Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Pátek 24. listopadu 2017 Emílie

Německý antimonopolní úřad prověřuje omezení reklamy při olympiádě

Ilustrační foto | foto: Reuters

25 2017
Německý antimonopolní úřad vede správní řízení s domácím svazem olympijských sportů (DOSB) a nepřímo tak i s Mezinárodním olympijským výborem (MOV) kvůli pravidlu 40 olympijské charty. To omezuje práva sportovců a sponzorů na propagaci během olympijských her i v období před nimi a po nich. Nejvyšší německý úřad pro hospodářskou soutěž to potvrdil agentuře SID.

V prováděcím ustanovení k pravidlu 40 ve třetím odstavci stojí: „Bez souhlasu výkonného výboru MOV nesmí žádný závodník, funkcionář nebo jiný člen výpravy na olympijských hrách dovolit, aby po dobu trvání olympijských her byly jeho osoba, jméno, vyobrazení nebo sportovní výkony využívány k reklamním účelům.“

Podle německého úřadu jde o „příliš restriktivní pokyny“, které nepřiměřeně omezují sportovce a jejich případné osobní sponzory. Pokud ale chce sportovec na olympijských hrách startovat, musí se zavázat k dodržování olympijské charty a tím i tohoto pravidla.

MOV tímto opatřením chrání vlastní exkluzivní sponzory, s nimiž má uzavřené lukrativní smlouvy. Ti jako jediní smějí při propagaci používat olympijské symboly či slova jako hry a olympijské. Za porušení pravidel hrozí sportovcům až diskvalifikace.

Německý úřad pro hospodářskou soutěž údajně zahájil řízení už před devíti měsíci na základě stížnosti spolkové asociace sportovního průmyslu. Jak kauza postupuje a kdy bude oznámen výsledek řízení, zástupci úřadu nekomentovali.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze