První dny provozu však přinesly i první problémy. V pondělí i v úterý je totiž doprava v nových tramvajích zadarmo, a tak jsou vozy značně přeplněné a jejich motory se mnohdy přehřívají.
"Během prvních 14 až 15 hodin tramvaje použilo více než 60.000 cestujících. A to jsme měli na trati jen polovinu z vozů, které během olympijských her převezou 80.000 lidí za čtyřiadvacet hodin," popsal přetíženost linek tiskový mluvčí provozovatele.
Pro většinu Atéňanů to byla vůbec první možnost projet se po svém městě v tramvaji, před 44 lety byl totiž tento způsob dopravy jako pomalý a zastaralý zrušen. Řada z obyvatel si tak na tramvaje ještě nestihla zvyknout.
Zaskočený neobvyklým dopravním prostředkem byl zřejmě i motocyklista, který do jedné tramvaje narazil. "Byla to jen malá nehoda. Doprava byla přerušena pouze na půl hodiny, kdy událost vyšetřovala policie," řekl mluvčí.
Reakce obyvatel řecké metropole na staronový dopravní prostředek jsou rozporuplné.
"Jsou lepší než jiné způsoby dopravy, čekali jsme na ně," pochválila tramvaje šedesátiletá Angeliki Papaioannuová. O deset let mladšímu Simeonu Sikaridesovi
se ale tramvaje, které jezdí rychlostí 25 kilometrů za hodinu, zdají příliš pomalé.
"Je to hodně pomalé, autobusem to stihnu za poloviční dobu. Podle mého názoru je to jenom další autobus, který zužuje ulice," postěžoval si.