Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Pondělí 23. října 2017 Teodor, Theodor

Diskuse k článku

Rogge zvažuje postih pro Isinbajevovou za slova o homosexuálech

Předseda Mezinárodního olympijského výboru (MOV) Jacques Rogge hodlá iniciovat diskusi o tom, zda nepřipravit ruskou tyčkařku Jelenu Isinbajevovou o roli olympijské ambasadorky. Vadí mu její nedávné vyjádření o homosexuálech

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i24c23h85a94l 47M15i43l72l92e48r 9296132259122

oficialni vyslanec nebo funkcionar jakekoliv zeme nebo organizace ma za ukol vyslovat oficialni nazory zeme/organizace kterou reprezentuje, ne nazory osobni.

Pokud to nemuze delat, mel/a by okamzite z funkce odstoupit a pak se jako soukroma osoba muze vyjadrovat az do aleluja.

Isinbajeva by si mela uvedomit, ze nevystupuje jako Isinbajeva, ale olympijska vyslankyne a jako takova si nemuze pustit hubu na spacir a obhajovat Rusko a Putina, kdyz je vyslankyni MOV a oficialni nazory se lisi. Muze se funkce a z ni vyplyvajicich MNOHA vyhod vzdat a pak at rika co sama chce.

0/0
1.10.2013 11:31

M77i59c40h70a51l 44M83i39l94l91e45r 9896272679862

oprava: vyslovit

0/0
1.10.2013 11:44

M29i45c65h48a16l 50B41a96r32t61o76s57z 5692862297906

Vsak je svoboda projevu, sve nazory si muze prezentovat jak  a kde chce, at se to nekomu libi nebo ne. Nebo mi snad uz bude nekdo diktovat i to, co si mam myslet? At jdou doprdele. Tyhle radoby spolecenske pozdvizeni jsou mor.

+2/−1
5.9.2013 14:51

R32o45m95a84n 75L30a96š63t72o16v40i83č90k12a 9128241265157

Zřejmě jste článek vůbec nepochopil. Svoje názory může prezentovat jak chce a kde chce, ale nemůže se pak divit, že jí seberou roli olympijské ambasadorky, když otevřeně propaguje diskriminaci.

+1/0
5.9.2013 16:41

O16t28t82o 46P75o94s36p27í43š47i88l 4664365687188

Proč? Olympijský ambasador nesmí mít své vlastní názory?

+1/−1
5.9.2013 18:05

M72a54r66t81i70n 11V53o25j67á84č43e44k 9112228418587

tak hlavně jaksi hlavně olympijská myšlenka nesmí nikoho diskriminovat takže tak

+1/0
5.9.2013 20:07
Foto

L74e42n53k81a 23N71o48v97o30t88n48á 1120624253825

Pak nechápu proč lezou s Olympiádou do zadku Rusům! Nemusela tam být.

0/0
1.10.2013 10:58

M48i14c25h81a38l 57M56i43l43l14e74r 9666772909612

dost lidi se domniva, ze nemela

0/0
1.10.2013 11:33

L91u26k30á15š 39H90r93a24z36d59i81r28a 4838508229159

Všichni kritizují ruský zákon, ale že bychom psali spíš o našich zákonech, které podporují zloděje a podobnou verbeš, to ne.

+3/−3
5.9.2013 12:34

M23a15r68e59k 94T96ů95m59a 4292278846202

To Vám napovědělo siderické kyvadélko??

0/0
5.9.2013 17:04

M47a18r96t80i29n 39B36r55o84u42k 9193522562

No, nyní bych především očekával masivní podporu Isinbajevové ze strany homosexuálů. Nebo heterosexuál nemá právo na svobodu slova a na svůj názor? Nebo jsou tyto práva jen pro jakékoliv menšiny?

Rogge by měl být vyzván k okamžitému odstoupení i naším OV.

+3/−2
5.9.2013 11:41

V19á11c55l78a74v 38M58a91ř90í69k 3536724312124

Kdyby nějaký homosexuál řekl, že se nesmím se svojí ženou držet za ruku na veřejnosti a on se svým partnerem může, tak by si lidi maximálně klepali na čelo. Zatím jsem to ovšem od žádného neslyšel. Naopak Isinbajeva to takhle řekla (v opačném gardu) a lidi si kupodivu neklepou na čelo, ale tleskají jí.

+4/−1
5.9.2013 12:12

O95t29a34k55a19r 73F18u13k87a 8511843461634

držel byste se s manželkou za ruku např. v Saúdské Arábii? a pokud je odpověď ne, zajímalo by mě proč. co takhle nějaké demonstrace, stížnosti atd?

+2/−1
5.9.2013 12:30

J21a84n 58V38a71s58e16k 9481869949131

Presne tak kazdej narod,stat ma svoji zakony a  zvyky , my akorat musime je prijmout a nebo tam nejezdit;-)

+2/0
5.9.2013 13:20

V52á55c60l54a26v 37M37a55ř17í34k 3596654172634

No, respektuji všude místní zvyklosti, ale to přece neznamená, že je nemůžu kritizovat. Ale

1) To, co zavádí nyní Rusko není zvyklost. Je to novost.

2) Myslím, že Rusko je nám kulturně mnohem blíže než Čína, Arábie apod. K tomu, kdo je mi bližší, mám mnohem větší nároky

3) Neštve mě ani tak to, že má Rusko tenhle přiblblý zákon, ale to, že místní přispěvovatelé ten zákon hodnotí kladně a zřejmě by ho přivítali i tady. Místo tolerance tady roste nesnášenlivost...

+4/−1
5.9.2013 13:43

O43t82a11k96a67r 37F88u91k94a 8801163201254

1) věřím, že 99 % turistů by si nestěžovalo na místní zákony či zvyklosti. jakkoliv se nám mohou zdát postavené na hlavu, málokoho to pobuřuje

2) Rusko dle mého názoru nezavádí novost. Rusko se chová tak, jak se chovalo po staletí. pokud máte nějaké informace o tom, že by se mohli někdy v historii homosexuálové beztrestně procházet na veřejnosti, držet se, "propagovat", tak sem s tím. já to naopak vnímám jako ochranu tradic, které, ať se nám to líbí nebo ne, homosexualitu netolerovaly. nyní se tyto tradice začaly porušovat, homosexuálové se ozývají výrazně hlasitěji než tomu bylo v minulosti a každý stát se s tím vypořádává po svém. 

3) zákon nijak neposuzuji a pochybuji, že ho někdo z místních četl. vyjadřuji se od začátku naopak právě k tomu, že všichni mají plná ústa lidských práv a diskriminace, přičemž ve světle různých předpisů platných všude po světě, v některých státech USA nebo i v Evropě, je tento zákon jen záminkou proč si kopnout do Ruska. proti homosexuálům nemám zhola nic, jsem zastáncem toho, že by měli mít možnost uzavřít sňatek a adoptovat děti

+2/0
5.9.2013 14:23

F10r71a94n57t41i38s51e68k 30T62e52n42o34r57a 4184188131605

jo to mame dnes takto.. pochod homosexualu je boj za rovnopravnost a pochod heterosexualu to je akce netolerantnich extremistu a radikalu..  aspon tak to media serviruji..

+3/0
5.9.2013 11:32

V71á64c94l72a64v 85M96a45ř23í62k 3626654732204

Problém je, že v hlavě stavíte ty dvě části populace proti sobě. Proč by měl být pochod homosexuálů něco, co bychom my (jako sexuální většina) považovali za újmu na svých právech. A pokud se pochod heterosexuálů nebude vymezovat proti pochodu homosexuálů, tak ho nikdo za netoleratní akci považovat nebude...

Karnevaly (nejslavnější v Riu) jsou vlastně takovou oslavou naší sexuality. Já jsem tedy nezaznamenal, že by je někdo prohlásil za extremistické. Jistě, konzervativci za nemravné, ale to je zase jiný příběh.

+1/0
5.9.2013 12:16

M26a22r54t45i38n 11N34e77d21o74š61í47n53s34k13ý 1417833854

Ta holka má pravdu, jdi se bodnout dědku

+3/0
5.9.2013 11:06

P76a55v21e52l 45K75u32n91c 9542419168548

Že tak vysoký bafuňář cítí potřebu (= "musí") být politicky korektní, to celkem chápu. Ale je nutné vyžadovat totéž od mladých lidí? Navíc ona jenom vyjádřila to, co cítí většina: za odlišnou orientaci nikdo nemůže, její propagace stylem "Prague Pride" je nevhodná.

+4/0
5.9.2013 10:35

J67i98ř86í 67L23i40e94t62a67v31e96c 8473859833979

Ale zase na druhou stranu je pravda, že problémy měla švédská výškařka kvůli tomu, že si nalakovala nehty a na každý nehet použila jinou barvu.

+2/0
5.9.2013 10:56

V13á48c53l20a20v 30M78a78ř96í64k 3156694182684

1) Ten zákon zakazuje jakýkoli projev, tj. třeba i držení se za ruku nebo polibek. Samozřejmě je otázka, jak to Isinbajeva myslela.

2) Proč je Prague Pride nevhodný? Pokud jste nějaký konzervativec a vadí Vám třeba karneval v Riu, tak to beru, ale jinak ne.

A toto píšu jako katolík a otec tří dětí.

0/0
5.9.2013 12:19

R16e19n78é 46J14í29š92a 2477667661886

Zajímavé z jedné strany je postihování názorového proudu označováno jako diskriminace, kdežto z druhé strany je to co teda?

+2/0
5.9.2013 10:13

A11l87e33š 18J34a23v15ů59r91e33k 2872169870940

ten zákon nezakazuje homosexualitu, jen zakazuje její propagaci. A sorr, pod to bych se podepsal ... . Akce typu Prague pride a ty berlinské orgie a td. .. , to je otřes.

+7/−3
5.9.2013 9:37

V43á46c29l17a70v 57M35a35ř53í98k 3246864682484

Ne, ten zákon zakazuje projev homosexuality na veřejnosti. To už mi opravdu přijde dost krutý, když se partneři nebudou moct ani držet za ruku - to už je projev homosexuality. Prostě v soukromí se chovejte jak chcete, ale na veřejnosti předstírejte, že jste "normální". Budeme se tvářit, že homosexuálové nejsou - to přece do 21. století nepatří.

+1/−1
5.9.2013 12:27

P78e77t19r 10U85t53ě30k29a90l 9550878408

Držení za ruku - to je blbost, o to snad nejde. Půjdu-li s vnučkou po ulici a budeme se držet za ruku, označí mne někdo za pedofila?

Jde o masivní a nepřiměřenou propagaci a podporu menšin - a nemusí jít jen o homosexuály.

Ale výsledek je nakonec takový, že čím více se budou menšiny propagovat a zvýhodňovat, tím víc je bude nemalá část většiny nenávidět. Akce budí reakci.

0/0
5.9.2013 15:02

Š90t63ě58p75á81n 30F71r58a19n85c55l 8274589944410

Hele, četl jste ten zákon vůbec? Podle mě ne.

0/0
5.9.2013 16:09

V75á61c78l18a19v 35M46a21ř22í55k 3786164112514

Ten zákon je o menšinové sexuální orientaci. Zakazuje projevy homosexuálního chování na veřejnosti. Co si pod tím představit přesně, to nevím.

Kde jde o masivní a nepřiměřenou propagaci menšin? Kde a v čem jsou prosím homosexuálové zvýhodnění?

0/0
5.9.2013 21:44

A22l27e38š 61J82a27v43ů71r94e33k 2412669950880

jasně, máme demokracii, každý má právo na svůj názor ... .teda pokud bude v souladu s oficiálním stanoviskem těch nahoře ... .

Kdy a kde já to jen už zažil ??

+8/0
5.9.2013 9:34

V69á91c62l81a36v 57M88a53ř39í75k 3786304652274

MOV je ve své podstatě zájmová organizace. Není to nikdo nahoře. Zcela logicky si svoje ambasadory může vybrat podle svého uvážení.

Za její názor ji nikdo jinak netrestá.

0/0
5.9.2013 12:24

O47t62a36k51a64r 57F66u72k38a 8881963221244

svoboda slova v praxi. máš právo na svůj názor,ale když není dle našich představ, tak přijde trest

+6/0
5.9.2013 9:08

M41a89r83e84k 77Z68a49h31r52a62d25i34l 6744929335721

Ten zákon hlavně vymyslel asi Ramapithecus... Celý Rusko se svojí vládou je v krutý devoluci...

0/0
5.9.2013 9:15

Š98t84ě13p95á77n 53F56r69a15n24c41l 8414129294330

Devoluce je přesun rozhodování shora dolů, např. svěření pravomocí ústřední vlády samosprávným celkům nižší úrovně.

- - -

Možná jste měl spíš použít termín degrese nebo (ještě lépe) patologický vývoj.

0/0
5.9.2013 9:19

Š91t38ě44p74á21n 49F91r92a52n95c77l 8254209724350

Ale jinak máte naprostou pravdu...

0/0
5.9.2013 9:19

M40a82r72e48k 64Z89a22h19r27a63d45i36l 6254729545181

No já to znám i ve významu, který jsem použil (http://kreacionismus.cz/kreace/co%20je%20evoluce.htm), ale máte pravdu, že to slovo není zrovna nejšikovnější...

0/0
5.9.2013 10:02

O89t49a43k90a41r 45F57u57k61a 8591923191534

takový patriot act taky nebyl zrovna posunem vpřed, co do lidských práv, že ano? :) dovolil si to někdo komentovat? kdepak, je to jůes, a ti jsou přeci strážci lidských práv

0/0
5.9.2013 9:28

M80a75r41e58k 41Z87a10h58r38a79d68i12l 6264359565561

V militantně a trochu paranoidně založených U.S.A. je to docela k pochopení, oni se prostě bojí terorismu (+chtějí zachovat výnosný obchod se zbraněmi). Rusko (Putin a spol.) bojuje proti homosexualitě pouze kvůli místním církvím + z čistého populismu. Ale nejsou homosexuály samozřejmě nijak ohroženi...

0/−1
5.9.2013 10:15

O13t64a77k79a51r 69F35u69k39a 8441973461244

a Rusové se třeba bojí ohrožení rodiny a rodina je základ státu. nicméně když celý svět tak brojí proti diskriminaci homosexuálů v Rusku a všude je najednou tolik vyjádření o tom, že jsme si všichni rovni...není diskriminací, že nemohou uzavírat sňatek? není diskriminací, že nemohou adoptovat děti? pro mě to celé jen smrdí pokrytectvím. Rusové zakáží propragaci a jsou hned za ty nejhorší. západní "civilizované" země propagaci sice nijak zvláštně neomezují, ale jakákoliv jiná práva se jim bojí přiznat. i když jsme si všichni rovni :)

0/−1
5.9.2013 10:34

M89a13r40e28k 98Z73a81h69r94a65d41i65l 6174419205621

No, očividně se Rusové bojí už samotné existence homosexuálů a tiše tolerují fyzické potlačování takových jedinců, což s vyspělým národem nemá co dělat. Navíc nechápu, jak může fakt, že existují nějací homosexuálové (pouze existují, bez dalších práv na adopci apod.) ohrožovat rodinné svazky v tradičním pojetí...

0/−1
5.9.2013 10:44

O32t39a28k32a11r 14F56u37k41a 8721393161154

znova - posouzení, zda to může nebo nemůže ohrožovat, není na nás. je to svrchovaný stát, může mít hodnoty postavené jinak. stejně jako nemusíme chápat, jak by zákaz nošení jarmulek ohrozil Izrael, ale nic jako globální hodnoty neexistuje. a mně osobně vadí pokrytectví západu vůči Rusku. Rusko (na rozdíl od mnoha, možná dokonce většiny, států na světě) nepostihuje homosexualitu, ale propagaci. Čína je velikostně, politicky i ekonomicky porovnatelným státem, postavení a lidská práva nejen homosexuálů jsou na tom mnohem hůř než v Rusku, vůči Číně ale nevyskakuje nikdo.

Á propos lidská práva - právo na život je jedním ze základních lidských práv a např. takový trest smrti je v přímém rozporu s tímto základním právem a je v rozporu s hodnotami OSN...schválně, nejsou např. USA známy svými popravami? A kecá jim do toho někdo?

+2/0
5.9.2013 12:27

Š88t11ě53p12á21n 24F89r64a71n96c35l 8814739424690

Nikoli - říkej si co chceš, ale pokud se nám to nelíbí, nebudeš reprezentovat naší organizaci, která vyznává jiná pravidla. Kdyby to bylo podle vašeho tvrzení, pak by jí museli (např.) sebrat medaile z olympiády, zakázat jí start na té další apod.

0/−1
5.9.2013 9:16

O21t48a84k61a93r 59F76u22k68a 8281913881984

aha, a že se ta organizace chová ke všem stejně...když byly hry v pekingu, tak nikdo z výboru si nedovolil otevřít pusu. a řekl bych, že diskriminace homosexuálu je v číně jedním z těch menších problémů, co se týče lidských práv :)

+3/0
5.9.2013 9:25

Š83t90ě67p10á52n 63F88r76a39n22c15l 8294959714660

Ano, s tím souhlasím - a podle mě bylo chybou přidělit olympiádu jak Číně, tak Rusku. A to dokonce ze stejných důvodů, mezi nimiž je diskriminace homosexuálů v obou zemích tím menším.

0/0
5.9.2013 16:10

V66á30c95l28a39v 23M67a30ř34í54k 3536214382344

Ale prd, maximálně nebude ambasadorka MOV. Já bych taky chtěl spolupracovat s někým, s kým jsem ve shodě.

0/0
5.9.2013 12:23

O41t42a92k31a11r 65F86u16k67a 8811313771794

to je mi líto všech spolupracovníku. když mám jiný názor na politiku, roční období, oblíbenou skupinu, film či barvu, tak mám padáka. tolerance sama :) u mě hraje prím odborná stránka a výsledky, ale koukám, že to se už nenosí

+1/0
5.9.2013 12:44

V43á18c71l56a73v 62M14a54ř11í96k 3956704682694

Řekl bych, že ambasador je čestná funkce. U hnutí, které se snaží (nebo by se mělo snažit, spousta kroků je zvláštních) prosazovat lidská práva ve světě, je (ne)tolerance k menšinám něco jiného než obecný názor na politiku nebo dokonce počasí. Vlastně je možné říct, že tolerance je základní pracovní předpoklad ambasadora MOV.

To, že je Isinbajeva vynikající sportovkyně s tím nemá co dělat a medaile ani rekordy ji přece nikdo nebere..

+1/0
5.9.2013 13:55

J33i46ř74í 97G20a76l47a14j80d72a 5364734706117

Narod plny sympataku

0/−2
5.9.2013 9:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze