V prováděcím ustanovení k pravidlu 40 ve třetím odstavci stojí: „Bez souhlasu výkonného výboru MOV nesmí žádný závodník, funkcionář nebo jiný člen výpravy na olympijských hrách dovolit, aby po dobu trvání olympijských her byly jeho osoba, jméno, vyobrazení nebo sportovní výkony využívány k reklamním účelům.“
Podle německého úřadu jde o „příliš restriktivní pokyny“, které nepřiměřeně omezují sportovce a jejich případné osobní sponzory. Pokud ale chce sportovec na olympijských hrách startovat, musí se zavázat k dodržování olympijské charty a tím i tohoto pravidla.
MOV tímto opatřením chrání vlastní exkluzivní sponzory, s nimiž má uzavřené lukrativní smlouvy. Ti jako jediní smějí při propagaci používat olympijské symboly či slova jako hry a olympijské. Za porušení pravidel hrozí sportovcům až diskvalifikace.
Německý úřad pro hospodářskou soutěž údajně zahájil řízení už před devíti měsíci na základě stížnosti spolkové asociace sportovního průmyslu. Jak kauza postupuje a kdy bude oznámen výsledek řízení, zástupci úřadu nekomentovali.