Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Sobota 21. října 2017 Brigita

Američané hltají olympiádu v televizi, sledovanost překonává očekávání

SLEDUJÍ SVÉ HVĚZDY. Americké sportovní fanoušky těší i výsledky jejich reprezentantů, kteří se perou s Čínou o vítězství v počtu získaných medailí. Zlatem přispěla i sprinterská štafeta atletek, navíc ve světovém rekordu. | foto: Reuters

11 2012
Vedení televize NBC je nadšené, sledovanost olympijských her, jejichž vysílací práva ve Spojených státech vlastní, značně překonala očekávání. Londýnský sportovní svátek se dokonce zařadí mezi pět nejsledovanějších událostí historie.

Do čtvrtka alespoň část sportovního svátku, který se odehrává jednou za čtyři roky, v USA vidělo celkem 210,5 milionu diváků. Sledovanost londýnských her tak podle deníku Los Angeles Times nejspíš překoná i olympiádu v Pekingu, kterou v televizi vidělo celkem 215 milionů Američanů. Očekávání expertů přitom byla opačná, protože televizní trh negativně ovlivňuje rozmach internetu, který televizním stanicím bere diváky.

"Olympijské hry popřely mediální 'gravitační' zákon," řekl LA Times Alan Wurtzel, šéf společnosti, která pro NBC měří sledovanost. Podle něj za to může i současná nepříliš dobrá ekonomická situace, kdy lidé sedí doma, aby ušetřili peníze. Pomohl i rozvoj tabletů a chytrých telefonů, na nichž je možné sportovní přenosy pohodlně sledovat prakticky kdekoliv.

Sledovanosti her příliš neuškodil ani nepříjemný časový posun, kdy se hlavní sportovní přenosy na obrazovkách v USA objevily v pozdních nočních hodinách. "Je velmi překvapivé, že počet diváků rostl dvojciferným tempem (v procentech) ve srovnání s Pekingem prakticky v každé demografické kategorii. A to navzdory tomu, že většina diváků již znala výsledek ještě před začátkem televizního záznamu," podotkl Miraj Parikh z reklamní agentury Spark, která sídlí v Chicagu.

NBC měla obavy, že přenos olympijských her v Londýně jí může přinést ztrátu až ve výši 200 milionů dolarů. Za exkluzivní vysílací práva pro USA zaplatila 1,18 miliardy dolarů a dalších 100 milionů dolarů stálo samotné zajištění přenosů. NBC ovšem již prodala reklamní vysílací čas za 1,3 miliardy dolarů, přičemž cena za 30 vteřin dlouhý spot se může vyšplhat až na 900 000 dolarů.

Autoři: ,




Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze