Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Sobota 21. října 2017 Brigita

Gólman Hnilička musí z obrazovky

7 2006
Praha - Byl hlavním hrdinou opery Nagano a teď si zahrál také v reklamě na pivo. Hokejový brankář Milan Hnilička, trojka v české olympijské nominaci. Jenže ouha, před olympiádou na to není zrovna vhodná doba. V době od 19. ledna do konce her zakazuje Olympijská charta propagovat jiné partnery než ty, kteří oficiálně spolupracují s Mezinárodním olympijským výborem či jeho národní odnoží.

Za porušení by mohlo teoreticky hrozit až vyloučení z her. Český olympijský výbor na to poukázal v souvislosti s fotografiemi skokana Jakuba Jandy. Ale podobný problém měli i další sportovci.

A Hnilička?

"Myslíme si, že to je porušení, a už jsme o tom také informovali jak hokejový svaz, tak Budvar. Požádali jsme je, aby tato reklama byla stažena. Odezva předsedy hokejového svazu byla, že to udělají," uvedl Jiří Zedníček, místopředseda ČOV.

"Nevím, jak to vzniklo, ale i kdyby Budvar byl partnerem ČOV, tak by taková reklama nemohla během olympiády běžet."

Pivovar je partnerem českého hokeje. Proto v reklamách využívá i tváře hokejových reprezentantů.

"Pokud vím, tak ta reklama o olympiádě nic neříká. Nevím, jaký s tím mají problém na olympijském výboru, ale já se domnívám, že to nepřesahuje povolený rámec," řekl Mojmír Šatava ze společnosti Pro-Hockey.

Porušení se brání i Budějovický Budvar. Přesto reklamu s olympijským vítězem ve společnosti oblíbených propagátorů piva Boba a Davea v době her na obrazovkách neuvidíte.

"Reklamní spot, ve kterém vystupuje pan Hnilička, není v žádném případě porušením Olympijské charty. Porušením charty je reklamní využití národních reprezentantů v průběhu olympiády, ale vysílání předmětného spotu bude ukončeno ještě před jejím zahájením," stojí ve stanovisku pivovaru.

Autoři:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze