Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Sedm olympijských medailí bez systému? To je zázrak

Den před zahájením zimních her v Pchjongčchangu předseda českých olympioniků Jiří Kejval vyzýval: „Neočekávejme osm medailí jako ze Soči. Byl bych šťastný, kdybychom tu měli nějakou zlatou. A když získáme celkem tři nebo čtyři medaile, bude to fajn.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i30c52h73a82l 44W58e19n18d61l 5913635311353

Zláté vejce snášejicí Sazku nechal nejlepší ministr financí dal úmyslně do konkurzu a pak ji prodal za hubičku. Po 2 dnech od prodeje zablokované terminály sazky zase běžely.A firma vydělává. Jedna z největších zlodějin a možná vetší než OKD a nikdo se ji nikdy něvěnoval ani na chvilku. Tfuj. Sazka mohlo dotovat sport v řádech miliard. Nyní dotuje akorát tak Kellenora s Komárkem.

0/0
2.3.2018 11:30

P95e44t43r 66V71e94l59e77b17i73l 6626279132765

Zajimave je, ze se mluvi o tom, ze se system v roce 1990 zboril (opravdu netusim, jaky byl pred 1990), ale vzdor tomu dokazi byt nasi zimni olympionici-individualisti uspesnejsi, nez zimni olympiady rekneme v sedesatych az devadesatych letech, ktere za stareho systemu "tezily". Pocet medaili se pohyboval mezi 0 a 3, jednou 4, jednou 6, a to je vse.

0/0
1.3.2018 20:57

L92u15k79a42s 25M49u46d59r86a 6386576182731

Každý profesionální sport má tolik prostředků, kolik jsou do něj ochotni různí mecenáši vložit, často bez naděje na nějakou návratnost. Chce-li někdo protočit miliardy fotbalem nebo basketbalem, je to čistě jeho věc, a nelze mu diktovat, že má část dát také na lyžování nebo krasobruslení.

Stát by pak neměl dávat peníze na profesionální sport přímo, ale:

1) Pomáhat finančně výhradně přímo rodičům, jejichž děti sportují, a mají alespoň nějakou docházku, později alespoň nějaké výsledky - a to klidně v řádu statisíců.

2) Měl by zaměstnávat trenéry, teoretiky, lékaře, fyzioterapeuty atd., prostě všechny, kteří se v jakýkoliv moment točí kolem dětí a mládeže, a nastavit jim konkurenceschopné platy, vzdělávací programy a podobně - samozřejmě pouze do té doby, dokud se dotyční nerozhodnou poskytovat své služby na komerční bázi.

3) Měl by dohlížet a financovat trvale udržitelný rozvoj sportovišť, a to i těch méně masových, a všechny je především včetně pozemků vlastnit.

4) Jakmile jakékoliv dítě vstoupí do systému vrcholového profesionálního sportu, veškerou podporu a dotování s okamžitou platností zastavit (což se dnes také neděje).

5) Aktivně shánět pro jednotlivé sporty sponzory, mecenáše, lidi se zájmem o daný sport, kteří by byli ochotni v daném sportu zastávat různé činnosti.

0/0
1.3.2018 9:18

V65e31r40o33n18i35k90a 53P22a75v61l88í50č10k42o69v73á 6657182813404

Ovšem tvrdě narážíte na realitu dne. Sportoviště nejsou státu, ale většinou měst a obcí, část soukromníků, profesionální sport stát nepodporuje. Tedy alespoň je to tak ve fotbale. Státní dotační tituly jsou vypsány pro rozvoj mládeže (hlavně odměny trenérů, dopravu, sportovní vybavení) a neprofesionální fotbal (juniorka + 3. liga a níže). Na údržbu sportovišť ve většině přispívají vlastníci a samospráva není stát. Otázka je proč by měl stát shánět sponzory. To není jeho úkol, ale má nastavit daňová pravidla tak, aby se darování plátcům vyplatilo i z daňového hlediska. Vaše přímá podpora rodičů dítka je možná pouze v individuálních sportech, kde si rodič přímo nakupuje tréninkové jednotky pro dítě, ale v atletice, fotbale, hokeji už to asi bude trošku nesmysl. Pokud je dítko skutečně nadané, tak kluby hledají prostředky jak i sociálně slabším pomoci.

0/0
1.3.2018 10:00

T16o41m68á86š 83M87o20t55l 4963828789427

1) Pan Kejval má máslo sám na hlavě. Místopředsedou ČUS byl už v roce 2009 a co Janstou pro změnu v chaosu českého sportu udělali? Oba si mohou podat ruce... Brečí se, že 60% děcek je obézních a ČOV cpe své reklamní partnery 17 dnů v kuse Hölzelovi na ČT Sport do studia Olympijských festivalů! At ́si pan Kejval nejdříve ujasní, co opravdu chce prosazovat - zdraví dětí nebo přeslazenou limonádu, tím by měl začít...

2) Dočasné!!! Olympijské parky (festivaly) jako panu Kejvalovi ty olympioniky vychovají? Co z těch parků zbyde po roce? 20 mil. Kč v tahu (Ostrava) za jednorázový marketingový projekt! Proč ty prachy Ostrava a kraj nedaly do oprav školních hřišt ́, rekonstrukce sportovišt ́SK/TJ apod.? Pana Kejvala sportoviště nezajímají, jen ty jednorázové projekty (parky) na které shrábnou dotace. ČOV dostalo např. v roce 2014 102 mil. Kč na činnost a ČUS obdržel tehdy 65,5 mil. Kč na činnost. Loni ministryně Valachová odklonila mimo dotační systém pro ČOV 76 mil. Kč nedůvodné dotace - to panu Kejvalovi nevadilo? Sami se na té džungli ve sportu podílí...

3) ČUS v budoucnu zrušit. Převést jeho některé kompetence do nové agentury pro sport. ČUS je systém tak trochu obdobný FAČRu. Vede ho obviněný Jansta, který jako superman stihal vlastnit klub - Nymburk, řídit basketbalový svaz i ČUS! Střet zájmů nikdo neviděl. Místopředsedou je tam stále kámoš Pelta. Jansta je sice právník, ale potřebuje tam mít 9 právníků, dohazuje fleky spolustraníkům, politikům a funkcionářům z povolání (Obst, Kraus). Zatuchlá organizace, která neprosadila nové vize ve sportu a jen jedná a sepisuje furt nějaké koncepce sportu dokolečka bez zavedení změn do praxe, hýčká si ztrátové nakladatelství a soukromou školu, jak kdyby nebylo FTVS a FTK Olomouc a jinde... Podporují raději svá servisní střediska sportu, místo aby podpořily Odbory sporu ve městech, která by sloužila SK/TJ ve městech, tak jak obdobně slouží i Odbory kultury a Odbory školství!

+1/0
28.2.2018 13:22

T47o50m14á51š 51M31o93t94l 4503118609667

4) U nás 100 sportovních svazů dostane z dotací MŠMT větší balík než 7 500 (10 000) SK/TJ!!! A MŠMT se pak diví, že mu výkonnostní sport nefunguje...

5) Letos MŠMT dá na platy učitelů 40 miliard? A jak se stará ministr školství o sportovní kluby a TJ? Dá také miliardy na platy odborných trenérů s praxí v TOP 10 sportech v těch SK/TJ, když sport pod něj spadá? Aha, ti to mají dělat zadara, za almužnu - dobrovolnost prý funguje...;-D A už nějaký ministr školství zvedl 2 hodiny povinné TV na školách, nebo se jen diví, že sport nefunguje?

11) Sportovní infrastruktura je v ČR katastrofa, ale že by se pánové Kejval a Jansta a spol. dohodli, že po MŠMT požadují po dobu 5 let balík 300 mil. ročně na VSA (významné sportovní akce) převést na modernizaci sportovišt ́ to je ani nenapadne! kamarádi a navázané agentury přece potřebují odklánět! Neblázněte!

12) V ČR podporujeme všech 100 sportů - máme na to! Máme přece ropu! Přece nebudeme státem zvýhodňovat TOP12 sportů jak Německo! Podporu dáme i neolympijským pseudosportům, bez základny, bez mládeže, bez popularity... Priority stát nevede. Tradiční sportovní hry stagnují, ale stát je podpoří tím, že podporuje 15 sportovních her!!! Neuvěřitelné...

13) Škoda, ČEZ podporují olympioniky a ČOV, ale postavily (spolufinancovaly)aspoň tomu fotbalu, hokeji a tenisu obdobu Red Bull Akademií nebo SCM ve všech 14 krajích? Pan Kejval mohl vzít manažery ze Škodovky, nasadit raškovky a zajet se podívat na zchátralý areál Harrachovských můstků... Ale marketing s panem Raškou vytěžíme, co to dá...

14) Dnes jsou nové populární sporty (florbal, snowboarding), které dříve neexistovaly a nekonkurovaly skokům na lyžích, běhu na lyžích, sdruženářům. Má cenu K120 vůbec rekonstruovat těm 200 skokanům na lyžích v ČR? mamuta zbourat a místo něj sjezdovku.

15) Dnes máme ČOV, ČUS, Sokol a dalších 14!!! zastřešujících organizací! Kčemo? K chaosu?

0/0
28.2.2018 13:50

T66o62m59á95š 59M54o67t82l 4523648829907

Pod ČUS stejně nejsou všechny sportovní svazy (např. malý fotbal)! ČUS nemá přerozdělovat dotace sportovním svazům a SK/TJ - pak to zavání systémem fungováním "za věrnost" jak na FAČRu. Naštěstí toto letos MŠMT zarazilo a SK/TJ si musí o dotace žádat správně sami ne přes svazy (bohužel dobrovolný funkcionář v Sk/TJ se má upapírovat). Proč se nemají upapírovat po práci placení zaměstnanci v kultuře? (ZUŠ, DDM, knihovny, divadla, ZOO, filharmonie, muzea). Toto Kejval ani Jansta netlačily rukama, nohama, očima... Oni přece na to lidi v ČUS a ČOV mají!

16) Proč nejsou SK/TJ a školy osvobozeny od nemorálních poplatků OSA?

17) Sportovci živnostníci vs. zaměstnanci klubů (u týmových sportů) nevyřešeno an i za 25 let!

18) Velkokluby si talenty stahují moc brzo z periferních klubů (už v přípravkách a mladším žactvu) a svazy mlčí a čučí... Proč to nezakážou a nepokutují? Pak se všichni diví, že sport v periferních městech nefunguje, když se jim tím pádem rozpadají družstva mladších žáků a demotivovaní trenéři se jim tam na to trénování a "výchovu talentů" pak akorát vykašlou (za almužnu po práci).

19) Reprezentace - ještě nedávno si 12 medailově nejúspěšnějších sportů za poslední 4 roky dělilo více než polovinu dotační částky. Což je podle mě správná preference a diferenciace sportů. Ale doufám jen, že je zřejmé, že každá medaile nemá stejnou hodnotu a v některých sportech máme hafó disciplín (běžecké lyžování, biatlon, plavání, kanoistika vs. sportovní hry).

20) Kejval a veřejnost chtějí stavět (krytou) rychlobruslařskou dráhu pro sport, který děla aktivně 297 lidí (142 mládež)! To se vyplatí za 400 mil. postavit a hlavně udržovat? Kdo tam bude trénovat? Novák není nejmladší... A Sáblíková se možná vdá, bude pracovat na DUKLE jak Neumannová, která také netrénuje v SK nějaké děcka... A jak říkal Pelta: samo se to rychlobruslení neudělá...;-D. To samé skokanů na lyžích je 200.

0/0
28.2.2018 14:21

T34o90m48á48š 17M65o11t30l 4643158709667

Budeme jim harrachovské můstky rekonstruovat? Co když to bude chtít i Valenta a jeho"pět" skokanů? Bobistům také miliardy na bobovou dráhu?Janstovi bude chtít samozřejmě Nymburk. Zchátralý Strahov zbouráme - tam to jinak nevidím s tou ruinou... Vždyt ́ stát ani není schopen postavit jeden centr kurt na Spartě pro Sparta Prague Open nebo rekonstruovat Plavecký areál Podolí!

21) Stát platí a zaměstnává v RSC 800 reprezentantů ČR a jejich některé trenéry. Jejich provoz stojí přes 800 milionů ročně! Proč ale stát platí i profi kluby (Dukla, Olymp, USK/DHC Slavia) ve volejbale, házené a basketu?! RSC Dukla je černá díra na peníze... Některé kluby se trápí a ani nereprezentují na mezinárodní scéně...

0/0
28.2.2018 14:39
Foto

M94a28r69t23i66n 59R46o21t89t67e35r 2265312579947

Financování sportu tak jak je teď musí prostě skončit. To samé platí pro absolutně nemorální platy špičkových sportovců. Kromě subjektivního potěšení při sledování výkonu nepřináší sportovec nic co by ospravedlnilo třeba stamilionovou roční gáži.

Nenasytí děti nebo bezdomovce, neuzdraví nemocné, nevzdělá zaostalé, neochrání přírodu.

Kdyžtak dostane profesionální špičkový sportovec (na úrovní národní kvality) sumu úměrnou platu IT profesionála, ani neceknu (+ kryté výdaje jako cestování atp.).

Sport se musí vnímat jako rekreační záležitost.

0/−1
28.2.2018 12:09

L10u33k33a73s 63M97u48d67r60a 6966136552121

To jste se nemusel takhle rozepisovat, stačilo napsat "Entertainment a ekonomika volného trhu nejsou mé obory, nerozumím jim, a tak k tématu nemám co dodat"

+1/0
1.3.2018 9:04
Foto

M93a94r64t45i97n 53R34o91t59t49e22r 2385972339537

Ekonomika volného trhu (v monetární podobě s centrálními bankami a burzovním systémem) deformuje společnost a vůbec nebere v potaz přírodní zdroj planety Země. Je to jedna z nejvíce zrůdných entit v historii naší civilizace.

0/0
1.3.2018 9:06

L22u10k80a22s 89M44u53d34r63a 6816466912401

... což nic nemění na tom, že tato "zrůdnost" aktuálně řídí a ovládá váš život, stejně jako můj, a všech v našem blízkém i širším okolí. Leda byste tedy žil v chaloupce u lesa, a byl živ čistě z přírodních zdrojů - což je ale krajně nepravděpodobné vzhledem k tomu, že disponujete konektivitou k Internetu.

Tudíž stále platí, co jsem napsal.

0/0
1.3.2018 9:22

O30n31d54ř16e62j 43H64o87l72ý 9390600848599

Pane Macku,

jako vážně si myslíte, že na nefunkčnost systému má vliv současná vláda v demisi?

8-o

+2/−2
28.2.2018 6:02

J50i75ř41í 73Z34e50l68i50n44k16a 1830127749889

Hmm, tak na to bych asi použil přísloví "Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde".

Myslím na to, co píšete vy.

0/0
28.2.2018 8:01

P13e60t21r 20U43t71ě86k98a28l 9280908838

Je to jinak - kdo má hůl, psa si vždycky najde. ve vašem případě.

0/0
28.2.2018 10:09

J90i70ř20í 57Z21e17l82i39n58k93a 1830867509729

Jen Ondřej Holý ví, proč ignoruje celou dlouho pasáž článku a z ní se chytil jen jediné věty.

"... Naopak, rozhodně nehledejme za medailemi systém.

„Žádný z našich medailistů ze systému nevzešel, protože ho tu od roku 1990 nemáme,“ přiznává Kejval. „Zbořili jsme ho a teď se ho teprve zase snažíme zavést.“

Popravdě, podobná slova pronášel předseda ČOV už po hrách v Soči 2014 a Riu 2016.

Nic se nezměnilo.

Existence plně funkčních olympijských center, jaká jsou běžná v řadě jiných zemí, dál zůstává jen snem, byť odbory armády, vnitra i školství sportovcům finančně pomáhají. V zemi bojovaly či stále bojují proti sobě sportovní organizace i jednotlivé svazy. A dotační krize se stala tvrdým direktem důvěryhodnosti funkcionářů.

Sportovci - a nejen ti na nejvyšší úrovni - potřebují jistotu, že dostanou peníze na přípravu. Ne na rok, ale kontinuálně na dva, na tři, na pět. Hvězdu nevychováte za pár měsíců.

Základ smysluplného systému českého sportu musí stvořit ministerstvo školství za pomoci špiček českých sportovních orgánů.

Jenže tvořte, když životnost ministrů tohoto resortu je od roku 2012 průměrně jen 11 měsíců a jejich náměstků pro sport ještě méně, přičemž někteří z těchto náměstků dokonce končí u soudu. Tvořte, když máte vládu v demisi. Tvořte, pokud oblíbenou vlastností nových ministrů je vyhlásit: Udělám ve sportu revoluci - a často tak zničit i to málo, co funguje.

„Letošní programy na podporu sportu už ani nejsou programy, ale jen jakési výzvy. Všechno je jinak než loni a loni to bylo zase jinak než předloni. Je to katastrofa,“ říká Kejval. ..."

+1/−1
28.2.2018 10:37

O67n89d60ř80e19j 98H77o40l89ý 9980690778499

Pane Macku,

máte pravdu s tím systémem, ale... ono je potřeba začít u jednotlivců, klubů a jednotlivých svazů. Až toto začne fungovat, tak je možno nastavit společenský systém, opačně to fungovat nebude...

0/−1
28.2.2018 6:02

F73r25a78n87t41i54š16e59k 84T58l73u94k36a 3897669152732

Ryba smrdí od hlavy = od MOV ?! Ten v boji proti dopingu zavede pro Ruské sportovce kolektivní vinu ?! Když ho mezinárodní sportovní soud chce opravit ,tak si sám chce pokrytecky = nečestně = místo omluvy, za svá chybná rozhodnutí, vymyslet, jiná chybná nařízení ?!Tak vymýšlí postiženým další kolektivní tresty ?

( zákaz používání národních symbolů + národní vlajky + národní hymny + pozvání na OH + další !!)

Proto hodnotím MOV ??? jako byly, orgány ( FIFA + UEFA ) MOV je, velký , nákladný moloch, tvořený korupčními osobami, které čestné myšlenky olympizmu dávno nehájí !!!!!!

0/0
28.2.2018 3:07

P12e27t36r 56U31t24ě41k38a66l 9200738908

V zásadě máte pravdu.

Jen s těma Rusama jste vedle.

0/0
28.2.2018 10:10

F91r79a67n22t47i14š88e83k 78H14o98l18u27b 3603391750315

Není mi jasné, proč někdo dává miliony za hráče fotbalu, aby z podprůměrného mužstva (vzhledem k Evropě) udělal průměrné (což se nedaří). Raději by měl podpořit za ty peníze na př. výstavbu rychlobruslařského stadionu, kde máme špičkové sportovce. Tady by byla návratnost peněz asi větší.;-(

+1/0
27.2.2018 16:34

J45i14ř51í 49Z33e92l94i75n32k46a 1670567739109

Není mi jasné, proč by měl někdo dávat peníze do výstavby rychlobruslařského stadionu, když je chce dát do fotbalu. ;-)

0/0
27.2.2018 19:54

P25a48v49e20l 66R80o25s68e77c29k10ý 6836275471329

V globálu máte pravdu, ale znám jeden špičkový hotel, co podporuje místní fotbalisty. Hrají myslím první třídu okres. Áčko snad i postoupilo na kraj. Ale proč by měl pan hoteliér podporovat výstavbu dráhy, kterou v místě postavit ani nejde. Aby podporoval výstavbu někde přes půl republiky, to by pro něj nemělo smysl. Fotbal byl vždy jeho koníčkem, tak cpe peníze, tam kde ho to baví. Navíc i ta reklama to nějaká je.

0/0
28.2.2018 12:12

P57a23v95e79l 97C90h87a38l86u50p39a 2441286515381

Měli jsme zde systém, velmi funkční systém - tréninkových středisek mládeže, vrcholových středisek mládeže... Pak se začalo křičet - že toto je to ošklivé, komunistické apod. Švédové, např., to v hokeji od nás převzali... Nyní se snaží, či spíše "snaží", jakýsi systém nastavit - ale jde to mizerně. Na okraj - u Ledecké bylo důležité to rodinné zázemí, kdy její otec do toho nacpal 12 mil. korun (do Esterčiných osmnácti let). Takže - máme pár špičkových sportovců - ale většinou je to dílo rodiny či nadšence typu pana Nováka - ale ne systému.

+3/0
27.2.2018 14:59

J66i46ř20í 56Č34e17c11h22u89r64a 1633632878828

Vždycky to bude u rodičích. Je to tak i v tom Rakousku...Viz Hirscher. Táta ho tréuje v podstatě do dnes.

0/0
27.2.2018 16:31

J71i13ř91í 21Č57e83c24h20u43r77a 1303272578608

A jakej systém chcete? Dávat každé malé lyžařce co vyhrává U10 krušnohorský pohárek 3 miliony na sezonu? Raději se zaměřte na to, proč těch holčiček U10 jede 20, U12 jich je 10 a U14 slovy tři...Podporujte lyžařské kluby ať tátové nemusí stavět tratě ve svém volném čase, plaťte trenéry, vzdělávejte je, zakládejte akademie, kde se děti mimo trénink mohou i vzdělávat...Lyžařská základna je zoufalá. Stejně tak basketball, volejbal, házená...kdysi tak tradiční sporty.

0/0
27.2.2018 12:49

B81o79r40e85k 34J58a76n71e26c79e37k 4740322152930

Že je nějaký sport tradiční ještě neznamená, že je potřeba ho podporovat na úkor jiných. Šerm je asi taky velice tradiční sport, stejně jako přetahování lanem. Holt nové sporty vznikají nebo získávají popularitu.

+1/0
27.2.2018 13:09

J67i18ř35í 33Č74e97c67h66u40r36a 1403792828328

Jo? A které mají takovou základnu? Floorball? Protože na to je každý tělocvikář odborník...Rozdat dětem hokejky a hodit jim balónek a n 45 min je pokoj

0/0
27.2.2018 16:29

J98i23ř56í 86Z83e64l38i82n83k32a 1120577239369

... u volejbalu je obrovský rozdíl mezi děvčaty a chlapci. Dívčí složka jakžtakž funguje a aspoň v některých krajích se dá v kategorii žaček mluvit o nějaké masovosti. Chlapecká složka je vesměs tristní.

0/0
27.2.2018 14:11

T30o93m77á55š 49M87o38t82l 4623188319377

No, bohužel. Je to problém více sportovních her - volejbal, basketbal, házená. Od roku 2003 ubylo skoro 100 tisíc mládežnické základny svazům pod ČUS!!! A od roku 2015 ubylo ČUS 500 TJ a SK! ...Někde se to prostě musí projevit. U nás je dnes volejbal také v háji - ani ty holky nejsou. Basket přišel za 1 rok o 6500 aktivní mládežnické základny, florbal překvapivě o 24 700, plavání o 4 600, atletika o 5500, tenis o 3800... Fotbal, hokej a volejbal bez úbytků.

...Já si teda nemyslím, že ČUS funguje dobře a neobejdeme se v budoucnu bez něj...

0/0
28.2.2018 14:51

P17a81v71e28l 93R31o46s90e42c57k38ý 6606755281199

Obojího je potřeba. Rodinné zázemí a i ten systém. Střediska vrcholového sportu umožnila kvalitní přípravu mnoha talentům, co by na to jinak neměli. Ale prvotní impulz musel vždy vzejít od rodiny. Začít musel jedinec vždycky za své. Až pak se vidělo, jestli má vůbec uvažovat o vrcholovém sportu.

0/0
28.2.2018 12:05

D12u78š52a49n 51D94i19t53r13i16c45h 3128376813219

koncepční podpora sportu, není o milionech na supertalenty.

Je o zajištění podmínek aby děti mohli sportovat, ty nejlepší z nich pak mohli soutěžit mezi sebou.

Pro nejlepší z nejlepších už se peníze na špičkovou přípravu najdou, ale je potřeba zařídit, aby se k tomu mohli dostat.

+6/0
27.2.2018 12:07

M84a72r34t74i42n 11P75o12d59h83o63r90s88k38ý 4605291279873

Jestliže to chceme brát tak, že sportovci na olympiádu jezdí nejen za sebe ale i jako reprezentanti naší země a nás a my to s nimi prožíváme, tak mi přijde fer je na oplátku podpořit. Vrcholoví sportovci popularizují sport a mít v dětském věku za idola sportovce je ta lepší varianta. Navíc někteří z těch, co se chytí, to pak tomu sportu vraci (finančně třeba z reklam, další propagací, různými aktivitami). Vrcholový sport je taky určitou formou komunikace mezi národy a je plus být vidět a slyšet. Ohledně argumentu s reklamou na naší zemi mě napadá takové přízemní srovnání, že firmy plati za umístění svého loga a tady je tím "logem" česká vlajka a hymna. Jasně, drtivá většina lidí řekne, že na ně reklama nepůsobí a z toho teda plyne, že ve vedení většiny společností sedí idioti, ale podvědomá inklinace ke známému v lidech je. Ovlivnit nějakého turistu, možná i investora nebo dokonce politika to může.

+1/0
27.2.2018 11:57

A21l19o73i59s 39J77i86n64d85r62a 9740894257105

Jenom takovy priklad. V Brne je nekolik bruslarskych hal (ne rychlobruslarskych :)).

Pro verejnost je vzdy otevrena jenom jedna na 2h (nebo 2x2h) a to ne jeste o kazdem vikendu, v tydnu prakticky vubec nic.

Chapu, ze to vyuzivaji skoly a kluby, ale verejnost to plati a myslim, ze by to melo byt vice dostupne verejnosti.

0/0
27.2.2018 10:33

J88i15ř75í 26J75a13h92o43d68a 9766768476902

Pokud jsou zavřené a nikdo tam není, tak je to problém. Pokud jsou zavřené proto, že si plochu někdo pronajmul, tak je to dobře.

Pokud by měla být hala v lužánkách otevřena jen veřejnosti, měla by komunita města Brna, nebo dejme tomu jen Brna-střed dělat věřejné sbírky a veřejné práce na udržení provozu haly, která sama o sobě fungovat neumí. Neexistuje v Česku, ani ve světě precedens, kde by se bruslařské haly pro veřejnost vyskytly, samoobsluhovaly a udržovaly samy. Za tím se skrývá halda práce, kterou buďto zastává kumunita, nebo soukromý subjekt, který pak za úplatu halu dává tomu, kdo si zaplatí.

0/0
27.2.2018 10:49

L21e54o61p24o76l84d 82P19r92o98k74e98š 8739454637

Snad se platí vstupné....

0/0
27.2.2018 11:55

M24i20l25o96š 19Ř73e74h87á49k 8546538107225

Brno není zrovna nejlepší případ - není v Česku, ale na Moravě.

0/−1
27.2.2018 20:34

M18i26l39o89š 61Ř11e48h72á74k 8176228747475

Proč je tedy v Jihomoravském a ne v Jihočeském kraji?

0/0
1.3.2018 10:22

M25i16l95o81š 27Ř11e13h28á97k 8146628657315

Proč je tedy v Jihomoravském a ne v Jihočeském kraji?

0/0
1.3.2018 14:44

M92a11r79e86k 35H37r39u38b18y 6807892581688

Vlada v demisi je par mesicu. Sibri jako Chvalovsky dokazi vysavat system desetileti.

Tohle neni problem vlady, tohle je problem totalni neodpovednosti uredniku.;-O

MSMT namisto podpory skolstvi bohate dotuje luxusni zivot bafunarum aniz by vyzadovalo jakekoli vysledky.

A nikdo nesedi, nikdo nevisiRv

+7/0
27.2.2018 10:28

P83e82t62r 74U46t50ě89k96a97l 9360718428

Kruci - přece Kejval a celý jeho ČOV je jednou z těch žab na prameni! Přece je to i jeho vina, že žádný systém nemáme.

Zajímavý je, že tato slova slyšíme od vrcholného představitele našeho sportu teprve poté, co už to někdo v médiích řekl. A nevzpomínám si, že by to - jak on sám říká - tvrdil už po Soči a Riu.

Dokud náš sport budou ovládat mafie a stát bude nečinně přihlížet, lepší to nebude.

ČSTV - dnes ČUS - se musí zrušit. pravda, v případě ČSTV to po revoluci šlo, dokonce to bylo už připraveno, ale vinou tehdejší poradkyně prezidenta Havla Věry Čáslavské k tomu nedošlo.

No a ČUS - to musí zrušit sportovní svazy samy. K ničemu to nepotřebují - jen jejich lenost a neschopnost samy se řídit a nést zodpovědnost za výsledky umožňují této hydře přežívat a krást peníze.

Sportovní svazy musí být závislé na svých výsledcích - to jest úspěšnosti na vrcholných podnicích a na výchově mládeže. Jen a pouze na tom. Ne na tom, jak si peníze vyhádají či jak zkorumpují státní úředníky. Stát nebude svazům přispívat na jejich sekretariáty a na jejich soutěže - jen na přípravu reprezentace a mládež. Svazy pak samy musí zavřít kohoutky penězovodů mafiánům a podivným subjektům, ze zákulisí ovládajím jejich činnost.

Jasně že mnozí současní funkcionáři ve vedení svazů něco podobného neumí, nejsou toho schopni a ani to dělat nechtějí. Pak jejich vlastní členská základna se jich musí zbavit, aby příslušný sport vůbec mohl fungovat. Nebudou výsledky, nebudou peníze. Nebude výchova talentované mládeže, nebudou peníze.

A občané - nebude-li sport řídit někdo, kdo tyhle zásady chápe a prosadí je, lepší to nebude. Medaile budou dál vozit jen vyjímeční jedinci, mimo systém a za své peníze.

+4/−2
27.2.2018 10:12

J58o70s82e20f 14V96a41l84a 9980453273793

protoze cesky obcan se prestal starat o sve zalezitosti - nekontroluje ani politiky, ani funkcionare. To je celospolecensky jev. Tam kde spolecenska kontrola funguje (rekneme Svycarsko, Nemecko, francie a severni Italie, Dansko, Svedsko) funguje i sport

+4/0
27.2.2018 10:19

P72e36t34r 49U20t85ě76k86a11l 9360528448

No - dejme tomu.

Jenže současní politici se od roku 1989 starají jen o svůj prospěch, dokonce na úkor občanů - a nikdo jim nejde po krku. Tím myslím zejména média. Ta jsou naopak zkorumpována vždy ve prospěch určité politické skupiny či mafie.

+2/−1
27.2.2018 10:23

J44o24s51e87f 28V80a13l14a 9810593623933

nikoli. Politici jsou zodpovedni pouze svym volicum. V Nemecku je bezne, ze pristizeny politik odstoupi. To by Babis uz musel byt 3 roky zpatky v Agrofertu.a prezident na Vysocine. V CR jsou jedina pouzitelna media ta verejnopravni a proti nim je vedena likvidacni kampan.

+7/0
27.2.2018 10:28

J80i67ř35í 69J85a61h36o97d82a 9276578666772

Politici se hlavně rekrutují z našich řad "obyčejných" lidí. My, obyčejný lid poměrově naděláme stejnou škodu, jako politici na výslunní. Těžko se někde napíše, jak se ztrácejí příbory a hrnečky ze závodních jídelen, přitom to je to podhoubí, které je nutnéí proto, aby lidi, jako Babiš mohli být věřejnými představiteli s velmi silným mandátem.

+1/−1
27.2.2018 10:36

M62a71r58e26k 85H65r70u69b56y 6677692611268

On jim tak nejak nema KDO jit po krku. Policie je tolikrat zreformovana, ze se boji vylezt, naopak justice neni zreformovana vubec, takze komunisticti soudci drzi s byvalymi soudruhy ve Svazu basu.

A 30 let to nikomu nevadi...

+1/0
27.2.2018 10:31

J42i21ř26í 45Z75e67l54i74n85k25a 1150197619409

Zrovna ten ČUS bych nerušil, ale měli bychom si ohlídat, ať je to opravdu ten systémový prvek, který opravdu pomáhá financování sportu.

0/0
27.2.2018 14:38

P50e90t17r 45U41t34ě39k61a13l 9490428328

ČUS je úplně zbytečná organizace. Pokud by svazy pracovaly, jak mají, vůbec ji nepotřebují - mohou být navázány přímo na státní orgán. Kdyby ji přesto svazy z nějakého důvodu chtěly mít. musí si ji platit samy - a v tom okamžiku by si to rozmyslely. Teď to funguje přesně naopak - ČUS bere prachy od státu a hospodaří s nimi. Část podle záhadného klíče pošle do svazů, část spotřebuje na svůj vlastní provoz, no a část ukradne.

ČUS vůbec nijak financování sportu nepomáhá. Pokud to chcete vysvětlit, musí se nejprve definovat, co jsou jednotlivé subjekty ve sportu, jaké jsou jejich činnosti a jak jsou tyto financovány. A oblasti sportu jsou v zásadě tři - státní reprezentace, spolková tělovýchova a sport pro všechny. Ty pak mají další podoblasti. Ale stát má financovat výhradně reprezentaci a sport pro všechny a to adresně. Čili přímo a přes sportovní svazy. Nikoliv přes mafiánskou a estébáckou ČUS, kde se všechny ty oblasti smíchají tak, že přes to jednak není kontrola, jednak těch peněz je pořád málo.

Zdrojem peněz pro sport pak není jen stát - dokonce možná víc zdrojů jde mimo, takže zcela nekontrolovatelně. Nic na tom, ale ty výhradní oblasti péče státu musí být zcela v jeho režii. To znamená, že daně z aktivit a podnikání, využívajících sport (sázkové organizace, podnikatelské sportovní subjekty, ...) musí jít do státního fondu sportu, nikoliv, že si je jako sponzorské dary odepisují z daní.

Je toho mnohem víc. je to zpracováno, sepsáno a nabízeno. Jenže nikdo to nechce. ČOV a ČUS samozřejmě proto, že by přišly o nekontrolovatelný penězovod, státní úředníci proto, že tomu jednak nerozumí, jednak by to byla práce.

0/0
27.2.2018 17:13

J42i76ř38í 19Z97e77l12i26n98k20a 1640717119219

Hádat se s vámi nebudu, ale stojím si za tím co jsem napsal, tak jak jsem to napsal: "Zrovna ten ČUS bych nerušil, ale měli bychom si ohlídat, ať je to opravdu ten systémový prvek, který opravdu pomáhá financování sportu."

Pokud by to byla opravdu servisní organizace, tak je pro "stát" přehlednější a hlavně může být i efektivnější, pokud je partnerem, žádajícím peníze jedna organizace, která sdružuje všechny od fotbalistů až po třeba kušisty. A v té organizaci jednoznačně a přehledně nastavená pravidla pro rozdělení těch finančních prostředků.

Jako orienťákovi mně přijde smysluplnější, pokud peníze v parlamentu nebo jinde vyhádá zastřešující organizace a naši dva placení bafíci, které každý druhý týden potkávám na závodech zajišťují servis pro orienťáky a v rámci ČUS "jen" pohlídají, abychom dostali to, co podle nějakého klíče máme dostat. A "mezi svými" v rámci ČUS zkoušejí prolobovat co nejvíc. Připadá mi padlé na hlavu, aby za každý jednotlivý sport někdo neustále loboval v parlamentu a všichni byli odkázáni na libovůli poslanců, kteří se jeden rok rozhodnou podpořit pétanque a jiný rok korfbal.

Podobně to vnímám dole. V našem městečku s necelými čtyřmi tisíci obyvatel je většina sportovců pod křídly TJ a jsou v mezích možností spokojeni, protože TJ je pro Město partner a Město TJ s osmi oddíly naštěstí dost podporuje. Když jsem se před pár lety rozhodl, že budu holky trénovat volejbal, do jisté míry jsem se musel stát nechtěně i bafíkem, protože ti nejsou. A dost mě to obtěžuje. Ale aspoň jsem rád, že máme předsedu a ekonomku, kteří za rok dostanou deset tisíc a nemusím řešit různé dotační tituly.

0/0
27.2.2018 20:35

P90e19t18r 95U71t11ě80k55a19l 9380168768

No - jste úplně vedle. Co píšete znamená, že se nebude měnit vůbec nic. Gangster Jansta s mafiánem Peltou a poserou Kejvalem budou nadále čachrovat s dotacemi ve svůj prospěch.

ČUS jako mezibanka mezi státem a sportovci je černá díra.

Rozdělit přímo na státním úřadu (vládě) prostředky dle pevného klíče a algoritmu je velmi jednoduché a zvládne to každý počítač s excelem.

Na co moloch ČUS? Nejmíň třetinu z těch peněz sežere.

0/0
27.2.2018 22:35

J61i25ř84í 18Z80e63l41i35n34k32a 1420197859959

Fakt mi uniká, proč mi píšete ten první odstavec.

Prostě si odmítáte představit, že by zastřešující organizace mohla fungovat jinak a bez Jansty a Pelty.

On ten algoritmus nemůže být až tak úplně pevný a neměnný. A u nás v téječku jsem hodně rád, že o způsobu rozdělení peněz rozhoduje devítičlenný výbor, kde má každý oddíl svého člověka a ne někdo na městském úřadě.

Podobně na úrovni toho prvotního rozdělování mně systémově vhodnější přijde, když budou o principu rozdělení dotací rozhodovat zástupci jednotlivých sportů v rámci své zastřešující organizace. A ne nějaké osoby na vládě, které jsou závislé na tom, jaká je zrovna politická situace a u nichž si podávají kliku lobisti jednotlivých sportů.

0/0
27.2.2018 23:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze