lotyšsko. V zemi zítřejšího soupeře Česka totiž už léta trénuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Trabant Combi

Zaujímavý je...

Čeština,Slovenčina,Českoslovenčina to je jedno,zaujímavý bol obsah a ten bol dobrý,čo sa tu otrepávajú také pučaciny !

0/0
20.2.2010 7:53

walker10

jkdd

jdkkdmcmcmmcc

0/0
20.2.2010 1:04

Mikrovlnnavysilacka

Českoslovenština

Proč je ten článek psanej českoslovenštinou?

0/0
19.2.2010 22:44

natan1

Re: Českoslovenština

protože autor neuměl přeložit úplně vše ;-D

0/0
20.2.2010 11:43

náhodný kolemjdoucí

Kristepane

to je překlad. Eliáš šel do puku palicí..... ;-D;-D;-D to si pan redaktor nezjistil, že palica je slovensky hůl???

0/0
19.2.2010 22:18

paly001

CZ vs SK

V prvom rade gratulujem CZ k výhre nad SK! Čo sa týka tých jazykových rozdielov nevidím to tak tragicky. Môj syn ma 5 a v pohode pozerá Minimax CZ. A rozumie! V CZ mam bratranca, ktorý si buduje dom v Prahe. Jeho 5 ročná dcéra rozprava po česky. Švagor je z Ostravy a nikto nemá problém! Kto chce ta vie!

0/0
19.2.2010 22:09

NoName1978

Šmejd jeden

Jasně nabádá k podcenění soupeře.!!

0/0
19.2.2010 19:34

Ghost.78

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

na olympiade je docela zajimavy system, kdyz vitez skupiny teoreticky nema jistotu primeho postupu do ctvrtfinale :-)

Staci aby vitez jakekoliv skupiny mel mene bodu(eventuelne horsi skore atd.) a ma smolika :-)

Ale prakticky to vypada ze vitez vsech 3 skupin ziska dostatek bodu na primy postup:-)

0/0
19.2.2010 18:50

seabow

Re: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vitez ma jistotu postupu

0/0
19.2.2010 18:55

Ghost.78

Re: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 nema, vse zalezi na poctu ziskanych bodu

0/0
19.2.2010 19:05

patrick

Re: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

přečti si pravidla... prvním kritérium pro sestavení následné 12členné skupiny je pořadí, takže vždy budou na 1-3místě vítězové, na 4-6 druhá místa atd, bez ohledu na počet bodu...

0/0
19.2.2010 18:58

Ghost.78

Re: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

prave ze pred sampionatem jistotu vitez skupiny nema jistotu postupu do CF, pokud v druhych skupinach se najdou 4 tymy s vyssim bodovym ziskem. Po odehrani 18 zapasu v zakl. skupinach se udela zebricek vsech tymu a pokud treba vitez skupjny A bude mit 5b a v B a C bude po 2 tymech po 6b, tak holt ten prvni tym ze skupiny A bude az paty v poradi;-)

Pravidla jsem cetl...

0/0
19.2.2010 19:05

Ghost.78

Re: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tak beru zpet, nasel jsem jednoznacny dukaze, ze nemam pravdu :-)

0/0
19.2.2010 19:38

_Pete

.

Autore, příště to napiš celý ve slovenčine a nedělej z článku takovou holomajznu Rv

0/0
19.2.2010 18:45

ValentinaRossi

...

Hmm, hrozne bych chtela verit, ze autor i prekladatel rozhovoru v jedne osobe tam chtel nechat prichut jakesi "exoticnosti".... Pravda ale bude spis takova, ze proste nevi, co je chalan, chrbat a jak se spravne v cestine rika kopec v tomto vyznamu.

0/0
19.2.2010 18:40

RazorBlade

Co za blba to prekladalo?

0/0
19.2.2010 18:02

šohaj

Lotyše "lehce" porazíte?!?

 

 Lehko na olympiádě nejde porazit nikoho.O čemž se naposledy přesvědčila Kanada!Takže onen slovenský trenér pravdu nemá i když rozdíl v kvalitě mužstev je značný.Tedy mezi čechy a lotyši.Ale bojovnost rozdíl smazává.Takže naši borci musí makat tak jako by hráli třeba proti slovákům.A o tom to je!Takže žádný lehký soupeř,na to rychle zapomenout!

0/0
19.2.2010 17:31

matth3w

Ktery amater to prekladal

RvRvRvRv

0/0
19.2.2010 16:52

jordan23

Dementní systém turnaje

Na výsledku vůbec nezáleží. Když z 12-ti týmů postoupí do play-off 12 týmů tak to nemá absolutně smysl. Pokud chce tým vyhrát musí porazit každého soupeře v play-off. A díky tomuto systému je jedno jestli v základní skupině třikrát vyhrajete a nebo třikrát prohrajete!!!!

0/0
19.2.2010 16:49

Sir Humphrey Appleby

Re: Dementní systém turnaje

no jestli budeš mít v takhle krátkém turnaji o zápas víc nebo míň je docela znát, takže opravdu je o co hrát. Osobně se mi letošní systém docela líbí...

0/0
19.2.2010 16:50

nekdo

Re: Dementní systém turnaje

podivej se.. kdyz tym suverenne vyhraje  vsechny zapasy v zakl. casti, jde primo do ctvrtfinale a je velka sance, ze narazi na slabeho soupere.. coz mu vlastne zarucuje semifinale a semifinale je 75% medaile..

0/0
19.2.2010 17:10

Taras Bulba

Re: Dementní systém turnaje

Přesně tak. Nesnáším tyhle obehrané klišoidní kecy o tom, že kdo chce vyhrát, musí porazit každého.

Právěže nemusí. Je sakra rozdíl, jestli mužztvo půjde rovnou do ČF a tam bude hrát třeba s relativně přijatelným Švýcarskem nebo jestli bude muset napřed do osmifinále a tam vyfásne Kanadu.

0/0
19.2.2010 18:43

Ghost.78

Re: Dementní systém turnaje

R^

0/0
19.2.2010 18:51

Sir Humphrey Appleby

...

ta češtino-slovenčina v rozhovoru fakt úplně bolí do očí. Buď to měl autor přeložit celé, nebo nechat v původní slovenštině - osobě bych rozhovory se slováky nepřekládal :)

0/0
19.2.2010 16:46

neo401

Re: ...

neo.401

0/0
19.2.2010 18:58

smrtící knedložrout

trapne...

preco tak redaktorkovia neustale podpichuju, provokuju, ponizuju, jednoducho neustale sa navazaju do slovakov, je to evidentne. nadpisy clankov jednoznacne provokuju, aby sa v diskusiach prezentovalo co najviac urazok a typickeho českého šovinizmu a xenofobie. presne takto redaktorkovia hraju na mlyn, oboziakom, ktori iba urazaju...Rv[>-]Rv

0/0
19.2.2010 16:04

kolčman

Re: trapne...

V tomhle nadpisu není o Slovensku ani slovo .

0/0
19.2.2010 16:07

Sharky

Re: trapne...

co blbneš, vždyť se v celým rozhovoru mluví téměř jen o Lotyšsku.

Jedinou xenofobii a urážky v diskusi tady teď předvádíš ty!!!

0/0
19.2.2010 16:11

major major

Re: trapne...

už nebuď taký precitlivelýRv...v článku rozhodne nie je nič provokujúce ani ponižujúce, a už vôbec žiadna xenofóbia...ak to teda nečítaš s krvavými očami.

0/0
19.2.2010 16:12

CSSDjeHNUJ.

Re: trapne...

WTF? To je neuveritelny, za chvilu budou slovaci psat, ze se do nich navazi i v clanku o pandurech.

0/0
19.2.2010 16:34

indnes

Re: trapne...

No samozrejme. A ty nevieš o tom, že pandúri zbili Jánošíkovho otca a pretiahli Aničku. To im Jurko ani my nikdy neodpustíme !!!;-D;-D;-D

Takže pozor na tých pandúrov. A o čom bol článok ??? ach áno, o hokeji....8-o

0/0
19.2.2010 17:35

Sir Humphrey Appleby

Re: trapne...

jojo, a tvůj nick knedložrout jasně vypovídá o tom že zrovna ty jsi nezujatý a xenofobie ti je zcela cizí :))))   To jak se některým totálně zatmí mozek jakmile dojde na nacionální témata fakt nechápu.... a týká se to jak slováků, tak i čechů. Buďte tak laskaví a nechte sport sportem, on tyhle nacionální urážky a předsudky fakt nepotřebuje....

0/0
19.2.2010 16:49

strbo

Re: trapne...

R^

0/0
19.2.2010 21:02

Greybeard+

Re: trapne...

Čo bolo, to bolo, terazky jsi tu za hňupa, kterým také jsi!

0/0
20.2.2010 1:24

kvak.nořič

v rozhovoru

to je nejaka zkomolenina cz a svk jazyka ne?

0/0
19.2.2010 15:44

pavelpat potřetí

Re: v rozhovoru

Ano, redaktorům dělá slovenština problémy... jakož i čeština ;-DRv

0/0
19.2.2010 15:48

Sharky

Re: v rozhovoru

jj je to dost amatérsky udělaný

0/0
19.2.2010 16:11

seabow

Re: v rozhovoru

No ;-D

Kua, kdyby aspon ty odpovedi nechali cele ve slovenstine...

0/0
19.2.2010 16:33

mameluk

Re: v rozhovoru

Taky mě to trochu překvapilo, ale nakonec proč ne.. v těch místech, kam vrazili slovenštinu se to docela hodí, vnáší to do rozhovoru autenticitu a zároveň tomu každý rozumí. I když mám pocit, že "na chrbtě" není ani slovensky správně :-P (snad "na chrbte" bez háčku nad "e"). Ruku na srdce, kdyby to bylo celé ve slovenštině a tedy zcela autentické, četlo by se to trochu obtížněji, ale těhle pár slovíček je docela milých a mne sa páči ;-)

0/0
19.2.2010 16:34

beppo

Re: v rozhovoru

:) ako je to vlastne s vami Cechmi? Vy mate problem rozumiet beznej hovorovej slovencine?

Lebo pre nas Slovakov nie je problem rozumiet Cechov. A ked nahodou nieco nerozumieme, tak si to vacsinou lahko domyslime.

0/0
19.2.2010 16:48

Meescha

Re: v rozhovoru

Rozumíme snad všichni, vždyť slova se většinou liší jen v jednom, dvěma písmenech. To by člověk musel být dementní, aby nerozuměl, i když slovenštinu předtím nikdy neslyšel...

0/0
19.2.2010 16:51

Sir Humphrey Appleby

Re: v rozhovoru

ano, třeba slovo kapusta ve slovenčině znamená.... moment překvapení.... ZELÍ ! :)))

 

ten rozdíl je o dost větší nežli jedno dvě písmenka. Každopádně já slovenštinu miluju, obzvláště když tak mluví ženské :) Je to krásný a malebný jazyk a i přesto že jsem čech musím říci že mi subjektibně zní o dost lépe nežli čeština..... S porozuměním problém nemám, jenže já vyrůstal ještě za federace, zprávy v obou jazycích pro mne byl každodenní chleba. To dnešní mladí kteří se se slovenštinou prakticky nesetkají možná problém mít mohou....

0/0
19.2.2010 17:01

Meescha

Re: v rozhovoru

VĚTŠINA slov, ne všechna. ;-) Podle mě je to výmysl, že mladí nerozumí, kdokoliv se jen trochu soustředí, rozumět musí, pokud tedy není hodně podprůměrně inteligentní. Ty jazyky jsou si velice podobné, to je jako tvrdit, že pražské děti nerozumí ostravákům...

Jinak s vtipnými omyly při nedorozumění na Slovensku má zkušenosti snad každý, ono obědnat si pečeni a pak zírat na játra, zvlášť když je člověk nesnáší, to nepotěší...

0/0
19.2.2010 17:06

Jasemja

Re: v rozhovoru

asi záleží na generaci, kdo zažil federaci, rozumí podle mýho bez problémů. rád jezdím do tater a nikdy jsem s domluvou neměl problém, leda tak po sedmi pivech a sedmi malinovejch pálenkách v jazierku v tatranské lomnici, ale to je běžný jev:-) občas některý slovo neznám, ale to zase znamená dobrou zábavu, kupříkladu takový podpazušie nás celkem pobavilo:-) a co vím, tak vy to máte podobný, to jedno, dvě slova si každej domyslí, pokud je přesně nezná

0/0
19.2.2010 16:57

mameluk2

Re: v rozhovoru

Samozřejmě že nemáme problém. Taky jsem napsal, že by se to četlo obtížněji, ne že by tomu nebylo rozumět. Problém je v tom, že naprostá většina Čechů zná slovenštinu spíš z poslechu (z výletů na Slovensko, od Slováků u nás, z televize, rádia), nikoli z četby. A přeci jen psaná čeština a psaná slovenština trochu odlišné jsou a proto čtení textů může být trochu obtížnější - nicméně ale stoprocentně pochopitelné.

Na příkladu polštiny je to vidět ještě mnohem víc - rozumět jde (i když hůř než slovensky), ale čtení je už docela problém (to je aspoň můj osobní pohled).

Naopak anglinu mají Češi spíš načtenou z učebnic a proto většinou psaném textu solidně rozumí, ale když na ně někdo vychrlí hovorou řeč, jsou často ztracení..

No odbočili jsme trochu od tématu. Lotyše nepodceňovat!

0/0
19.2.2010 17:13

ValentinaRossi

Re: v rozhovoru

Mne treba prijde, ze prave psane by mohli rozumet mnohem lepe. Uz jen proto, ze mekceni n, t, d, pred e v textu vypada vic cesky, nez kdyz se to vyslovi... No, jinak si myslim, ze bud jsou mlade rocniky skutecne mdleho intelektu, nebo jen lini, ale skutecne nerozumi. Mam s tim hodne zkusenosti, dokonce uz i asi dvacetileta slecna nerozumi, coz je uz fakt "haluz".

0/0
19.2.2010 18:50

Profík

ach jo

To je zase nadpis :-/

0/0
19.2.2010 15:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze