Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Pátek 20. října 2017 Vendelín

Hilgertová navštívila Sherlocka a teď už vyhlíží svoji šestou olympiádu

Štěpánka Hilgertová na pekingském kanálu | foto:  Michal Sváček, MAFRA

25 2012
Londýn (Od zpravodaje iDNES.cz) - Týden bydlela v hotelu přímo u kanoistického kanálu. Aby si osahala trať i její záludnosti, aby věděla, jak a kde možná zaútočit na svoje třetí zlato. Před pár dny si ale Štěpánka Hilgertová zabalila kufry a přestěhovala se do olympijské vesnice. "Tady se cítím víc na olympiádě," řekla šestinásobná účastnice her.

Přestože to na kanál v Lee Valley z vesnice není úplně blízko, v zácpě se dá cestovat i víc než hodinu, kajakářka chtěla být raději v centru olympiády. "Mně by to tam nevyhovovalo," přiznala 44letá legenda z peřejí. "Jen když jsme měli kanál daleko od centra, bydlela jsem jinde. Olympiáda je olympiádou, když máte možnost být s ostatními."

Takže jak se vám vesnice pro sportovce v Londýně líbí?
Působí to tu na mě útulným dojmem, snažili se. Je tu hodně zeleně, parky osázené stromy, na pokojích visí obrázky. Snaha udělat to prostředí přívětivé je znát.

A když ubytování srovnáte s těmi předchozími?
V Barceloně ani v Atlantě jsem ve vesnici nebydlela, v Aténách jsem ve vesnici přespala asi dvakrát, tam byly přízemní domky a celá vesnice vypadala strašně rozlehle. Srovnávat můžu jenom s Pekingem, kde také postavili věžáky.

Fotogalerie

Nezvažovala jste, že byste zůstala přímo u trati?

Když to není kvůli vzdálenosti vyloučeno, je lepší být ve vesnici.

Jak dlouho vám dojíždění na vodu trvá?
Jak to zrovna vyjde. Když už jezdíme na jeden trénink denně, vyrazím s dostatečným předstihem. Teď jeden autobus vynechal, ale i tím dalším jsem tam byla hodinu a čtvrt před tréninkem. Člověk si musí dát rezervu. Když jsme trénovali dvakrát denně, bydleli jsme v hotelu. Člověk měl šanci si přes poledne odpočinout.

Co je nejtěžší místo na trati?
To se fakt nedá říct, trať je stejnoměrná. V Bratislavě je jasné, že nejhorší je na konci Niagara. Tady ale není místo, co bych měla strašně ráda nebo naopak nenáviděla. Je to rozloženo od začátku do konce. Vždy záleží na vytyčené trati. Takže stavitelé trati rozhodnou, jak bude náročná.

A nová loď? V této sezoně už je třetí.
Je skvělá, ale trať zůstává pořád stejně těžká. Jednou to sjedete tak, že ani nevíte jak. A podruhé je tam víc válečků než předtím.

Už jste tu zažila nějaký odpočinkový den?
Skoro dva. V pondělí jsme vyrazili do Londýna, projeli jsme se lodí po Temži, byli jsme v Baker Street u Sherlocka Holmese. Takový turistický den. Ruce si odpočinuly, nohy už tolik ne. Ale když ta možnost byla, chtěla jsem ji využít. Vyšlo super počasí, člověk vypadne z prostředí a tréninku.

Kolik jízd denně zvládnete?
Teď už budu trénovat jen jednou denně, udržovat se v kontaktu s vodou je třeba. Ale den volna už nepřijde.

Autor:




Advantage Consulting, s.r.o.
INŽENÝR KVALITY/VÝROBA PLASTŮ

Advantage Consulting, s.r.o.
Olomoucký kraj, Zlínský kraj, Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze