Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Úterý 24. října 2017 Nina

Diskuse k článku

Přijela si pro zlato, odešla v slzách. Šermířku zařízli nefér rozhodčí

Seděla zdrcená na planši, hlavu v dlaních, pod ní se zvětšovala kaluž slz. Šermířka Sin A Lam si nechtěla připustit, že jí uteče finále olympijské soutěže. "Je to nefér," sípala, když ji rozhodčí "zařízli" a postup přiřkli německé soupeřce. Korejka přijela do Londýna v životní formě, odjede zdeptaná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivan Langer

No takto to vypada, kdyz...

se neustale vsazi na to ze se "neco" nestane. V jinem sportu se neustale snazim zatim marne prosazovat mensi upravu pravidel pro pripad ze by dva mohli vypadat na stejny vysledek. No a ostatni nesouhlasi s tvrzenim ze k tomu nemuze dojit. A jak je videt, muzou. V tomto pripade myslim, ze daleko spravedlivejsi by byla treba "nahla smrt" treba i bez casoveho omezeni

0/0
14.8.2012 0:51

Daniel P.

no neviděl jsem to

Ale ta Němka podle fotek předvedla hezký passato sotto a jestli ji dostala o půl vteřiny dřív nebo pozdějš, dostala ji. Litera zákona je sice asi pro tu Korejku, a je mi holky líto, jestli se trápí, ale osobně bych řekl že zásah je zásah. Podle toho skóre a podle toho co tu psali někteří lidi ostatně soudím, že ta Korejka jela na soubody a to je uhozené, na místě rozhodčích bych to dal tomu kdo zkouší trochu šermovat a ne taktizovat.

0/0
9.8.2012 18:17

parlost18

Re: no neviděl jsem to

V reálu byste měl pravdu, ale ve sportu, kde je zápas měřen časem je to něco jiného. Sice tento sport neznám, ale i třeba v hokeji, když zbývá třeba pět sekund do konce se hráč na buly zachová úplně jinak než uprostřed zápasu. Na tak vrcholové úrovni by se tohle nemělo stávat. Poškozuje to dobré jméno sportu. :-/

0/0
11.8.2012 17:38

robinhud

Vypadá to

Že v tuto Olypiádu hrají hlavně rozhočí.

+1/0
8.8.2012 6:14

straw.berry

rozhodčí jsou opravdu velké

ZLO

+1/0
7.8.2012 14:24

beda venerabilis

Kdyby šermovala příslušným potvrzením

mohla dopadnout líp.

Ale pro Asijce jsou taková naše západní specifika těžko pochopitelná. Multikulti holt není žádný peříčko

0/0
4.8.2012 14:11

2oz

Takoví rozhodčí

bych okamžitě zbavil funkce a odebral licenci bez možnosti obnovení

0/0
3.8.2012 10:41

Kidkid

Re: Takoví rozhodčí

Takoví rozhodčí by s Korejkou šermovali v normálních šatech a když by to nepřežili, tak by to byl Boží soud.

A navíc proč tam neměli elektronickou časomíru? Ta snad je všude. Nebo prostě chtěli nadržovat Evropanům?

0/0
7.8.2012 7:02

potkal vlka v zime

Dost nudny souboj

Koukl jsem se schvalne na to ze zaznamu na Eurovision. Serm jsem mel celkem rad, ale posledni dobou mne prestava bavit, hlavne kvuli takovym sermirum jako je ta korejka. Od zacatku souboje nic nesermovala, cista  vyckavacka. Zaver - uplny hnus.

Tohle opravdu vola po zmene pravidel - nejlepe tak, aby vzdy byl nejaky vitez - tzn. po case, pokud neni 15 se sermovalo do te doby, nez se nerozhodne...Podle mne posledni dobou dost na to doplaci - na tokove ty vyckavace - takovi sermiri jak italove, francouzi, madari, polaci...mne osobne je spis lito techto sermiru nez tech, kteri tam jsou jen kvuli placce, a udelaj proto vsechno, tohle v sermu proste nesnasim. Take nechapu jak to muzete vubec srovnavat s jinymi sporty. Rekl bych, ze to dost nesnese srovnani. A hlavne se z sermu pomalu vytraci vznesenost a odvaha, a to mne zase osobne dost stve, kdyz uz tu kecate o nejakem fair play....

V kazdem pripade, i kdyz se mi to dost hrube nelibi, stav mel byt 5:5 a korejka mela postupovat!bohuzel!

+3/0
2.8.2012 11:02

Nadnesený

Re: Dost nudny souboj

Těžko z toho můžete vinit ty sportovce, je zcela normální, že ti se přizpůsobí pravidlům a zvolí v jejich rámci takovou taktiku, která je pro ně nejvýhodnější, byť nemusí být divácky atraktivní. Změny lze samozřejmě dosáhnout změnou pravidel, ale nadávat za toto oněm sportovcům je nesmysl. Taková taktika je zcela legitimní.

0/0
14.8.2012 1:44

zuzkadost

měla ji propíchnout a bylo

- se perou v poslední vteřině

0/0
2.8.2012 3:53

Kalenprd

Re: měla ji propíchnout a bylo

kdyby ji propíchla, tak musela postoupit ta druhá. To je jasné

0/0
10.8.2012 23:21

xychteen

IMHO je to další ilustrace komerčních preferencí...

...ať to vypadá dostatečně nabubřele

;-D

Holt se jim holka nehodila do byznysplánu, no. Coubertin 4ever...

+1/0
2.8.2012 3:26

pletiplot

Viděl jsem ten zápas

Časomíra u šermu probíhá tak, že to měří na obyčejných stopkách a ani na hřišti se neukazují desetiny. Němka byla několikrát napomínaná, že začíná příliš blízko Korejce, poslední sekunda byla třikrát přerušená na soubod, trenír i Korejka protestovali, že už mělo být dávno utkání ukončeno. 40 minut rozhodčí zkoumali, nakonec zásah uznali, dalších 40 minut Korejka stála na panši a odmítala uvěřit verdiktu. A potom nastoupila k souboji o 3. místo dokázala vydržet až do remízy 11:11, ale nakonec prohrála. (Šermuje se do 15.)

+2/0
1.8.2012 23:33

Kopakopa

Kdo si ještě myslí, že sport je "fair-play",

je poněkud naivní, o všem včetně sportu již dávno rozhodují peníze, peníze, peníze...

+5/0
1.8.2012 16:09

Bonelord

Re: Kdo si ještě myslí, že sport je

Život obecně není fér, a ta pani je hysterka.

+4/0
1.8.2012 17:22

Morrison

Re: Kdo si ještě myslí, že sport je

Rv No jasně, však proč se na Olympijských hrách zatěžovat s nějakou fair-play, že? Koneckonců vždyť to ta Korejka může za čtyři roku zkusit znovu, tak o co jde?

+3/0
2.8.2012 8:11

Martian

Re: Kdo si ještě myslí, že sport je

jakou roli v tomhle hrály peníze?

+1/0
2.8.2012 0:13

simyr

Re: Kdo si ještě myslí, že sport je

Peníze jsou vždy až na prvním místě :)

+1/0
2.8.2012 8:33

ScoutX

Re: Kdo si ještě myslí, že sport je

sport je fér, to lidé ne !!

0/0
6.8.2012 11:29

slimjim83

Ja jen nechapu

Kdyz je v takove forme a super favoritka tak jaktoze si nepohlida posledni sekundu - ja tomu zase tak nerozumim ale proc to proste NEODCOUVA - vzdyt jednu sekundu ( a dokonce i 1,5 sekundy) prece tak zkusena sermirka musi ubranit i kdyby nechtela... Jinak ji teda zarizli ti rozhodci drsne o tom teda zadna...:-/

+1/0
1.8.2012 11:05

ufoun

Re: Ja jen nechapu

no, pak by nasledovala dalsi sekunda a dalsi a dalsi... takove totiz byly celkem 3... nez nemka bodla

+4/0
1.8.2012 19:56

pletiplot

Re: Ja jen nechapu

Nemohla couvnout. Pokud couvne za ten modrý obdélník, tak opustí vyhražený prostor a počítá se to jako zásah.

+4/0
1.8.2012 23:25

pk203@klikni.cz

Možná je to nová výklad pravidel ala EU

přesně stejně jak s Lisabonskou smlouvou...bude se hlasovat tak dlouho dokud jí všichno neřeknou ano a ve sportu se bude prodlužovat tak dlouho dokud nezvítězí ten správný sportovec....No a takhle za chvíli porazáme celý svět ve všem :-P

+11/0
31.7.2012 21:25

Caretaker

Re: Možná je to nová výklad pravidel ala EU

Je to zcela v duchu německých pravidel. Do Řecka se rvou peníze, i když už všichni vědí, že hje to 5 minut po 12. hodině.

0/0
6.8.2012 12:22

pk203@klikni.cz

Především za tu "radost" co ta Gudruna předvedla

po ohlášení jejího "vítězství" jí přeju tu finálovou prohru. Celá tahle sprosťárna tím jenom vyvrcholilaRv

+9/0
31.7.2012 21:22

Homer _9

Já si zase vybavuji MS ve fotbale v Korei...

a tu nechutnou špínu v zákulisí i na hřišti kdy rozhodčí v podstatě dotlačili Korejce ze skupiny až do semifinále...

+6/0
31.7.2012 20:02

Radny neplatic999

Re: Já si zase vybavuji MS ve fotbale v Korei...

To bylo primo na zvraceni...Rv

0/0
31.7.2012 22:26

Bonelord

Re: Já si zase vybavuji MS ve fotbale v Korei...

Korejci jsou obecně neobyčejně sebestředný národ, bez jakéhokoli ohledu na ostatní.

+1/0
1.8.2012 17:23

JohnNo5

Re: Já si zase vybavuji MS ve fotbale v Korei...

Kazdej narod je nejakej a oni urcitou sebestrednost historicky zistkat museli. Ono zit na poloostrove mezi Cinou a Japonskem neni jen tak.

0/0
2.8.2012 1:14

Marosana

To má za to

že opustila kuchyň

+11/0
31.7.2012 16:38

madarka

Re: To má za to

do kuchyne radsi zalez ty, burane!!

+7/0
1.8.2012 16:04

vifi

Re: To má za to

Poněkud šovinistické tvrzení, ale jako hec to pobavilo... ;-D

+4/0
3.8.2012 16:02

KOČÍ -> jenom přesmyčka ÍČKO

Re: To má za to

;-D;-D;-D

0/0
4.8.2012 11:24

ciko23

Poklona Korejce

To je dobre ze se to stalo,protoze je tady krasne videt jak clovek a jeho soudy a rozhodovani jsou omylne a nepresne, Tady je to markantni a presto chybu neopravili. Vite kolik jinych soudu a rozhodovani je stejnych ktere vubec nevidime a deji se. Byla to uzasna podivana, jak je clovek slabounky a bezmocny... bylo to hrozne a zaroven krasne.. jo to jsme my lide a nas zivot.. A dobre bylo jak ti divaci byli taky bezmocni a vsichni lidi na svete jak to sledovali, nikdo nemohl nic udelat.  Korejka byla statecna, doufam ze ji to v zivote pomuze, uzasna ZENA. !!V

+12/0
31.7.2012 14:58

JOSEJOSE

Rozhodčí

Co se divíte....

Pískala to Rakušanka, takže bylo jasný, že Němka bude tlačená.....

+4/0
31.7.2012 14:52

Rudla01

Re: Rozhodčí

Tím chcete říct, že rozhodčí automaticky někomu nadržuje?

0/0
31.7.2012 14:57

Bartiqe

Re: Rozhodčí

Nie, len vtedy, ked su v tom prachy.

0/0
31.7.2012 15:00

JOSEJOSE

Re: Rozhodčí

Ne, zdaleka ne. Ale blízkost zemí, potažmo jejich federací v kombinaci s několika spornými rozhodnutími v závěrečných sekundách zavdává minimálně pochybnostem o čistotě boje....

+3/0
31.7.2012 15:57

dino_na_idnes

Re: Rozhodčí

Ano, já to tvrdím. Jen nemusí být na první pohled jasné komu. Totiž, když to Rakušanka "píská" Němce a Korejce, jde o soudcování soupeřek, z nichž jedna je kulturně blízká (ne-li totožná), druhá dost cizí.

V prvním kroku se nabízí aplikovat pravidlo "bližší košile než kabát". Proti tomu lze ale (možná celkem oprávněně) namítnout, že rozhodčí je čestná žena a jako taková bude usilovat o nestrannost. Jenže přízeň k blízkému není otázkou svobodného rozhodnutí, jde o záležitost podvědomí, proti níž bojuje na vědomé úrovni. Tím ale může naopak snadno sklouznout k tomu, že ve snaze kompenzovat náklonnost k Němce začne fakticky protežovat Korejku.

Jinými slovy, prostory nadržování té které soupeřce jsou rozsáhlé, hranice mezi nimi, kdy je možno mluvit o skutečné nestrannosti, je velmi tenká, výsledné chování je důsledkem vnitřního boje sil působících na různých úrovních. Pravděpodobnost nadržování je tak vysoká, při dostatečném detailním rozlišování se blíží jistotě.

+1/0
2.8.2012 23:26

fdfd

oprávněné vítězství!

1) Němka měla dostat žlutou za to, že začala ještě před pokynem "vpřed"

2) Selhání rozhodčí bylo v tom, že ji tu žlutou měla dát a trvat na tom, že distnac musí být na vzdálenost "linky", tj., když byly obě závodnice stavěny na střeh, tak jejich vzdálenost měla být přesně taková, že kdyby obě natáhly paže, tak se arety (konce čepele) budou akorát dotýkat. Netrvala na tom, a tak si Němka nějakých 20-25cm ukradla a to jí stačilo.

3) Výrok jury byl vpořádku, časomíra zablokuje aparát (registrační zařízení) a tak by po časovém limitu nemohlo k dosažení zásahu dojít. Časoměřič zapíná časomíru při "vpřed" a reaguje tak úplně stejně jako závodnice, tj. je zde počítáno s chybou. Navíc veškerá elektronika a časomíra pomáhá a ne, že vykládá pravidla.

4) Němka předvedla ukázkový útok po čepeli a povedenou šermířskou akci, na kterou se korejská závodnice nezmohla nikterak zareagovat. Němka právem vyhrála!

6) mikinak: mýlíš se, viz pravidla t.27, musí !oběma! nohama !překročit! koncovou čáru!

+4/0
31.7.2012 14:36

Bartiqe

Re: oprávněné vítězství!

.) Nemke vratili 1 sekundu - na casomiere uz bola nula.

.) za jednu sekundu nie je mozne urobit 3 vypady.

Podla mna je zrejme, ze niekomu v porote velmi zalezalo na tom, aby bol vysledok prave takyto.

+14/0
31.7.2012 14:47

Petr Tenzor

Re: oprávněné vítězství!

Pokud si myslite, ze casomeric ma stejne reakce jako sermir, tak nas nutite pochybovat o vasi inteligenci. Nicmene, tady ta prodleva byla tak velka (reakce vice nez pul vteriny), ze to muselo byt umyslne.

Jak muzete tvrdit, ze vitezstvi bylo zaslouzene, kdyz Nemka nekolikrat porusila pravidla, stala moc blizko a jednou zacinala driv nez mela?

Zkuste pro zacatek trochu logiky.. nebo aspon zdraveho rozumu..

+8/0
31.7.2012 14:56

xholp23

Re: oprávněné vítězství!

Taktak... To rozhodnutí podle pravidel bylo... Akorát to nasere stejně, jako když rozhodčí řekne Halt a zařízne první ripostu...

Jen doufejme, že v atletice někomu neposunou bloky o kousek blíž k cíli a časoměřič nezaspí při startu.[undefined]

+1/0
31.7.2012 14:57

opeth

Re: oprávněné vítězství!

tak tam to snad maji poresene technicky uplne jinak. casomira se zapina reakci atleta na blocich

0/0
31.7.2012 15:01

opeth

Re: oprávněné vítězství!

a pri startu musi mit vsichni ruce za carou, a vzdalenost bloku si nastavuji sami zavodnici. cili zase priklad lehce mimo

0/0
31.7.2012 15:02

xholp23

Re: oprávněné vítězství!

Aha, a já si myslel, jak jsem vtipnej a jak se mi ta NADSÁZKA povedla. Chjo...

0/0
31.7.2012 15:13

opeth

Re: oprávněné vítězství!

ja jsem ten serm nevidel a pouze podle poipsu toho co se stalo si snazim udelat obrazek, ovsem nikdo tady nepusobi presvedcive, samej odbornik kterej dava nesmyslny priklady

0/0
31.7.2012 15:16

xholp23

Re: oprávněné vítězství!

Nejvyšší čas kouknout na http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10246335607-loh-londyn-2012/212900430072300-serm/ a udělat si vlastní názor, jinak to nejde... Je to na začátku.

0/0
31.7.2012 15:43

martinslavan

Re: oprávněné vítězství!

já bych upravil - časomíra se zapíná startovacím výstřelem ...

0/0
31.7.2012 16:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze