Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Čtvrtek 19. října 2017 Michaela

Diskuse k článku

Synkův bronzový příběh. A chorvatská stížnost: Okradli nás o zlato

Týden veslařských bojů nemohl vrcholit dramatičtěji, než centimetrovou bitvou skifařů. Jejich závod byl příběhem bolesti, vyčerpání, nadějí i rozčarování. Byl i příběhem bronzového Ondřeje Synka. Co vše se odehrálo v jeho zákulisí, k tomu se vrací naše reportáž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i63c65h68a92l 98J35a26n54k15o 7495569656704

V chorvatském svazu jsou především bezskrupulózní nacionalisté. To jsou ostatně skoro všichni Chorvati.

+2/0
15.8.2016 20:48

M55i93c91h11a55l 31M47i97l82l92e83r 9536412189682

skoro vsichni Balkanci

0/0
17.8.2016 11:22

P21e68t78r 16P89á90l83k52a 6983756120972

Na druhou stranu, plavání, které má na krátkých tratích o dost větší pravděpodobnost stejného času (a mělo by tedy mít větší motivaci měření zpřesnit), tisíciny neřeší a klidně vyhlásí tři stříbra - možná přesnějšímu měření nevěří nebo jen mají pocit, že remíza existuje - to je mi celkem sympatické.

+1/0
15.8.2016 16:49

J61a79r35o81s74l57a88v 49S62t94r97o49m92m90e60r 3647816744199

Chorvat bohužel ukázal že neumí prohrávat.Rv

+5/−2
15.8.2016 16:07

O55n92d18ř84e92j 79H76o59l80ý 9640200498119

spíše je ho tým či chorvatská delegace, on to dle všeho přijal

+4/0
15.8.2016 16:17

V79a29š49e46k 13V67a12š77á83k 6281288577737

Drysdale tam byl o malilinko dřív, ale asi měli vyhlásit oba. Chorvati řvou zbytečně.

0/−1
15.8.2016 15:32

M79i66c95h10a33l 87M26i10l92l52e67r 9706492879942

proc oba, kdyz se pouziva fotofinis a je tam jasne videt rozdil?

Od toho se fotofionis pouziva, aby se daly rozeznat i ty nejmensi rozdily mezi souperi.

Olympiada neni nejaka destska hra, kde pani ucitelka vyhlasi oba priblizne finisujici kluky vitezi a da jim obema cokoladovou tycinku, aby Pepicek neplakal.

+6/−1
15.8.2016 15:47

M79i39c68h97a84l 58M47i23l71l20e28r 9786162179762

kdyz se dela fotofinis a je k dispozici velmi jany obraz, je dost hloupe se ohanet televiznimi zabery. ;-D

Nekdo by to tem Chorvatum mel vysvetlit.

Clovek by myslel, ze v chorvatskem svazu jsou veslarsti odbornici, ne diletanti.

+6/0
15.8.2016 14:08

M19i89c66h45a16l 95M91i83l63l85e60r 9846782359962

jasny obraz

0/0
15.8.2016 14:08

J77a41n 27P23š82e13n87i59č58k87a 2300298823382

Jasne naprosto. Ale zajimava mi prisla mala uprava na NZ lodi. Nevim co je legalni a co ne, ale za vsimnuti to stoji

https://twitter.com/fullcreamman/status/764524517205041156

+1/0
15.8.2016 15:05

M22i68c46h93a85l 74M58i80l82l52e87r 9836472849442

FISA urcuje rozmery a vahy lodi.

Pokud lod svymi rozmery neprekracuje parametry, pak to nebude zadny problem.

+1/0
15.8.2016 15:15

M98i97r62o 44S45a23r50o46j88a92n 2928169113164

Díky za odkaz , ted jsem se díval opět na závod na netu ČT4 zde http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani//11529101711-loh-2016-rio-de-janeiro/216471290101138-veslovani/ čas 23:31 obě lodě jsou vedle sebe čísla stejně velká u snímač na lodi s anténkou za číslem stejná velikost,pak čas 25:21 cílové foto v příměm přenosu je skutečně totožné s tím co je na twitteru a číslo 4 i snímač s anténkou je neskutečně prodloužen , no nevím zda k takovému zkreslení může dojít pouze ne jedné lodi v jednom záběru, kdž jsem si to ted zkoušel upravit ve fotoshopu tak zkácením přídě lodě NZ lze dosáhnout stejných parametrů obou čísel a tím se ale příď NZ lodi dostane v cíli až za loď chorvata - tak fakt nevím zda bylo vše fér a pokud opravdu cílové foto natahuje jednu z lodí jak je vidět z velikosti čísel tak jakou pak má to foto hodnotu ?;-(

0/0
15.8.2016 19:22

M85i28c74h72a11l 34B73o90k47l84a49ž31u28k 9603448702937

nepochopil jste jak funguje cílová kamera, to není žádná obyčejná fotka, dole máte odkaz, můžete si to nastudovat

0/0
15.8.2016 20:34

J29a50n 74H24a88v32r65d48a 2928976281108

vzhledem k různým ochotným konspirátorům - ještě že se to netýkalo Američana, (a třeba ještě ke všemu Rusa), to by zase byly teorie...

+1/−1
15.8.2016 13:52

J14a91n 80H52o79r75s65k69ý 2186730827195

Znesvářeným konspirátorům obou stran vzkazuji opravdovou pravdu: vyhrál Synek, vše ostatní je PODVOD!:-)

+3/0
15.8.2016 13:27

S34t16a24n58i95s91l31a85v 54S32t98u85p60k41a 6711395515160

Ten závod se nejel.

+4/0
15.8.2016 13:40

J61a41n 74H72o47r79s56k49ý 2756790677145

Hezky napsáno, Ota Pavel by měl radost.R^

+8/0
15.8.2016 13:20

T34o20m75á90š 14B63r26a51b88e95c 2168966235596

K tomu můžu dát link na jeden film, myslím, že to není tak daleko od věci

http://www.csfd.cz/film/39297-jak-neziskat-pulitzera/prehled/

0/0
15.8.2016 21:20

M69i81r65o28s43l93a40v 65J66e31ž76e59k 8431766782488

Tak mohli dát zlato oběma. Jako v plavání, tam se po jednom závodě udílely tři stříbrné medaile. Tři muži dohmátli ve stejném čase :)

+3/−5
15.8.2016 13:07

J51o55s15e85f 27M74i74š83k50o66v74s35k64ý 9728441671748

Ale v plavání není cílová fotografie. Tady celkem jasně ukázala těsné, asi 2 cm, ale jasné prvenství Drysdaleho.

+5/0
15.8.2016 13:18

A33l29o85i66s 19S61t33a20r92ý 3549189697372

Otázka je metodika měření, tedy zda lze tu cílovou kameru takto přesně seřídit, aby ty 2 cm byly výrazně menší než je chyba měření. Předpokládám, že je někde na břehu, tedy dost daleko od fotografovaných objektů. A pokud je na vodě, tak pak je otázka, jak je ukotvena vůči té pomyslné čáře určující cíl.

+4/−4
15.8.2016 13:54

J14a82n 73P19š56e63n51i17č73k52a 2170898433922

Tak stejny to mas i s jestrabim okem (JO) v tenise. ITF stanovi ze rozdil JO a reality nesmi byt vetsi jak 5mm, provozovatel tvrdi ze rozdil je 3,6mm prumer micku je cca 65mm. Tedy chyba je zhruba 5% prumeru micku.

A presto je to "stanovene meridlo" a bere se jako platne.

0/0
15.8.2016 15:13

J37o64s39e12f 57K42r90a67l 3527583624837

Takže to je exemplární příklad závodu, od které se musí řídit všechny další soutěže tj. ty ořechy vpředu na lodích měly stejné parametry, cílová fotka měla náležitou kvalitu, aby nedošlo ke sporu a nemuselo se dávat 2 a víc zlatých/stříbrných/bronzových medailí. :-)

+3/0
15.8.2016 12:45

T45o53m 61K16r80á30t74k80ý 3392709528896

zapamatujte si fotka není důkaz, takže když mám strážník vyfotí auto, že stojíte na zákazu zastavení tak o soudu v pohodě uspějete s tím, že je to fotomontáž

0/−12
15.8.2016 12:49

J63o86s13e33f 26M55i42š59k28o27v40s82k37ý 9248161211938

Neuspějete a je to správně.

+4/0
15.8.2016 13:19

T22o24m 31K60r93á79t15k63ý 3212469358696

doporučuju youtubekanál mikejepan ať víte jak to v praxi chodí

0/0
15.8.2016 16:34

M68a21r96t93i86n 21F93r54a86n44t36i12š29e34k 7275360313335

a olympiáda není soud

+1/0
15.8.2016 13:43

D52a15v68i68d 44Z58a37j67d12á92k 8335272620441

Ja si hned dojezdu myslel, ze je Mahe prvni. Chorvat byl v zaberu a tim zpomalil. Mahe do cile klouzal.

+12/0
15.8.2016 12:41

J95a33n 57H58a28v84r43d36a 2938276491348

přesně, přišlo mi to podobné, jako když kanoisti do cíle dokážou kopnout v pravý oakmžik...

+3/0
15.8.2016 13:47

O79n94d57ř73e55j 87H37o89l23ý 9820630988529

záběr mu vyšel přesně před čáru, jinak by byl jasně zlatý

0/0
15.8.2016 16:20

J62a45k59u53b 90S61e62m26e73r67á33d 2107686771121

konspiratori musi mit fakt tezky zivot.... ale aspon se muzeme zasmat

+10/0
15.8.2016 12:32

R47o19m78a73n 50B93a33j56e72r 2544283779395

Nervy pochopím u finále stovky mužů v atletice kde rozhoduje sebemenší chyba ale tady a u tak zkušeného závodníka nevím.:-/

0/0
15.8.2016 12:23

J34a53k82u50b 92S58e75m32e97r76á50d 2367876701621

a kolikrat jsi jel o olympijske zlato???

+6/0
15.8.2016 12:28

V31o88j49t54ě29c59h 86K74o72n84í34ř 8111675217122

No, podle popisu v článku to bolí výrazně víc, než čtvrtka na dráze, tak to může být i určitá forma strachu z budoucí bolesti.

0/0
15.8.2016 14:06

J79i45ř42í 84V86i48m23r 5503587740280

Nojo, Rio, tam se strašně přepadává a okrádá a tak podobně.

0/0
15.8.2016 12:18

P36e24t20r 11O33t24r16u61b93a 6516658772335

Muj laicky nazor je ten, ze kdyby Chorvat uz nesel pro ten posledni zaber a nechal vesla vzadu podel lodi, tak by ho to nezpomalilo a vyhral by. Skoda, vetsinu casu ve finisi byl vpredu a jak vychazela tempa, tak novozelandan vzdy jen posunul spicku pred chorvata a to mu vyslo i na cilove care.

+14/0
15.8.2016 11:34

S19l74a66v17o76m18í33r 73B63e85n73e69š 6902547850754

To, co píšete, je zajímavé. A když si člověk promítne hlavou Newtonův zákon akce a reakce tak si musí říci, že možná máte pravdu. Tím, jak si šel pro poslední záběr, posunul dopředu část hmoty té lodi (z fyzikálního hlediska loď, vesla i tělo veslaře bylo jedno těleso, protože síly se skládaly), takže zbytek té hmoty musel naopak o něco zpomalit.

+1/0
15.8.2016 11:46

P82e75t98r 94T54y40č60k59a 6625822119862

To je možné, ale pochybuji že se úplně přesně orientuje kde je cíl a jestli mu tam ještě jeden záběr vyjde nebo ne. Každopádně je pravda, že tím hrabnutím do vody tu loď zpomalil.

+11/0
15.8.2016 11:48

R61o59m18a38n 79O63l60s76z72o56w42y 3816667930615

Když jsem to viděl live, tak při dojezdu jsem si byl 100% jistý, že vyhrál Chorvat, bylo vidět, že byl prostě před Mahem. Když jedou dva veslaři tak těsně vedle sebe, tak je zcela normální a běžné, že se špičky lodě střídají ve vedení, dle toho jak kdo má záběr. Mahe měl prostě neskutečnou kliku, že mu do cíle vyšel záběr, kdy záběr vyšel Martinovi byl by před Mahem o mnohem větší kus. Je ale s podivem, že když se měří na setiny, tak nakonec rozhodly tisíciny, to mi přijde nefér.. stejný čas na setiny, dvě zlata...

+10/−9
15.8.2016 11:26

J60o34s37e62f 33P60o74n27e67r89t 9788370642448

Fotofinish je jasný - není co řešit

+6/0
15.8.2016 12:05

S15t56e24p34a32n 85T12o35t65h 8418209905348

omyl, měří se na tisíciny, zobrazují se setiny. FOTOFINIŠ je v pravidlech v mnoha sportech. Veslování nevyjímaje. ;-)

+12/0
15.8.2016 12:07

J97i20ř28í 66O23u86k45r97o98p37e55c 5470638103849

Mně zase bylo naprosto jasné, že vyhrál Novozélanďan, neboť mu dobře vyšlo tempo a zrovna v tu chvíli se na chviličku dostal špičkou lodě přes Chorvata. Proto mě cílová fotografie poměrně překvapila, že to bylo až tak těsné.

Ale fotofinish jasně ukazuje, kdo byl v cíli první a nevím tedy, proč by měla být dvě zlata. Jeden je první, druhý dojel těsně za ním. Je to tak spravedlivé.

+7/0
15.8.2016 12:35

S89l69a89v84o33m22í37r 50B84e66n41e70š 6742577970714

K diskusnímu kolegovi, který píše, že mu ten záběr připadá zkreslený a počítačově upravovaný:

Můj laický názor (ale opakuji, že doopravdy laický), je tento:

K cíli se ti dva první blížili tak, že ve chvíli, kdy vycházelo tempo Drysdalovi, byl první on, a ve chvíli, kdy vycházelo tempo Martinovi, byl první zase Martin.

Kdyby to chtěli nafixlovat, mohli by si ze záběrů kamer vybrat chvíli, kdy byl první Drysdale a ty čáry tak udělat jako dodatečnou fotomontáž.

Tím neříkám, že se to stalo, tím říkám, že kdyby chtěli, tak by to mohli udělat. Jako podvod by mi to připadalo mnohem snazší než nějaká fotomontáž s dodatečnou počítačovou úpravou Drysdalovy lodi. Nepodvedli by na záběru (ten by byl skutečný), nýbrž na tom, že by byl účelově vybrán ten vyhovující záběr, třeba půl metru před cílem nebo půl metru za cílem.

+5/0
15.8.2016 11:15

J31o22s69e49f 28P57o70n21e24r76t 9978160572868

Jen tu nevidím důvod tohle dělat. Jinak technicky to asi lze provést, otázka je ovšem proč!

+3/0
15.8.2016 12:06

S77l84a32v12o50m74í70r 30B15e11n85e81š 6762807550554

Já přeci vůbec neříkám, že se to tak stalo. Já polemizuji z diskusním kolegou, který říká, že došlo k počítačovému zkreslení fotografie. Na to jsem reagoval slovy, že kdyby už někdo podvádět chtěl, existoval by mnohem snadnější způsob, jak by se to dalo udělat.

Svůj příspěvek jsem neformuloval jako "takhle se to asi stalo", nýbrž jako "to, co píšete, je příliš složité, kdyby už to někdo chtěl udělat, tak se to dalo realizovat snadněji".

0/0
15.8.2016 12:22

J73o32s50e38f 83P26o50n39e44r70t 9228280722188

Ano, to chápu, také to nebylo myšleno proti vám, ale obecně - proč to dělat

0/0
15.8.2016 12:24

L44a38d43i37s79l62a85v 52S55l57e96z59á91k 4638473

Ten záběr není zkreslený, to je cílová fotografie. To není běžná fotka!

To co vidíte na ose X (šířka) není vzdálenost ale čas. Cílová kamera snímá cílovou čáru na šířku pouhého jednoho (!) pixelu. Opakováním záběru a položením vedle sebe vznikne výsledná cílová fotka.

Pokud znáte rychlost snímání, tak podle počtu pixelů lze jednoduše spočítat časový rozdíl.

Viz. zde https://cs.wikipedia.org/wiki/C%C3%ADlov%C3%A1_fotografie

0/0
15.8.2016 16:44

L42a74d92i40s68l31a33v 83S16l57e93z67á80k 4718153

"Nepodvedli by na záběru (ten by byl skutečný), nýbrž na tom, že by byl účelově vybrán ten vyhovující záběr, třeba půl metru před cílem nebo půl metru za cílem."

Tak tohle právě vzhledem ke konstrukci cílové kamery nejde... viz. můj předchozí komentář.

0/0
15.8.2016 16:46

P13e58t11r 42M91a51r52š42á52l74e91k 9875792934799

Podle mě měli dát zlatou oběma. Protože už jen samotné měření má nějakou chybu a lodě nebudou pravděpodobně taky úplně stejně dlouhé. V tomhle případě by to bylo spravedlivější.

+2/−9
15.8.2016 11:14

S85l65a58v75o95m38í46r 34B42e49n22e15š 6592317320674

Já si myslím, že na to, aby mohli dát zlatou oběma, by musel existovat příslušný bod v pravidlech. Jestliže neexistuje, nemohli to udělat. Pokud ten záběr nebyl podvod, tak je vidět, že Drysdale byl v cíli dříve. A jestliže není žádné pravidlo na to, že se závod považuje za mrtvý, jestliže sice je prokazatelné, kdo byl v cíli první, ale zároveň ten rozdíl mezi prvním a druhým je menší než x centimetrů, tak zlato prostě oběma dát nemohli.

+11/0
15.8.2016 11:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze