Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Úterý 24. října 2017 Nina

Diskuse k článku

15 + 2 + 2. Je Phelps největším olympionikem sportovní historie?

Moderátor na plaveckém stadionu si mohl vykřičet hlasivky: "Je tohle největší olympionik v historii?!" Mluvil o sedmadvacetiletém dlouhánovi, který si právě ve vodě vychutnával vzácný moment. Michael Phelps ukořistil v Londýně svou devatenáctou olympijskou medaili. Víc jich žádný sportovec pod pěti kruhy nezískal. Je americký plavec největším olympionikem v historii?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gasherbrum

Phelps

je obrovský fenomén. Srovnávat nemá cenu.

0/0
3.8.2012 7:52

BBO

Je to Václav Klaus

a je natolik skromný, že by to sám o sobě nenapsal.

0/0
2.8.2012 22:02

moebius

mí neljepší sportovci historie

Mohamed Ali v boxu, Michael Jordan v basketu, Tiger Woods v golfu, Wayne Gretsky v hokeji, Michael Schumacher v F1, Carl Lewis v atletice, Pelé ve fotbale a Michael Phelps v plavání

0/0
2.8.2012 18:21

damianx

:-)

Zřejmě jsou s genetikou u Phelpse dále.

0/0
2.8.2012 16:33

Ředitel kolotočových systémů

Pojem "nejlepsi" neni objektivni parametr.

Nejvice medaili, nejvice svetovych rekordu, nejvice startu, nejvice nominaci... to jsou objektivni meritka. Ale rict o nekom, ze je nejlepsi olympionik pri posuzovani podle jineho nez objektivniho parametru je nesmysl.

0/0
2.8.2012 14:34

infinity1

Multimedialové výsměchy

Jak může být možné v jednom sportu získat 8 medailí a v jiném jenom jednu? Měla by se sjednotit pravidla, ve všech sportech by mělo být možné získat stejné množství medailí, aby to bylo srovnatelné. Např. 8 závodů v plavání, to by stejně tak mohlo být 8 závodů ve fotbale - kromě běžných 2x45 minutových zápasů ještě mohou být medailové zápasy 2x15 minut, 2x30 minut, 1x120 minut, na menším hřišti, na větším hřišti, s menšími brankami, s většími brankami.

0/0
2.8.2012 14:03

Zkiller

Re: Multimedialové výsměchy

Alebo ak10 bojár vyhrá v každej z disciplín tak dostane 10 medailí + 11 za celkove umiestnenie :-D

0/0
2.8.2012 14:11

Rado_

nesmysl

Atleti jsou hna tom stejně... taky mohou běhat hladké kilo + štafetu, 110m

překážky, 200 + štafetu, 400 hladkou a překážky plus totéž ve štafetě?

To jsme na 8 medailích taky :-)

0/0
3.8.2012 8:42

Zkiller

Na "obranu Phelpsa"

Je tu kopa diskutérov ktorí tvrdia, že Phelps speedo plavky nenosil, tak Vás sklamem:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Phelps4x100.jpg

a kopa ďalších plavcov, samozrejme dnes sú už zrušené a akosi máme postarané o menej rekordov a menšiu nadvládu pri zbieraní medailí...

Phelps je i tak extra plavec, tak či tak, môžme tu však iba diskutovať o tom, že kto je pre nás úspešnejším olympionikom.ll

0/0
2.8.2012 13:57

Zkiller

re

A plávanie v Pekingu:

he Beijing Olympics proved to be an unprecedented success for the LZR Racer, with 94% of all swimming races won in the suit. 98% of all medals won at the Beijing Olympics were won by swimmers wearing the suit. In total 23 out of the 25 world records broken, were achieved by swimmers competing in the LZR suit As of 24 August 2009, 93 world records had been broken by swimmers wearing a LZR Racer,and 33 of the first 36 Olympic medals have been won wearing it.

Čiže mi tu niekto bude stále tvrdiť, že Phleps nenosil LZR? :D

0/0
2.8.2012 14:00

anti-impy

Je chutnější

ovoce jablko nebo hruška?;-)

0/0
2.8.2012 13:55

KdysiBedlam

jj

Jednoznacme Phelps.R^

0/0
2.8.2012 13:53

petr-a-kl

Zátopek

Celkem mne baví ta anketa, kde vede Zátopek. Vůbec mu nechci upírat jeho úspěchy, byl to skvělý sportovec. Ale měl štěestí, že závodil v době, kdy ještě na OH nestartovali afričtí vytrvalci z Etiopie, Keňi.... Pokud by totiž startovali, tak by Zátopek neměl ani jednu medaili.

0/0
2.8.2012 13:06

Johanka z parku

Jasně Carl Lewis

Plavci a gymnasti mají x krát víc disciplín. Navíc je získal v době, kdy konkurence byla mnohem trdší než v době Zátopka.

0/0
2.8.2012 12:44

Johanka z parku

Re: Jasně Carl Lewis

*získal je (medaile)

0/0
2.8.2012 12:45

Fly on the wall

Ale tak mu to přejte.

Je to prostě borec. A navíc sympaťák. R^

0/0
2.8.2012 12:05

Lemuz ze Sudet

Bez reci Emil Zatopek.

Ani dnesni Kenyane a Etiopcane to jeste nezmakli na jednich OH 5,10 a maraton.

0/0
2.8.2012 11:56

kolyvanov2

Nejlepsi

Ma nejvic medaili? Ma, bez jakychkoliv pochybnosti. Muze treba diskar, basketbalista nebo boxer ziskat 15 zlatych mediali? Muze, ale mel by to fakt tezky:-))

Plavani je spolu s gymnastikou disciplinou, kde lze ziskat hodne medaili, aniz by clovek byl vylozene vseumel, proto uz od pradavna vevodi zebrickum tech "nejlepsich" prave tito sportovci. A mimochodem, z Cechu bych do te ankety Zatopka asi nedal, uspechy Zelezneho radim vyse.

+1/0
2.8.2012 11:23

GhostDogXXL

Re: Nejlepsi

On měl Zátopek "štěstí" že neběhá v dnešní době, kdy jeho vykon prakticky nejde zopakovat (ale to se říká vždycky dokud někdo někoho nepřekoná). Železného serie je možná sportovně výš, ale EZ je prostě legenda a můj nejoblíbenější ČS sportovec.

0/0
2.8.2012 11:29

kolyvanov2

Re: Nejlepsi

Jo, da se rict, ze jsi popsal presne ten duvod, proc uspechy Zelezneho radim vyse. Na druhe strane je pravda, ze osteparu na svete asi neni tolik jako dalkovych bezcu. Chtelo by to nejakou vedeckou praci, ktera by urcila, v cem je jak tezke ziskat medaili. Pocitam, ze ostep zen, rychlobrusleni nebo divoka voda to asi nebudou. Fakt by mne zajimalo, v cem je vlastne nejvetsi konkurence, v cem je potreba porazit 20 milionu jinych a v cem staci byt nejlepsi mezi tisicem (?). A treba v takovym pingpongu bude tezsi se na olympiadu dostat jako Cinan, nez pro vsechny ostatni postoupit do SF:)

0/0
2.8.2012 11:35

Spalovač šancí

Největším olympionik je Jára Cimrman,

který pomáhal k úspěchům borcům jiných národů.

...

Něco podobného předvedl po 100 letech až RK R^

+1/0
2.8.2012 11:09

JendaM.

no

nedá se to říci....ono se to dá jen těžko určit....hlavně neni packa jako placka....teoreticky je "největší" ten, kdo má nejvíc zlatých...ne medailí dohromady.

0/0
2.8.2012 10:56

Jerec

Re: no

Phelps má nejvíc i zlatých

0/0
2.8.2012 11:02

zombice

pro valdocka

Prosimte, tenhle clanek vyslovene lze a je to fotomontaz nebo neni? http://www.guardian.co.uk/sport/2012/mar/02/racerback-fastskin-swimsuits-swimming

Nebo treba tohle? http://www.theepochtimes.com/n2/sports/broken-records-splash-3108.html

Speedo mu udelalo fake tech LZeRek?

0/0
2.8.2012 10:55

BBarret

Re: pro valdocka

Asi měl těch plavek víc.

http://www.nysun.com/sports/phelps-may-have-to-share-spotlight-tonight/83597/

0/0
2.8.2012 11:00

zombice

Re: pro valdocka

Ja  nerozporuju to, ze napr. na motylkarsky trate si obliknul jen kalhotovy model tech Speedo LZR, me zarazily ty komentare, ktere se tady objevily a jasne rikaly, ze Phelps v tech "zazracnych" plavkach NIKDY neplaval.

0/0
2.8.2012 11:03

Carpe.Noctem

Re: pro valdocka

I kdyby plaval... plavali v nich i ostatní. Přesto je porážel. Tak nevím, co se tady pořád řeší.

0/0
2.8.2012 11:23

valdock13

Re: pro valdocka

Omlouvám se, ale já jsem četl tento článek, www.eplavani.cz/21604_cavic_by_s_phelpsem_nejradeji_zavodil.html

0/0
2.8.2012 12:10

zombice

Re: pro valdocka

V pohode ;-) No v tom clanku je jenom napsano, ze Phelps v Rime 2009 pouzival starsi typ - Speedo LZR (mimochodem ty, ve kterych zazarilo v Pekingu spousta lidi), kdezto nekteri plavci jako Cavic nebo Biedermann meli plavky od firmy Arena, ktera evidentne zasla ve "vyvoji" povolenyho neoprenu jeste dal...

0/0
2.8.2012 12:57

Causabone

...

kdyby nebyla rozdělená mužská a ženská soutěž tak by byl v čudu :)

+2/0
2.8.2012 10:40

ChristoperCClyse_

Re: ...

:-)

0/0
2.8.2012 10:49

pivak2

Nejvetsi

Rek, ze nejvetsi bude nejakej koular, alespon do doby, nez bude na olympiade sumo.

0/0
2.8.2012 10:34

pivak2

Re: Nejvetsi

Rekl bych, ...

0/0
2.8.2012 10:36

wenous

Re: Nejvetsi

No basketbalisty jako Jao Ming nebo Larry Bird bych taky neodepisoval predcasne

0/0
2.8.2012 10:39

pivak2

Re: Nejvetsi

Pravda, na ty sem zapomel. ;-)

0/0
2.8.2012 10:40

Robert Kron

Nesrovnatelné

Nejde srovnávat plavce, který plave 8x za olympiádu např. s fotbalisty, kajakáři, či jinými, kteří mají max. 2 starty. Ale pro mě právě Redgrave je hrdina 5 olympiád a 5x zlato, nebo Hilgertová 6tá olympiáda a pokaždé do 12 místa. (snad i letos medaile?). Prostě udržet si výkonnost po 20 let a více, to je bomba! Nebo Michael Plumb, který startoval na Olympiádě v roce 1960 a poté ještě v roce 1992, má sedm startů na olympiádě a nebýt bojkotu Moskvy mohl jich mít osm. Navíc první medaili má z roku 1964 - stříbro a z roku 1984 (za 20 let) má zlato. Samozřejmě se těžko srovnávají sporty, ale i v jezdectví či lukostřelbě je těžký si držet výkonnost po dvacet let...

(Ještě že nejsou na olympiádě dostihy, to by Váňa měl už 15 startů na Olympiádě!! ;-) ) Prostě srovnávat to nelze, jak je psáno, nejlepší plavec, ale i zde je rozdíl, plavci před padesáti lety a dnes s maximální vědeckou přípravou...

+2/0
2.8.2012 10:33

Naprostá Nula

Re: Nesrovnatelné

I fotbalista si může jít zaplavat.

0/0
2.8.2012 11:32

poldi_kladno

a

Phelps získal "jen" 11 indviduálních medailí, 8 jich je z týmové soutěže, kde tolik nezáleží na jeho výkonu, tam by medaili získal jakýkoli Američan. Ta Ukrajinka Latyninová jich má 14 individuálních, což je víc.

+2/0
2.8.2012 10:28

centrista = politicky vyléčený

Phelps je v tom dost nevině

On je poměrně skromný a pracovitý borec, to média z něj dělají nejlepšího sportovce historie. Bude patřit jistě mezi ty nejlepší, ale toto porovnávání je nesmyslné. Exaktní porovnání nejlepšího sportovce Olympijských her neexistuje, existuje jen plno legend v daných sportech a tak je to nakonec dobře. Zrovna olympijská myšlenka je nahony vzdálená hledání toho nej nej nej mezi všemi a přesto, že je společnost posednutá rekordy a jejich překonáváním, nechal bych Phelpse takovým jaký je, šikovným borcem,  co je ozdobou daného sportu.

+5/0
2.8.2012 10:25

BaronOfHell

Nechápu a nerozumím, proč z toho dělají takovou událost?

Je jasné, že nejvíce medailí lze získat v plavání a gymnastice. Sportovci v kolektivních sportech například prakticky více, než jednu medaily, získat nemohou. Jsou proto menšími olympioniky? Toto porovnávání podle počtu získaných medailí je směšné a irelevantní.

0/0
2.8.2012 10:25

wenous

Re: Nechápu a nerozumím, proč z toho dělají takovou událost?

Tak s tim bych nesouhlasil. V silach Bolta bylo mit zlata z 5ti disciplin (100m, 200m, 400m a obe stafety), ale on se pripravoval jen na 3 discipliny, ktere promnenil. Sam rika, jeho trener to rika ze by tohle mohl dat. Phelps oproti tomu to zkusil a uspel. Navic neni velky rozdil mezi 100 a 200m pripadne u plavcu jeste 50kou ale prave v tech 400m. U Bolta je jen jeden problem, ze na draze se neda behat priskokem a pozpatku.

0/0
2.8.2012 10:33

poldi_kladno

Re: Nechápu a nerozumím, proč z toho dělají takovou událost?

Phelps se taky připravoval jen na těch 5 disciplín. V jeho silách by bylo plavat daleko víc závodů.

0/0
2.8.2012 10:51

Jerec

Re: Nechápu a nerozumím, proč z toho dělají takovou událost?

Tak to už můžeš rovnou napsat, že v silách Šebrleho bylo soutěžit v 11ti disciplínách...

Navíc Phelps podle mě ani nic jiného neplave a nikdy neplaval, pořád to samé : 200 volnej, 2xmotýl, 2xpolohovka, 3xštafeta

0/0
2.8.2012 11:09

kronisis

Re: Nechápu a nerozumím, proč z toho dělají takovou událost?

Jo, tak v tom běhu ještě jde dát víc medailí, ale naprostá většina kolektivních sportů tohle vpodstatě neumožňuje, jejich turnaj je natáhnutej přes celou olympiádu. I tak si myslím, že Phelpsova všestrannost v plavání je skvělá.

A ještě něco - chápu že jde hlavně o výkony sportovců, ne o přehlídku moderních technologií, ale nechápu, proč zakázali speedo plavky. Protože jim překonali všechny rekordy během jedné olympiády? Přijde mi to podobné, jako kdyby třeba cyklisti museli jezdit na starým kole nebo se tenis hrál s dřevěnými raketami.

0/0
2.8.2012 11:08

zombice

Re: Nechápu a nerozumím, proč z toho dělají takovou událost?

Protoze ty plavky smazavali technicky nedostatky horsich plavcu, kteri to pak urvali silou. Ja jsem to povoleni plavek, ktery "nadnaseli" nikdy nepochopil. Absolutne nechapu to zatemneni mozku cinovniku FINA, ktery se honili jen a jen za vetsim poctem svetovych rekordu Rv

0/0
2.8.2012 11:11

cernobila_televize

Re: Nechápu a nerozumím, proč z toho dělají takovou událost?

tak zrovna u tech kol je vahovy  limit, aby se prave daly jakz takz srovnat vykony a horsi staje nemely horsi vybaveni. Samozrejme treni, materialy, mazani jsou nekde jinde, ale vaha, kterou musi tahat s sebou je alespon stejna a pro vsechny.

0/0
2.8.2012 12:00

mojmirovec

Re: Nechápu a nerozumím, proč z toho dělají takovou událost?

Tak to by se dalo říct, že je v jeho silách i skok do dálky a trojskok, ale je to už prostě víceboj.

0/0
2.8.2012 12:45

Ho.Va.

Zpochybňování

Zpochybňovat jeho medaile mohou snad jen Češi, to už není možné toto;-D Získal nejvíc medailí, je nejlepší sportovec v tomto ohledu. Jinak se sporty nedají takhle porovnávat a myslím si, že každý sportovec v anketě a i mnozí jiní jsou jinak výjimeční.

+4/0
2.8.2012 10:23

wenous

Re: Zpochybňování

Tohle je prevzaty clanek z Telegraphu, tedy cesi nic nezpochybnuji, navic tim ze ziskal nejvic medajli je nejuspesnejsi to je fakt, ale jak to vysvetlis Zeleznemu, ktery ma madajli ze vsech moznych startu na  olympiade a delato presto jen 5 medaili (3x zlato, 1x stribro, 1x bronz)

0/0
2.8.2012 10:26

BaronOfHell

Re: Zpochybňování

Chtělo by to oštěpařskou štafetu pravou rukou, levou rukou, smíšené házení, házení do betonu, do písku ... a ještě něco by se třeba dalo vymyslet :o)

+2/0
2.8.2012 10:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze