Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Úterý 17. října 2017 Hedvika

GLOSA: Olympiáda jako béčkové porno. „Jeď! Gábino! Jeď!“

Nad ruským Soči se rozhořel olympijský oheň. (7. února 2014) | foto: AP

13 2014
Toto je zoufalé volání o pomoc, k němuž se v nouzi nejvyšší uchyluje plátce televizních poplatků. Ani trochu se mi nelíbí, že Česká televize dělá z olympiády v Soči béčkové porno.

Jiří Rejman za to, alespoň myslím, nemůže, když při strhujícím  výkonu biatlonistky Gabriely Soukalové ječí jak dvanáctiletá holčička kdysi dávno na koncertu chlapecké skupiny Lunetic. Vždycky se vyznačoval věcností, seriózností, příjemným klidem (Rejman, ne Lunetic) a bylo na něm znát, že svým sportům rozumí. Ale asi mu někdo z jeho šéfů při olympiádě hodně důrazně řekl, že dnešní doba je alespoň v obrazovozvukových médiích především o emocích, nikoliv o profesionálních výkonech.

Viz galapředstavení jeho kolegy Jiřího Hölzla, který vyhrožuje konzumací vlastní  helmy, pokud Nikola Sudová nepostoupí do finále. Můj kamarád  Martin toho nikdy moc  nenalyžoval, natož v boulích, ale Nikolina jízda se mu na rozdíl od přemotivovaného Hölzla nějak nezdála.

Abych se však vrátil k béčkovému pornu. Pokud visím očima na obrazovce, kde Soukalová  předvádí úžasné věci při dohánění zdánlivě nedohnatelné ztráty, skutečně nepotřebuji,  aby mě televizní komentátor rušil opakovanou verbální stupiditou: "Jeď! Gábino! Jeď!" A ještě tónem, z něhož čiší, jak je mu tahle vynucená erupce citů protivná.

Naopak bych uvítal, kdyby Rejman jako vždycky předtím dokázal společně s televizním  specialistou na biatlon říci fanouškům, jestli Soukalová mele z posledního, nebo ještě může zrychlit. Takhle nějak to v Naganu 1998 zvládala při závodech Kateřiny  Neumannové bravurní komentátorka a zároveň jazykově bezchybná Květa Jeriová - Pecková.

Nová doba, řeknete si. Možná. Ale ať pak Česká televize hledá své hvězdy v  cirkusových šapitó, a ne mezi vzdělanými sportovními odborníky. A to se nechci  dotknout umělců z manéží. V disciplíně Emoce bez erudice by uřvané komentátory  přejeli - proč se té metafory zaleknout? - jak Rocco Siffredi Paulu Wildovou.

Líbí se vám emotivní způsob komentování?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 16. února 2014. Anketa je uzavřena.

NE 7131
ANO 3964






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze