Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Čtvrtek 19. října 2017 Michaela

Diskuse k článku

Šafářovou a Strýcovou čeká v Riu debl proti sestrám Williamsovým

Tenistka Petra Kvitová se v 1. kole olympijského turnaje v Riu de Janeiro utká s Maďarkou Timeou Babosovou. Nejtěžší soupeřky přiřkl čtvrteční los Lucii Šafářové a Barboře Strýcové, které ve čtyřhře čekají obhájkyně zlata a nejvýše nasazené Serena a Venus Williamsovy z USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a15r44t20i58n 51C66a91j43t79h63a92m35l 3101638586490

Tak Bara zahajuje od 16 hod a Safi treti zapas. Pred ni dva debly.

0/0
5.8.2016 21:14

P49a97v77e20l 20N21e19d56ě19l94a 5356860504811

Hmm, těžký los pro všechny, řekl bych. Ty vtípky o Rosolovi, že tam jede kvůli jednomu zápasu se dost možná ukáží jako pravda.

0/0
5.8.2016 8:24

T18o55m15á15š 88B15r31a15b86e10c 2138586885116

No tak je holky vyklepnou, no :-)R^

+1/0
4.8.2016 20:58

P80e80t94r 77N41o23v36á98k 8926208363930

Naše monacká občanka(Kvitová) prohlásila,že letos má dva sportovní vrcholy.Wimbledon a OH.První vrchol byl totální propadák a po losu na OH to bude to samé.Ale pláže na Copa jsou hezké a jistě připojení na net tam bude také kvalitní.

+1/−11
4.8.2016 20:17

J35i62ř48í 56K41v15ě92š 1963556472291

Nech si od někoho vysvětlit rozdíl mezi bydlištěm a občanstvím, ať tady nemeleš nesmysly.

+13/0
4.8.2016 20:26

D74a52l27i43b21o77r 16Š60i31m18o75n 4387109565

Bydlí v Prostějově a je poddaná knížete Alberta Alexandre Louise Pierre Grimaldiho ;-D

+1/0
4.8.2016 20:45

R55o36m54a19n 61L93a78š93t79o67v65i40č67k97a 9658901555427

Dalibore: Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako, Kvitová - Monako. Už je ti líp? Ne, tak si to tady napiš ještě padesátkrát a potom se jdi vyspinkat, abys byl fit na zítra... 8-o

+3/0
4.8.2016 20:49

D60a10l13i87b95o91r 87Š25i13m74o71n 4267869205

Laštovičko leť, už je na tě čas ;-D

0/0
4.8.2016 23:17

R55o84m58a66n 52L46a84š35t25o79v71i58č76k79a 9198181945397

Takový ubohý komentář. Kvitová vyhrála 4 Fed Cupy, 2 Wimbledony, vždy reprezentuje ČR, je to po Navrátilové a Mandlíkové naše třetí nejúspěšnější tenistka historie a přesto by někteří ubožáci byli radši, kdyby reprezentovala Monako. To je neuvěřitelný nevděk, tupost a závist v jednom. Žasnu nad vámi pane Nováku.

+6/0
4.8.2016 20:42

D62a42l76i98b52o66r 39Š62i30m45o89n 4137329625

vždy nereprezentuje ČR = Fed Cup v Kanadě! "To je neuvěřitelná tupost";-D

0/−3
4.8.2016 20:49

R80o54m83a82n 48L98a48š19t57o35v84i32č26k47a 9248171165947

Ano, Dalibore, z tvé strany zcela jistě.

+3/0
4.8.2016 20:50

M79a41r63t54i43n 56S41t90a36c89h 7251491442

Nekažte mu jeho první dnešní radostný okamžik ...

+1/0
4.8.2016 20:56

D21a57l18i77b31o95r 36Š68i94m90o53n 4847519235

dnešní radostný okamžik? Já dnes (!) našel pár levných bydlení v NY - chci tam v září letět. Možná, že ve Flushing Meadows uvidím i Monačanky ;-) (V Riu se mi víc líbil carnaval než teď OH). Snad mi moje dnešní radostné okamžiky nezkazí teď Slavia!Pak jdu na Pilsner Urquell;-D

+1/0
4.8.2016 21:09

D29a50l91i47b23o39r 94Š33i89m97o35n 4217369515

http://www.fedcup.com/en/draws-results/tie/details.aspx?tieId=100021923 Kdyby hrála princeznička, byly by Češky venku!!

Ve Fed Cupu Kvitová proti Rumunkám projela oba zápasy, takže už proti Švýcarkám nehrála!!

0/−3
4.8.2016 23:26

J56i71ř58í 92K17v90ě73š 1743176682921

Kdybys nemlel nesmysly..

+1/−1
4.8.2016 23:35

D20a79l35i83b50o20r 69Š91i42m21o50n 4437529115

Pravda o Kvitovej tě s.re, co?!

0/0
5.8.2016 14:15

D19a48l86i66b19o51r 20Š68i83m22o32n 4427599765

Na pláže (doporučuju Ipanemu) bude mít Kvitová jistě čas - kdyby přešla i přes Wozniackou (ta je asi bez formy), čeká zas Makarova nebo Vinci!!

0/0
4.8.2016 21:38

K59a49r54e42l 32B53u12r59i69a49n 1494871643291

Tak Rosol si pohraje s Pairem, no

0/0
4.8.2016 19:57

M92a39r16t38i16n 91C96a51j85t18h96a27m81l 3501948226600

Babos je už ve finále Florianopolis. Snad se utká s Puig. Vyhrá a po oslavách jí Petra pošle v prvním kole OH z oblak na zem.

0/0
4.8.2016 19:03

P17a60v92e41l 92C66h17a21l97u97p59a 2771476265311

Píšete o soutěži žen nebo mužů? Od toho je čeština češtinou - nelze ji prznit dle toho, jakou si který jediný zrovna udělá "normu", přestává to potom dávat smysl...

+1/−9
4.8.2016 19:11

M85a89r75t53i15n 93S35t66a78c18h 7631451442

Vaše starosti na moji hlavu. V občance má napsané Babos, je věci každého z nás, jestli použije původní (maďarskou) nebo počeštěnou verzi příjmení.

+3/0
4.8.2016 19:27

P15a70v60e63l 56C87h41a36l71u87p10a 2721976275181

Není. Je to věcí používání správně svého mateřského jazyka - češtiny.

0/−1
5.8.2016 11:28

H92a47n73a 47U91l74r40y91c74h50o17v65á 9810933248338

Běž si s češtinou prudit na češtinářské weby. Tady jsi na diskuzi k tenisu, tak se vyjadřuj k tenisu. Nebo se radši nevyjadřuj vůbec, vyjde to nastejno. Češtinu nikdo neprzní, protože přechylování nikomu nenakazuje.

A mimochodem, když jsi takový odborník, proč se naše tenistka jmenuje Siniaková a ne Siniakovová. To přece odporuje těm tvým pravidlům.

+3/−3
4.8.2016 19:37

V38á30c71l15a36v 47K94o30v58á83ř 4940244121748

Není to třeba protože, otec má přijmení Siniak? K Siniak + ová = Siniaková...Ruský jména jsou taky přechýlena správně. Otec Šarapov + ová = Šarapovová...Všechny přechýlená příjmení se tvoří tak, že odpojíš koncovku ženskýho jména v daným jazyce a přidáš český ová. Proto třeba Zuzana Norissová není v češtině Norissováová. Slovenský ová odpojíš a nahradíš ho českým.

+7/0
4.8.2016 20:15

V80á17c76l27a73v 41K43o25v53á69ř 4740784851238

K Siniakové ještě dodám, že jako Češka má možnost volby. Stejně si myslím, že z přechylování dělá úplně zbytečnej problém, ať si každej používá tvar jakej chce. Navíc naprostá většina cizinek má úplně na salámu, jak se čte a používá její přijmení v daným jazyce.

+4/0
4.8.2016 20:21

H49a32n59a 42U57l64r71y52c35h21o80v55á 9510523888178

To souhlasím, i když novorozeně asi možnost volby nemá, je to spíš na rodičích. Mě je celkem fuk, jestli někdo přechyluje nebo ne, sama přechyluji někdy a někdy ne. Jenže Chatariček se tady vždycky zjeví a začne prudit jen kvůli přechylování, k věci většinou nic nemá. Tak mi to nedalo, ale je to něco jako o tom hrachu a stěně.

0/0
4.8.2016 21:08

V79á25c89l10a69v 98K88o63v30á81ř 4880224761128

Evidentně máme na přechylování dost podobnej názor, některý přijmení přechyluji a některý ne, čímž možná přiznávám, že je přechylování zbytečný ale zbytečný jsou hlavně žabomyší spory o "prznění" jmen.

+1/0
4.8.2016 21:16

P40a56v60e81l 79C36h33a62l66u46p13a 2381806645461

Názor můžete mít jiný, to je v pořádku. Někdo třeba může mít názor - že na silnici by se mělo jezdit vlevo... Neznamená to ale, že přestane respektovat stávající pravidla a začne jezdit vlevo se slovy "to je taková moje norma, já s jízdou vpravo nesouhlasím"... Takže shrnutě - čeština přechyluje, a čeština by se měla používat tak, jak je dána, ne ji prznit. Což nepřechylováním se děje. Ono celé je to spíše taková "móda" - býti za "světáka", když nebudu přechylovat... Stejně tak další patvary - "oběd byl o guláši", "jdu do knedlíků", "bylo to na klid", závodníci jeli na morál" apod., apod., apod.

0/0
5.8.2016 11:42

P27a88v90e36l 45C88h58a87l84u53p49a 2431956225741

Už jsem Vám psal níže - ale je to jak s tím hrachem a stěnou... Opakujete si sama sobě svou, až tomu uvěříte. Vaše připomínka je opět spíše pro ÚJČ (dříve UPJ) - pro Vás - Ústav pro jazyk český. Tam lze na Vaší úrovni diskutovat o tom - co je na češtině špatně, a můžete přidat "argumenty" s novorozenci..., kterými obšťastňujete diskusi, samozřejmě zcela mylně.

0/0
5.8.2016 11:38

H74a58n74a 32U80l33r93y68c71h62o83v26á 9580523968408

Právě že není, otec se jmenuje Siniakov, je podnikatel, tak se to dá i dohledat. A Katka je narozená u nás.

0/0
4.8.2016 21:04

V28á33c27l12a91v 97K85o40v23á80ř 4680754381408

Však jsem to taky doplnil v reakci...

0/0
4.8.2016 21:07

H91a36n50a 90U71l53r62y57c82h22o32v30á 9280723618718

O.K.

0/0
4.8.2016 21:09

B98o45h87u22m31i19l 78V19a81n76ě71k 5442195102646

Pane Kovář, Vy jste na slovo vzatý odborný PŘECHYLOVAČ a odborník na jazyk český, tak nám snadno poradíte:

Ruská a bulharská ženská jména jsou už přechýlená Šarapov - ŠARAPOVA. Ivanov - IVANOVA, Popov - POPOVA takže je pro jistotu přechýlíme na druhou ŠARAPOVAOVÁ. IVANOVAOVÁ POPOVAOVÁ

A jak přechýlíte polská jména Grezinsky - GREZINSKA ? Grezinskaová? nebo podle vašeho munstru Grezinsková?

A jak čínské jméno Li Na? Li Naová? Liová Na? Liová Naová?

A co s těmi českými? také se všechny přechylují přidáním -ová"

Malý - MALÁ nebo snad Malová či Maláová?

Nebo snad dokonce pravé perly češtiny?

Kočí - KOČÍ přechýlíte na Kočová, Kočíová

Janů - JANŮ na Janová či Janůová

Nejčastější argument prznitelů cizích ženských jmen je "čeština přechyluje přidáním ová" nebo "musime cizí jméno přechýlit, abychom ho mohli skloňovat". Takže se fakt těším jak budete přechylovat a skloňovat typicky česká jména Kočí, krejčí, Janů, Paulů, Martinů?

+1/0
5.8.2016 4:30

V28á40c41l69a56v 75K67o80v52á77ř 4690494151788

Vy jste to teda dopletl všecko pátý přes devátý. U Rusek odpojíte jejich kocovku ŠaropovA a přidáte k nim OVÁ, nebo slečna Čajkovskaja (Čajkovskij) je v češtině Čajkovská, Tolstaja je zase Tolstá. Výjimka je u přijmení mužů končících na samohlásku např. Pavlenko je tvar pro muže i ženu, tudíž v češtině je u žen užíván tvar Pavlenková. Polský jména přechylujete úplně stejně akorát, že místo ová použijete jinou koncovku např. Wozniacki - WozniackÁ. A to co jste předvedl s těmi českými jmény, neznáte třeba paní MalOU? ...Názorně jste na nich ukázal, že naše ženská přijmení mají více koncovek a tudíž více koncovek můžete použít i v přechylování. Jak jsem psal výše, ať si každej (ne)přechyluje podle svýho.

0/0
5.8.2016 8:47

V71á79c23l78a50v 80K32o86v25á18ř 4820574401198

Čínská jména jsou samozřejmě výjimka, kterých je plnej každej jazyk.

0/0
5.8.2016 8:55

D93a81l27i47b82o56r 14Š88i85m13o14n 4957419635

"Čínská jména jsou samozřejmě výjimka"? Protože nikdo neví, co je příjmení;-D

A ženská islandská, která končí ...daughter přechyluje jen úchylák;-D

0/0
5.8.2016 14:30

D45a43l60i68b73o39r 19Š96i58m65o68n 4287429415

A co Anna Jurjevna Netrebko?Nebo Maria Callas?Inu, v kultuře se takhle neblbne!

0/0
5.8.2016 14:24

P25a32v85e97l 44C58h85a69l60u31p66a 2571746825921

My o voze, Vy o koze, hlavně, že máte, co napsat... Pokud o něčem nic nevíte, nikdo Vás jistě nenutí psát bláboly za každou cenu, nebo ano?...

0/0
5.8.2016 16:38

D19a73l53i48b68o51r 81Š56i23m83o11n 4987969335

Že "Chataricku" neznáš operní hvězdy mě nepřekvapuje. Ani v tenise se nevyznáš - jen blbě kecáš, a to nejen tady!Rv

0/0
5.8.2016 17:07

P61a78v63e24l 72C73h62a26l16u60p82a 2761746825391

Pane Vaňku, v souladu s používanými pravidly češtiny se zpodstatnělá přídavná jména nepřechylují - tedy paní Kočí atd. Pokud bude pan Koča - manželka bude Kočová...atd. Takže - mýlíte se, což je lidské, ale dokola vystavuje svoji neznalost na odiv - což je hloupé.

0/0
5.8.2016 11:44

D12a25l64i36b13o48r 91Š24i78m72o88n 4437759725

Chataricek se píše bez hacku a carek ;-D

0/0
4.8.2016 20:57

P24a43v58e88l 46C97h52a12l43u12p19a 2391926675921

Jednak - diskutující by měl dodržovat pravidla slušné a kultivované diskuse, paní Ulrichová. Dále - nevím o tom, že si tykáme, ani to nepatří k pravidlům slušné diskuse. A hlavně - mýlíte se, jako většinou. Pokud neznáte a nezvládáte používat svůj mateřský jazyk, není to chyba jeho - ale Vaše. A vykládat neznalost jako novou "normu" - také nelze. A k věci - asi pan otec byl Siniak... Pravidla to samozřejmě nejsou má. Váš dotaz by měl směřovat spíše na UPJ (pro Vás - Ústav pro jazyk český).

0/0
5.8.2016 11:33

H65a90n75a 97U27l20r67y45c71h92o83v69á 9630833508828

Přechylování příjmení (Stone – Stoneová)

Přechylování příjmení, tj. odvozování ženských podob příjmení z příjmení mužských, a to příjmení domácího i cizího původu, není v běžné komunikaci povinné v tom smyslu, že by bylo nařízeno zákonem, vyhláškou či předpisem. Je pro jazykový systém češtiny jako flektivního jazyka zcela přirozené, vychází z jejích strukturních vlastností – z toho, že různé gramatické významy slov vyjadřujeme pomocí koncovek. V každé mluvnici a jazykové příručce se s ním počítá jako s běžnou součástí gramatického systému.

Zdejší diskuze se dá nazvat běžnou komunikací. A otec tenistky Siniakové se jmenuje Siniak, proto jsem se na to ptala.

http://prirucka.ujc.cas.cz/?ref=701&id=700

0/0
5.8.2016 14:02

P40a86v52e90l 27C33h86a37l83u85p10a 2811626275731

Spisovnost a správnost používání jazyka neurčuje zákon, nýbrž pravidla českého pravopisu. Tuto "normu" kodifikuje ÚJČ. Termín "běžná komunikace", který uvádíte, není. Tedy - že někdo v diskusi má potřebu učinit si vlastní normu - neznamená, že je to tak správně. Není. Váš odkaz mluví o přechylování, tedy tak by se to mělo dodržovat. Není nic mezi tím.

0/0
5.8.2016 16:35

H55a33n31a 23U80l23r44y57c61h56o96v86á 9950613388878

Můj odkaz mluví o přechylování, protože celá zdejší celkem zbytečná debata je o přechylování. Ten odstavec včetně termínu "běžná komunikace" je z příručky UJČ (pro vás Ústav pro jazyk český). Nejlepší bude, když si v klidu budete přechylovat a ostatní na diskuzi necháte každého, ať si to vyřeší po svém, jak to ostatně navrhuje pan Kovář. Tady opravdu nejsme v tom vašem oblíbeném Ústavu.

0/0
5.8.2016 18:46

D27a91l28i77b51o49r 75Š75i41m13o47n 4247409205

čeština je češtinou - nelze ji prznit třeba psaním i po r ;-D

0/0
4.8.2016 23:19

B85o82h54u28m38i45l 42V70a68n69ě94k 5392905432296

Každá osoba má právo na respektování svého jména. Každý kdo toto jméno vědomě a úmyslně pozměnuje, tím vyjadřuje svoji neúctu. Je to projev barbara, který je oprávněně označován za prznitele.

Horujete proti prznění češtiny, které se má projevovat nepřechylováním a případně neskloňováním ženských jmen. Tak mi probůh uveďte, zda přechylujete typická česká ženská jména KOČÍ, KREJČÍ, PAULŮ, JANŮ atd. Oslovujete nějakou známou ženu KOČÍOVÁ, KREJČÍOVÁ, PAULŮOVÁ, JANŮOVÁ. Pokud snad ano s jakým výsledkem? Přežil jste to ve zdraví? Jste za totálního blba?

Tato česká ženská jména se v češtině nepřechylují a neskloňují a přesto je běžně a při bohatosti češtiny bez potíží používáme.

Pravidla českého pravopisu připouštějí neřpechylování českých jmen ale hlavně jmen cizích osob.

PRZNITEL jste nejen vy, ale hlavními przniteli jsou redaktoři ČT, kteří jsou přechylováním natolik zblblí, že přechylují již přechýlená ženská jména.

Přitom čínská jména nepřechylují. Prostě v tom mají maglajs.

Jakoby divák nebyl schopen poznat, že jde o zápas žen, když po kurtu pobíhají osoby v sukýnkách a někdy značně výraznými prsy.

0/−1
5.8.2016 3:54

V46á90c75l54a96v 82K88o43v48á32ř 4150574541808

Není prznění jmen i to když Špotáková je v zahraničí Spotakova a Baroš není Baroš ale Baros? Naprostá většina cizinek a cizinců má úplně u zadnice jak se v zahraničí používá její jméno, normální lidé chápou, že každej jazyk má svoje pravidla a vyjímky. Jenom někteří, tady z přechylování dělaj obrovskej problém. Sám píšete, že se přechylovat nemusí. Nemusí není nesmí, takže nechte laskavě na ostatních jaký tvar používají,

0/0
5.8.2016 8:54

P77a74v29e26l 51C69h23a41l76u33p92a 2551566335581

Už Vaše první věta - pak by neexistovaly přepisy jmen, např. z čínštiny apod., neb je to, dle Vás, zprzněné, pak by neexistovaly přepisy do angličtiny - neb ta nemá diakritiku - takže podle Vás je to zprzněné. A hlavně - čeština má svá pravidla, která jsou platná, používaná a ve spisovném jazyce závazná. Prznitelem jste tedy Vy - a na okraj - jména přídavná - se nepřechylují (tzv. zpodstatnělá přídavná jména) - což je příklad Vámi uvádění Krejčí, Kočí... A na okraj, čeština je krásným jazykem, takže pár ignorantů, kteří si vytvářejí své vlastní normy, by nemělo ji kazit. ČT samozřejmě R^ za to, že dbá na dodržování češtiny - i za cenu toho, že někteří experti (Kocůmová) prostě zváni nebudou...neb neovládají svůj mateřský jazyk.

0/0
5.8.2016 11:27

R82o22m58a42n 55V94í21c71e68n43e36c 2969492158952

A to ještě Babos hraje finále deblu.

+1/0
4.8.2016 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze