"Z finančního hlediska jsme všechno potřebné zajistili. Teď musíme věřit, že to sportovcům pomůže k zisku medailí," tvrdí manažer Černošek.
Olympiáda je největší sportovní událostí. Je díky tomu snazší zajistit finance pro naše olympioniky?
Je to především něco jiného než shánět peníze na konkrétní akci. Především proto, že prezentace firem přímo na olympiádě je hodně komplikovaná. V zásadě je ztotožněná s jediným logem – olympijskými kruhy. Na druhé straně ale všichni partneři vnímají, že přínos olympiády je v něčem jiném.
Co máte na mysli?
Je to událost, kterou sleduje celý svět. Každý úspěch je prezentací celé země. Navíc špičkové výkony motivují mládež. Olympijský závod je motivuje. Vytvoří v nich pocit – to byla paráda, pojďme sportovat. To všechno naše partnery zajímá, proto nás podporují.
Myslíte si, že v případě olympiády sponzoři kalkulují dopředu i s případným úspěchem, který by mohli využít později?
Medaile se nedá naplánovat, takže se s ní nedá dopředu počítat. Pravdou ale je, že medaile z olympiády má větší cenu než z mistrovství světa. Už jen proto, že taková možnost je jednou za čtyři roky.
Každé vítězství má z marketingového hlediska jinou cenu. Zkuste porovnat naše medailové kandidáty.
Vzhledem ke specifickému postavení hokeje v České republice je to celkem snadné. Stačí zavzpomínat, co se u nás dělo po Naganu. Je jasné, že hokejové zlato by mělo větší marketingovou hodnotu, než kdyby stejnou medaili získal třeba Tomáš Kraus ve skikrosu. I když by to byl ze sportovního hlediska ohromný úspěch.
Díky tomu je zřejmé, že hokejové zápasy si nenecháte ujít. Na jaké další sporty se chystáte?
Zimní olympiády jsou specifické v tom, že jednotlivá sportoviště jsou daleko od sebe. Přejíždění mezi místy je kvůli tomu hodně náročné a všechno se nedá stihnout. Vedle hokeje bych ale rád viděl závody ve sjezdovém lyžování. Naše partnery, o které se budeme starat, pochopitelně zajímají všechny závody, ve kterých máme šanci uspět. Věřím, že se nám to podaří všechno skloubit dohromady.