Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


  • Pondělí 23. října 2017 Teodor, Theodor

´Značková policie´ hlídá i toalety

14 2006
Turín - Diváci, fanoušci, novináři i sportovci. Dávejte si na hrách pozor, co máte na sobě. "Marketing, marketing. Volá základna," štěkne do vysílačky Barbara Salmoiraghiová. "Sektor 114. Deset lidí s kšiltovkami Heineken." Nenápadná tmavovláska z Turína pracuje ve "značkové policii".

Po dějišti her pobíhá malá armáda zaměstnanců, dobrovolníků, právníků a zástupců sponzorů.

Kontroluje sportoviště, prohlíží noviny, sleduje televizi a internet. Olympiáda je kolosální byznys, v němž se točí stamiliony dolarů.

Avšak ani loga 62 oficiálních sponzorů, partnerů a dodavatelů se na sportovištích neobjevují. To vše upravuje Olympijská charta.

A ti, kdo se chtějí na olympijské slávě přiživit, aniž by za to zaplatili, mají už dvojnásobnou smůlu.

"Značkové policii" na hrách neuteče snad nic.

Začíná se na letišti v Miláně. Tady celníci se psy zabavili bedny oblečení s logem her, avšak od neschválených výrobců.

Policie pokutovala restauraci, která se přejmenovala na Olympijský bar a použila emblém s pěti kruhy.

Sportovci často jezdí s přelepenými helmami či kusy oblečení. Na něm totiž nesmí být logo jiné firmy než výrobce oficiálního oděvu. I to smí mít jen omezenou velikost.

Ale kontroluje se vše. Takže loga na zásobnících mýdla v hale Palavela jsou přelepena. V obchodu se suvenýry zakrývají značky laptopů u pokladny cenovky.

Novinářka si v tiskovém centru musela schovat donesenou lahev vody pod stůl. Vždyť partnerská Coca-Cola nabízí vodu zdarma, v lahvích bez nápisu. A pozor na loga na slunečních brýlích.

"Sabino, řekněte těm klukům, ať si ty kšiltovky otočí," žádá Salmoiraghiová kolegyni.

Plechovky s pivem zůstávají v rukou rozjařených fanoušků. Ale čepice mizí.

Autoři:






Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze