Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Neděle 22. října 2017 Sabina

Trénovat mohla jen polovina sjezdařů. Budou mít výhodu, říká Záhrobský

ZBYTEČNÁ CESTA. Ondřej Bank přišel kvůli mlze o trénink, z kopce jel lanovkou. | foto: Filip Grim, iDNES.cz

11 2010
Whistler (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Nahoru na kopec je vezla lanovka, dolů po hodinách čekání taky. První trénink sjezdařů utopila mlha - do cíle se sklouzla ani ne polovina závodníků. Čech žádný. Pěkně jsme tam vymrzli, drkotali svorně zuby.

Čtyřicítka lyžníků si whistlerskou trať ještě stihla osahat, nejrychleji ji prolétl Švýcar Cuche, vedoucí muž sjezdu ve Světovém poháru. Do cíle se po svých dostal i Čechokanaďan Hudec. "Pěkná trať, náročná," říkal.

Pak ale jury tréninkové jízdy zastavila. Po dvaceti minutách pustila dva další závodníky a následně rozhodla: Hrozí nebezpečí, trénink se ruší.

"Byl jsem šest čísel do startu, tak jsem tam musel stát celou dobu připravený," popisoval Ondřej Bank nekonečný vyčkávací maraton v mrazu. "Byla nepříjemná vlezlá zima. Ti, co měli před sebou třeba patnáct lidí, byli schovaní v restauraci."

"Mám hlad, musím se jít najíst," ucedil Kryštof Krýzl, když vyskočil pod svahem z kabinky.

"Čekali jsme asi čtyři hodiny," krčil zase rameny Petr Záhrobský. "Škoda. Prohlídku jsme sice ráno absolvovali, ale pro všechny je ta trať nová a těch dvaačtyřicet, kteří to stihli sjet, budou mít výhodu."

Divoké počasí, kdy se nad svahem houpala mlha a padaly vločky s kapkami, Češi strávili u vysílaček s nadějí. Neznámou trať chtěli otestovat ve vyšších rychlostech.

Čekání si krátili s kartami v ruce. "Mastili jsme prší, to se hodilo," mrkal Záhrobský, který měl na svah z české čtveřice vyrazit jako první. Nevyrazil, stejně jako 45 dalších soupeřů. Závod je na programu v sobotu.

"Ten sníh je ale divnej," kroutil Bank hlavou. "A mění se," dodal Záhrobský. "Nahoře je suchý, dole jarní, měkký. Bude těžké namazat i nabrousit hrany."

Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze