Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Sobota 21. října 2017 Brigita

O dokonalou loď Hilgertová přišla. Přinese jí třetí kajak štěstí?

S ÚSMĚVEM. Štěpánka Hilgertová před odletem na olympijské hry v Londýně. | foto: ČTK

16 2012
Jepičí život měla ta moje krasavice, skončil na trase Londýn -Praha při návratu ze soustředění. Ty věty, které na sociální síti připojila k fotografii zničené lodě, dokonale vyjadřovaly její zklamání. Ve čtyřiačtyřiceti letech, pouze několik týdnů před olympijskými hrami, přišla Štěpánka Hilgertová o novou loď.

Už se vám někdy něco podobného stalo?
Nikdy. Někdy lodě zejména při delších letech utrpí újmu, ale při krátkých letech se to většinou nestávalo. Maximálně byla třeba zlomená záď, což je řešitelné. Ale tohle byla naprosto rozdrcená loď přímo uprostřed, neopravitelná záležitost. O to víc to bylo nepříjemné překvapení.

Navíc těsně před olympijskými hrami.
Byla to nádherná závodní loď, vyladěná do všech detailů, dva týdny jsem na ní trénovala. Psychicky mě to zlomilo, protože jsem nepovažovala za možné, že by se stihla udělat nová, takže jsem řešila, jestli pojedu na té loňské. Nicméně se výrobce překonal a do týdne jsem měla postavenou novou loď. Bylo náročné jí doladit a vyšperkovat, aby byla znova v pořádku. Ale je velmi dobrá, jde jen o to se s ní sžít.

SMUTNÝ KONEC. Olympijský kajak Štěpánky Hilgertové skončil u popelnice.
SMUTNÝ KONEC. Olympijský kajak Štěpánky Hilgertové skončil u popelnice.

Smutný konec kajaku Štěpánky Hilgertové.

Kolik času na to potřebujete?
Už na trénincích v Praze jsem si s ní rozuměla, jenom v pár momentech jsem znejistěla. Věřím, že doladění na olympijské trati bude probíhat velmi rychle.

Letos to přitom nebyl váš jediný problém s lodí.
Ta, co vezu do Londýna, je v podstatě už třetí. První loď se povedla váhově, ale byla seřezanější než bylo vhodné, takže jsem se na soustředění vytrápila. Pak se stavěla další, vynikající a skončila zničená. Třetí, doufejme, že bude nejlepší a že je to konečná.

Lze loď při přesunech nějak zabezpečit?
Vozíme je zabalené ve vypolstrovaných obalech, to je ochrání proti běžnému potlučení, ale pokud na to spadne z výšky těžký kontejner, nemůžou vydržet. Věřím, že nešlo o úmysl nebo bezohlednost, ale o nehodu.

Měla jste loď pojištěnou?
Pojištěná byla, něco bychom měli dostat od letecké společnosti, je to jejich standardní limit na zavazadlo. Nevím, v jaké výši. Ale ne, kolik stojí nová loď (30 000 Kč.)

Fotogalerie

Olympijský kanál už jste několikrát otestovala. V čem je zrádný?
Ve všem. Kouzlo té trati spočívá v tom, že není jedno konkrétní místo, ze kterého by měl člověk strach. Bude záležet na stavitelích, jak branky postaví. Obtížnost vody je od startu do cíle obrovská.

Pomůžou vám zkušenosti?
Neřekla bych, spíš mě brzdí. Jsou to totiž zkušenosti z dob, kdy se jezdilo úplně jiné pojetí vodního slalomu než dneska, takže se snažím přeučovat na to současné moderní pojetí. Někdy se mi to daří lépe, někdy ne.

Dvakrát jste olympijské hry vyhrála. Máte opět medailové cíle?
Hlavně si to chci užít. Ale abych si to užila opravdu, musím podat výkon, s kterým budu spokojená. A vědět, že jsem to zvládla bez nějakých hloupých zbytečných chyb





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze